Derfor setter jeg igang en aldri så liten uvitenskapelig undersøkelse på hvor hunden din (RR eller ikke) fraviker fra det som anses som rasetypisk
Noen som vil være med

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove
Elisabet skrev:
- Prana, RR tispe
Prana har heller ikke lest rasebøkene - for der står det nemlig at man ikke merker RR'en innendørs!! Vel.......Hun aner ikke hva det vil si å ligge og late seg, og kunne trent dagen lang om det var opp til henne. (Puh.... krysser fingrene for at det går over
) Prana er dessuten overmåte interessert i mennesker! Helt hypersosial, og vil gjerne hilse på absolutt alle hun møter - kjente og ukjente. Og så elsker hun å bære på ting. Apporterer alt det skal være og bærer rundt på det i evigheter
anjarubatscher skrev:
Nå er det en stund siden valpetida her i huset, men det stå vel ingenting i rasebøkene om at en RR valp ikke merkes innendørs
anjarubatscher skrev:de finnes jo de også *ler*
I forhold til være hypersosial & hilsegal er vel det også en vanlig valpegreie?Vår var også slik til han i 1-års alderen ble rasetypisk "aloof with strangers" (som i: fremmede er gørrkjedelige medmindre de har noe til meg)
Det finnes imdlertid plenty av voksne, oversosiale RR'er der ute
anjarubatscher skrev:I forhold til være hypersosial & hilsegal er vel det også en vanlig valpegreie?Vår var også slik til han i 1-års alderen ble rasetypisk "aloof with strangers" (som i: fremmede er gørrkjedelige medmindre de har noe til meg)
Elisabet skrev:anjarubatscher skrev:I forhold til være hypersosial & hilsegal er vel det også en vanlig valpegreie?Vår var også slik til han i 1-års alderen ble rasetypisk "aloof with strangers" (som i: fremmede er gørrkjedelige medmindre de har noe til meg)
Venter i spenning - kan liksom ikke helt se for meg denne "aloofness'en" med det utgangspunktet frøkna vår har, men jeg lar meg gjerne overraske! Mora hennes er jo rimelig overbærende med folk, så man kan jo alltids håpe![]()
Ironien er jo at en av grunnene til at jeg ikke vil ha retriever lenger er at de er så menneskegaleVel..... lang nese til meg.... hehe
Annette skrev:Elisabet skrev:anjarubatscher skrev:I forhold til være hypersosial & hilsegal er vel det også en vanlig valpegreie?Vår var også slik til han i 1-års alderen ble rasetypisk "aloof with strangers" (som i: fremmede er gørrkjedelige medmindre de har noe til meg)
Venter i spenning - kan liksom ikke helt se for meg denne "aloofness'en" med det utgangspunktet frøkna vår har, men jeg lar meg gjerne overraske! Mora hennes er jo rimelig overbærende med folk, så man kan jo alltids håpe![]()
Ironien er jo at en av grunnene til at jeg ikke vil ha retriever lenger er at de er så menneskegaleVel..... lang nese til meg.... hehe
Jeg hadde mora hennes boende hos meg en uke da hun var 6 måneder gammel...det va'kke noe "aloofness" å spore da, for å si det pent. Morsomt var det, imidlertid :)
Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester