Etter 4 år uten RR kom lille Prana (Beyo-Bel C'est Prana) hjem til oss fra Andebu 16 juli, da hun var ca 9 uker gammel. Hun kommer fra et kull på 10 valper med 6 hanner og 4 tisper, og var minst i kullet da hun ble født. Ja hun var så bitteliten sammenliknet med de andre at hun gikk under navnet Micro/Tiny hjemme hos Hilde. Hun er datter av vakre Exgate's Qi by Forrest og (visstnok) vakre Spring Valley's Great Gatsby - hva vet vel jeg... jeg har ikke så greie på de eksteriør greiene, men sender min takk til dere som jobber for å få fram sundt bygde hunder

Liten, javel. I kropp kanskje, men ikke i hodet!! Denne dama har klare meninger om hvordan hun vil tilbringe tiden sin, og det er stort sett IKKE med å ta det med ro og leve slaraffenlivets glade dager i solen som en typisk RR (eller iallefall som vår forrige RR). Her skal det være full action fra morgen til kveld. Og sove?... det kan jeg saktens gjøre når jeg blir gammel virker det som lille Prana syns. Dagen slutter seint og begynner TIDLIG!! Jeg trodde virkelig hvalper skulle sove mye - skal de ikke??

Standhaftig er hun også - etter 2-3 uker med "kjede-seg-trening" både i buret sitt og andre steder, holder hun fremdeles laaange konserter når hun ikke får lov til å vimse rundt som hun selv vil. På disse ukene har lille Prana laget mer lyd enn Balder (vår forrige RR) gjorde hele livet sitt

Hilde: Noen ganger lurer jeg på om jeg har kjøpt meg en boxer og ikke en RR.......

Men stødig i hodet virker det iallefall som hun er, så langt. Hun har fått prøvd seg på mye rart disse ukene - båtturer, byturer, hilst på mennesker og hunder i alle mulige størrelser og hun har t.o.m ligget og sovet dypt og inderlig utenfor et tivoli (hmm.... kanskje jeg må bli nabo m et tivoli for at hun skal sove mer.....?) Hun har taklet det meste på strak arm.... eh, jeg mener labb. Hun er superglad i mennesker, og jeg må allerede begynne å kreve mer ro og kontakt av henne før hun får hilse. Ellers ender jeg opp med en pubert som tauer meg av gårde til alle mennesker hun ser...... Igjen lurer jeg på om jeg har kjøpt en boxer og ikke en RR, Hilde

Hun er supersøt (så klart

Valpetid er like intenst som baby-tid, mye kos og mye slit. Jeg gleder meg veldig til jeg får en rolig, passe lat RR som tur- og treningskamerat. Er litt av en RR selv, og dette turbo-livet er ikke for meg så jeg håper jeg får tøylet denne galskapen litt etter litt