Annette skrev:Holmorama skrev:- interessert i alt som rører på seg: alt fra et menneske til en frosk og fluer, ble stukket av en veps i sommer grunnet sin iver på å leke med noen
- har større og større radius fra oss, foretrekker klart andre ute på tur, så jeg ser lite til denne eierlojaliteten just nu, men det skal jobbes med
Dette er som det skal være. Rasen har både jakt i seg (på smått og stort - jeg har en fireåring som fortsatt jakter på sommerfugler, maur og blader som blåser i vinden) og den skal ha en stadig økende radius etter hvert som den vokser seg til...men stort sett ikke større enn at DEN alltid vet hvor eier er, selv om vi ikke kan se den.
Ah da får jeg justere mine forventninger til den biten

Og vi sitter igjen med super sosial og forholdsvis lite kommunikasjonslyder (selv om der er en del likevel).
Og det med at han som regel vet hvor vi er ser jeg godt. Vi leker stadig gjemsel med han i skogen. Barna gjemmer seg bak et tre når han er litt opptatt med noe, litt etter oppdager han dette og da ser vi det tydelig på han. Han blir helt "fjetret" først, som om han tenker: OJ noen er borte! Kroppen får en helt annen holdning, ørene spisses til og han snur hodet rundt hit og dit før han begynner jakten. Er veldig artig lek for både store og små dette