vel der ser ikke ut som om jeg skal stille for noen av dem, blingsa litt med datoene så jeg kan ikke likevel..
ja utstilling er lotteri, men når man ender opp med et slikt luksusproblem at man må velge mellom to utstillinger så vil man jo gjerne velge den dommeren man kan tror man kan gjøre det best for ;) hvis f.eks hun ulstad er nøye på størrelse/høyde, så ville nok ikke kato blitt trukket litt for sine drøye 70/71 cm.
når det gjelder "hyggeligheten" så vet jeg ikke helt, dommeren skal jo være vennlig, men de som kommer bort og hilser ekstra på kato får gjerne en hund som prøver å komme opp i fanget ;) merker det med "vanlige" folk også, de som virker litt uinteressert får samme behandling tilbake, men så snart man sier "(næmmen) EER du der da" så.. vel.. er han der.. med hele seg og litt til

og DET er ikke så lett når han skal stå musestille og bare bevege hode (og hale)

så jeg liker kanskje dommere som oppfører seg litt uinteressert ovenfor kato, men som likevel er vennlige (og som f.eks lar oss få stille opp før de starter å bedømme) og skriver grundige kritikker