Og på sitt verste pubertetsmessig. Har plutselig skjønt hva "markeringsbehov" betyr... I tillegg har det vist seg at stadig tilbakevendende magesjauer kommer av stress, pga. andre hunder (han var helt fin hele ferien, og da så han jo knapt en annen hund).
Greit å vite hva det er, så kan vi jobbe med at han ikke stresser seg opp over andre hunder (tisper), og i tillegg gjør vi det som funker når han først blir dårlig (spesialfor i små porsjoner og diarsanyl).
I helga var vi på kantarellkurs, og til tross for stresset, klarte han å finne en kantarell på 2,5x5 kvm område på "eksamen". Riktignok på andre forsøk. Så nå er det bare å fortsette treninga, og komme oss sakte men sikkert ut i skogen (mor har en nese for kantarell også, så noe kommer vi nok til å finne).
I tillegg var kurshelga en ypperig mulighet for "sladretrening", sånn at fokuset er mer på meg (og godbitene og leken), enn andre hunder.
Men Leo min tror nok fortsatt at han er en liten baby på 8 kg, han la seg oppå meg, da vi slappet av på sofan i går. 30+ kg var ikke noe særlig å få oppå seg. Søt er han jo da...
Noen bilder, først en som gjemmer seg i bregnene:

På strandtur: