anjarubatscher skrev:..hehe, mens søster Nia i Eikefjord glatt klatrer litt, fjerner lokk og hiver i seg en kasserolle med fårikål
Bare så det er sagt, hun har ikke lært DET fra Cleo..

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove
anjarubatscher skrev:..hehe, mens søster Nia i Eikefjord glatt klatrer litt, fjerner lokk og hiver i seg en kasserolle med fårikål
hilde skrev:Lurer på om lille Caos er rasetypisk? Det står jo et eller annet sted at de klarer seg med lite mat og vann og at de pleide å skafffe maten sin sjøl. Vel, igår kom han springende inn med et halvråttent smågris-kadaver i munn!!
Anne-K skrev:anjarubatscher skrev:..hehe, mens søster Nia i Eikefjord glatt klatrer litt, fjerner lokk og hiver i seg en kasserolle med fårikål
Bare så det er sagt, hun har ikke lært DET fra Cleo..selv om hun har hospitert litt hos oss, og lært visse andre rasetypiske greier..
Tilla skrev:Bare lurer på en liten sak![]()
For ca. en mnd siden traff jeg på en dame med rr. Veldig hyggelig møte, fortalte henne at dette ikke var min første hund, men min første rr osv.
Hun sa følgende " oi, det er ikke mange som velger levernese som sin første ridgeback" .... jeg bare nikket med, joda, syns de er finest jeg.. men da jeg kom hjem stusset jeg litt, syns å ha hørt noen nevne noe engang om at leveren er litt annerledes adferdsmessig også?!
Ikke noe jeg kan skrive under på, er det en myte, eller? Hm.. noen som kan opplyse meg?
Hilsen liver-lover
Letao skrev:Dette har jeg også hørt, at leverneser er litt mer sky enn svartnesete? Vil gjerne få mer info!Tilla skrev:Bare lurer på en liten sak![]()
For ca. en mnd siden traff jeg på en dame med rr. Veldig hyggelig møte, fortalte henne at dette ikke var min første hund, men min første rr osv.
Hun sa følgende " oi, det er ikke mange som velger levernese som sin første ridgeback" .... jeg bare nikket med, joda, syns de er finest jeg.. men da jeg kom hjem stusset jeg litt, syns å ha hørt noen nevne noe engang om at leveren er litt annerledes adferdsmessig også?!
Ikke noe jeg kan skrive under på, er det en myte, eller? Hm.. noen som kan opplyse meg?
Hilsen liver-lover
Holmorama skrev:- interessert i alt som rører på seg: alt fra et menneske til en frosk og fluer, ble stukket av en veps i sommer grunnet sin iver på å leke med noen
- har større og større radius fra oss, foretrekker klart andre ute på tur, så jeg ser lite til denne eierlojaliteten just nu, men det skal jobbes med
Annette skrev:
Dette er som det skal være. Rasen har både jakt i seg (på smått og stort - jeg har en fireåring som fortsatt jakter på sommerfugler, maur og blader som blåser i vinden) og den skal ha en stadig økende radius etter hvert som den vokser seg til...men stort sett ikke større enn at DEN alltid vet hvor eier er, selv om vi ikke kan se den.
anjarubatscher skrev:Googlet litt rundt om dette, og fant dette på siden til
African Legends Rhodesian Ridgeback
http://www.african-legends.com/BrnNsSAConnection.html
For us the benefits of using the brown nose are coat quality and rich red wheaten coloring. It has been said the brown nose is more intelligent and more calm and "laid back" in nature. In our experience with the brown nose, we have found them generally to be a little gentler, softer-natured dog. This is relatively speaking, since Ridgebacks as a whole have these and each is an individual. Since all Ridgebacks are intelligent, we have not noticed that much difference in intelligence, but we do notice improved coat quality and coloring with a slicker, red wheaten coat.
Tilla skrev:Kan faktisk skrive under på dette med kvaliteten på pelsen, har merket at Nima har en mykere og glattere pels enn alle de mørke ridgebacker jeg har truffet, som ofte har litt stivere pels! Har stusset litt på om dette var pga at hun er lever.
Tilla skrev:Da er det visst bare litt flaks, heheHar lurt på når den myke valpe pelsen skulle forsvinne, men den er der ennå - Bonus
Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester