Hei igjen Juli_e
Kan da ikke være noe problem med to hunder på Hitra

Der kan de jo løpe i "hauan" vær eneste dag!!! Når det gjelder herjelek inne, er det jo dere som bestemmer hvordan det skal foregå. Selv har jeg hatt to RR (bare en nå, desverre) og de lekte selvfølgelig hvis de fikk lov. En kan ikke forvvente at en valp ikke skal forsøke på lek inne, men hvis den regelmessig får lov til å "brenne kruttet" ute, vil den selvfølgelig være litt roligere inne. Hvordan det fungere å ha to hunder, tror jeg dessuten avhenger veldig av hvordan den eldste hunden fungerer. En rolig, sosial, voksen og veloppdratt hund har utrolig mye å "gi" til en valp. Selv opplevde jeg at min 6 år gamle tispe, var vel så mye oppdrager som meg, da Chillie på 5 mnd kom inn i familien. Mine opplevelser er kun positive, og savnet etter en hund til er stort. Men jeg må tilføye at jeg et par år i forveien forsøkte å ha en Whippet sammen med min første RR-tispe. Resultatet var ikke like positivt, og Whippeten ble omplassert før et år var gått. Grunnen til dette lå hovedsaklig på meg, og at Whippet ikke var en rase jeg kunne finne "roen" med. I tillegg så jeg ingen knytting mellom RR-tispa og Whippeten, tvert om tror jeg hun syns Whippeten var svært slitsom. Hennes reaksjon var helt annerledes når hun fikk en RR-venninne å dele livet med
Det viktigste for dere er vel egentlig å bli enige om det å ha en hund til, om den er stor eller liten tror jeg ikke har så mye å si, når alt kommer til alt

Mentalt sett er vel du mer innstilt på å "gi alt" for din drømmehund, noe som må taes med i betraktningen når rase skal velges!
Vet ikke om noen som skal på treff på søndag, er litt rolig nå før jul

Men send meg en PM, så kan vi avtale et treff når du kommer til byen
Hilsen Chillie og Liv (
www.rrtrondelag.no)