Ja, så fandt jeg sørme også vejen herind

Jeg hedder Jo-Ann. Bor i Danmark sammen med mine 4 RR's. Jeg har opdrættet RR's i nogle år under kennel navnet Kuzonga's. Min største interesse er at træne med mine hunde, og det stort set ALT. Vi træner først og fremmest lydighed men også spor og agility. Her en præsentation af mine hunde.
Issa, min "gamle" tæve på godt 8 år. Hun er mor til alle mine "hjemmeboende" hunde (er noget med jeg glemmer at sælge en hvalp hver gang?

Auri på 5 år, som er søn af Issa, fra hendes første kuld. Auri synes først og fremmest schweiss spor (vildt spor) er sjovt, men også agility. Han synes lydighed er lidt for "langsomt og kedeligt". Vi har også førhen trænet en del eftersøgning og rundering...men er jo lige med at få tid til det hele. Auri har også bestået udholdenhedsprøven, og bestod som den første ridgeback nogensinde brugsprøve ved Rottweiler klubben. Idag er der 2.
Sjalle, tæve på 3 år. Hun er fra Issa's 2. kuld. Sjalle var egentlig solgt til en god veninde. Hun købte først og fremmest Sjalle for at træne Schweiss med hende. Hun havde i forvejen 2 labrador som havde opnået ALT inden for schweiss. Da min veninde købte Sjalle var hun stort set rask. Havde netop fået en lungetransplantation. Sjalle var dog ikke meget mere end 8-9 måneder da min veninde igen blev syg, og hun døde i sommeren 2006. På det tidspunkt havde jeg haft Sjalle meget her hos mig, men overtog hende først endelig d. 1. januar 2006. Min venindes største ønske var at nå at se Sjalle's hvalpe. Derfor fik Sjalle sit første kuld i 2006, kun lige 2,5 år gammel. Min veninde døde med visheden om at Sjalle var drægtig, men nåede aldrig at se hvalpene. Hun døde få uger før hvalpene blev født. Sjalle synes lydighed er sjovt, og hun er utrolig dejlig at træne med. Hun er på mange måder den "roligste" af mine hunde. Sjalle har bestået hvad der svaret til anlægsklassen i vildtspor. Ugen efter hendes hvalpe var rejst hjemme fra meldte jeg hende til en LP1 - som hun bestod

Cike, tæve på 1,5 år. Hun er den totale modsætning af Sjalle. Hun er nok den mest aktive RR jeg nogensinde har haft...eller også kan jeg bare ikke huske hendes mor var helt så "slem". Vi træner lydighed, og som noget ret nyt (da hun jo ikke er så gammel) også agility. Jeg tror at hvis Cike skulle bestemme, så trænede vi udelukkende agility, for synes hun er det sjoveste der findes. Nu har jeg så også lidt og skulle have sagt, så vi træner også lydighed, og lidt spor. Planen er at Cike skal bestå LP1 i løbet af sommeren. Cike har også bestået udholdenhedsprøven ligesom alle mine øvrige hunde.
Udover de 4 hunde er jeg ejer af endnu to hunde, som dog ikke bor hos mig:
Sigurd, min gamle hanhund på knap 10 år. Sigurd bor ved min eks kæreste. Sigurd syntes ikke lydighed var særlig interessant....han synes spor er vældig spændende...men går det så absolut i hans tempo. Som en spor lægger engang sagde: "dejligt tempo, vi kan lige nå en kop kaffe i knækkene

Cheyenne, som er datter af Sjalle. Da mit hus nu engang har en vis størrelse, og jeg også gerne vil have tid til at nå at træne med alle mine hunde, syntes jeg ikke det var muligt at beholde endnu en hund. Jeg kunne dog ikke stå for fristelsen til at beholde en af Sjalle's herlige hvalpe, og Cheyenne bor derfor som udstationerings tæve hos en familie som har en ældre RR tæve også. Cheyenne træner lydighed, og vil med tiden også skulle udstilles...samt jeg skal have startet hende op på spor træning. Når ja, det med udstillinger, det gør vi da også lidt...både fordi jeg jo selv synes mine hunde er kønne, men også for at komme rundt og se på andre hunde (særligt hanner, er ALTID på udkig efter dejlige hanhunde

Det var "lidt" om mig og mine hunde. Hvis I ikke allerede skulle have opdaget det nu, så vil I med sikkerhed gøre det med tiden...jeg er enormt dårlig til at skrive korte indlæg

Med venlig hilsen
Jo-Ann
Kennel Kuzonga's - www.rhodesian-ridgeback.dk
Kuzonga's Aurelijus - www.aurelijus.dk