Heisan Juli_e
Her i Trøndelag er det mye aktivitet for tiden, vi arrangerer hverdagslydighetskurs og utstillingstrening hver uke ut mai. Treffene på Øysand hver søndag må utgå, i og med at det er sådd i jordene nå, men vi forsøker å finne en egnet plass for treff i løpet av sommeren.
Ta gjerne kontakt slik at du kan treffe hundene her, da vil du nok få svar på mange av de spørsmålene du har. Å oppleve RR er den beste pekepinnen på om dette er rasen for deg eller ikke. Ser du bor på Hitra, den nærmeste RRen jeg vet om er Anton som bor på Frøya, fins ingen på Hitra så vidt jeg vet.
Menneskeliggjøring av hunden er du nok ikke alene om, de aller fleste gjør det i større eller mindre grad, noen uten å legge merke til det. Vi framelsker gjerne de egenskapene vi ønsker at en hund skal være i besittelse av. En stor hannhund får rollen som vokter, trygghet og støtte, mens en liten søt tispe blir mammas lille koseklump, med rosa halsbånd, alt etter hva vi søker i en hund. I noen tilfeller kan denne menneskeliggjøringen føre til uønsket adferd hos hunden, fordi vi som eiere ikke evner å lede hunden vår, og se den som og behandle den som en hund! En RR som ikke får være hund, tror jeg er en ulykkelig hund (gjelder vel alle hunder). Men samtidig er RR i besittelse av en enorm lojalitet til sine, den må få være en del av familien og vil gjerne være tilstede der "det skjer". Disse egenskapene gjør det kanskje letter å menneskeliggjøre, hvis man ikke er bevisst i sitt hundehold
Velkommen til treff i Trondheim
Hilsen Liv (som har rødt halsbånd, med rosa hjerte på Chillie og breier på henne når hun går til sengs

)