Jeg har samme erfaring som deg, Linda! Har en unggutt med moderat lekelyst; han må gires skikkelig for å dras orntlig igang, og iveren gir seg temmelig lett. Men jeg fikk tips på valpekurset om å finne en leke/gjenstand som jeg skulle gjøre til voffsens favvis. Siden Lillegutt var veldig opptatt av sokker (sikkert gode å tygge på), laget jeg en sokkeknute av gamle sokker som jeg brukte på trening. Jeg tror til dags dato vi aldri har hatt en skikkelig drakamp eller lekt mer enn 15-20 sek med den sokkeklumpen, og likevel får Påsan stjerner i øynene og kan knapt stå stille hvis jeg viser at jeg har den. Helt vittig! Da vi begynte å trene med den, tok jeg den bare fort fram, viftet med den foran fjeset hans mens jeg selv var megaentusiastisk, og så gjemte jeg den bak ryggen. Sånn holdt vi på innimellom, og forventningen til den og hva som kanskje skulle skje når den ble tatt fram, sitter ennå
Ellers har jeg en løvehund som elsker å spore, og i enden av et spor er det INGEN annen belønning som duger enn å finne sporleggeren. Har prøvd alt annet; favvis-leke, godis, ros og lek.... Alt det er ok i ca ett minutt, så er han igang med å finne ut hvor sporet går videre, vi har jo tross alt ikke funnet han som har gått seg vill ennå! ....søte Pusekatten min
T&Z
Og Irene, det stemmer at det er Kali som ble dansk lydighetschampion, han er så vidt jeg vet danmarks første RR med denne tittelen! Vi er så stolte, atte