Jeg hadde en plan jeg også, om at min RR skulle da like tur uansett vær. Regn - det var vel bare snakk om tilvenning??
Vel.... Da jeg fikk Saqui så regnet det omtrent i to-tre uker i strekk. Så tissetreningen gikk superraskt, jeg kastet henne ut og lot henne ikke komme inn før hun gikk på do... Så nei, regn er ikke superpopulært.
Lett regn er ikke noe problem, da er hun fint med på tur! Men det gjør henne ingenting at vi tar en litt kortere tur enn med sol og finvær

Er vi derimot på tur med feks andre hunder, og det begynner å regne litt, så virker det ikke som hun bryr seg, så alt er jo relativt!
Plaskregner det derimot, så må jeg draaaaa henne ut av døra. Selv med dekken på. Hun går fem meter, stopper, ser på meg med verdens mest triste øyne ("Måååå vi gåååå?":puppyeyes:), så går vi fem meter til (Les: så drar jeg henne fem meter til), og repeat. Snur vi da, springer hun hjem!! Jeg har ikke noe i mot regn, og har regnbukse og støvler og alt er fint. Men jeg gidder ikke drasse på 40 kg hund misfornøyd hund. Da går vi heller ut for å tisse, og så går vi inn og trener noen triks eller noe. Så nå har hun nok skjønt at det nytter å protestere også ..
Engang tok jeg med en annen hund på tur i marka, og det begynte å regne - en skikkelig sommerskur. Og hunden bare stoppet opp, hun nektet å gå videre. Hun var løs, og stod som en støtte på stien og var sta som et esel. Så er ikke bare RR, nei...