Hei "Tiram"
Nyyyyydelig lite nurk du venter på da :)
Zaiko er 13 uker i dag, så han vokser nokså fort for tida. Jeg har forstått det slik at de fleste hundekursene er fulle nå for tida, men det starter opp nye i slutten av Sep og begynnelsen av Okt. Det er lurt å melde seg på i gooood tid.
Men jeg synes vi har gjort noe veldig lurt da. Jeg ble faktisk bekymret da jeg ikke fikk plass, for jeg føler jeg trenger den veiledningen jeg kan få. Så tok jeg kontakt med Siddis hundeskole, og der tilbyr en Arne - mann privatundervisning.... og jo mer jeg tenker på det, jo mer perfekt virker det. Over telefon sa han at det trolig holder med et par - tre timer og det koster 500kr stk. Det ideelle er at undervisningen blir helt tilpasset ditt hjem, deg og din hund! Du får en unik mulighet til å stille akkurat de spørsmålene du selv lurer på, og treneren får god tid til å se hvordan du og hunden går sammen. Jeg har som sagt meldt meg på, og fikk da tilsendt et kompendium på omtrent 70 (!) sider med MASSE gode generelle og spesifikke tips til trening, og dette skal jeg da lese gjennom til vi møter treneren. Minuset med et slikt opplegg i stedet for å gå på selve hundekurset, er jo at hunden din ikke får møte så mange andre hunder da. Men dersom du er bevisst dette er det ingen problem, da oppsøker du hunder andre steder