Vetrinär

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Vetrinär

Innlegg Åsa » Fre Jun 09, 2006 2:32 pm

Nu har jag mött nog av ignorans på smådyrklinikken på Vetrinerhøyskolen. För andra gången är vi inne med Lezo för öronbetennelse (har varit inne på kontroll emellan och dom har sagt att allt ser fint ut och det är på väg att bli bra), blir sänt hem med recept, hämtar receptet och upptäcker att det är ett oljebaserat preparat som han inte ska ha på grund av att trumhinnan har spruckit. På frågan om vi verkligen ska ge honom dessa örondroppar svarar dom på telefon: -Men det var väl inte helt säkert om trumhinnan var sprucken??? Jo, det var i alla fall det dom sa vid undersökelsen sist och därför fick vi sträng besked om att inte ge oljebaserade produkter :twisted: I tillägg upplevde jag imötekommelsen 2 av 3 gånger som svært oproffisionellt. Kan någon ge mig förslag på en verkligen god vetrinär i Olsoområdet som har kunnighet om rasen, som inte är hårdhänt med hunden (det var dom första gången vi var där) och som kan komma ihåg vad dom har sagt sist eller åtminstone kunna läsa en journal!

Förlåt utbrottet men jag blir bara otroligt ledsen när jag ser att gullungen min inte har det bra och att vi inte får hjälp :cry:
Åsa och Lezo
Åsa
 
Innlegg: 72
Registrert: Lør Jun 11, 2005 8:43 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Anja » Fre Jun 09, 2006 3:16 pm

Jeg har også møtt rare folk på veterinærhøgskolen, det siste var en av de som anbefalte meg å ta Timo hardt. Jeg svarte, eh....jeg tar ikke hundene mine hardt jeg (les legge bakken osv) hvorpå hun svarte, da kommer du til å få skikkelige problemer!!

Uansett, vi byttet til MAridalsveien smådyrsklinikk, som ligger i Maridalsveien 264 - enslig fyr som både er sentralbordame og lege ett :smile: men han er ok. Det innebærer at han tar telefonen mitt i en operasjon osv, men som sagt Timo likte han og jeg også.
www.timo-rr.net ....som snart er nedlagt og ny side vil bli samme med bestekompis Tito på
http://www.freewebs.com/titogutt/
Anja
 
Innlegg: 254
Registrert: Søn Mar 26, 2006 12:17 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Hege » Lør Jun 10, 2006 12:13 pm

Jeg har god erfaring med vet. høyskolen, men det er vel mange der...

Vet ikke hvilken rettning du annser rundt oslo, men rettning karlstad, så ligger Kongsvinger veterinær klinikk, som er veldig dyktige!! Spør etter Bjarne eller Bjørn. De er super flinke!!

Ellers ang. hud, øre o.l. så er Baddaky på Skotterud (og i oslo - hun pendler i mellom to praksiser). Skotterud er nærmere svenske grensen ifra kongsvinger. Og hun er jo dyktig på sitt område... ører, hud osv osv.
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Berit Rodian Pedersen » Lør Jun 10, 2006 11:09 pm

Vet av erfaring at Badakky og de andre veterinärene på Skotterud, i samme "stall" er meget gode! Har brukt de i 18 år, med den bäste behandling av både to og firbente! =D> Ta en tur dit....tlf. nr62835666 :D Lykke til........klem Berit
Berit Rodian Pedersen
 
Innlegg: 19
Registrert: Ons Des 17, 2003 6:20 pm
Bosted: Åmotfors, Sverige

Innlegg Mari » Søn Jun 11, 2006 9:47 pm

Jeg brukte og trivdes godt med Sørum og Fet Veterinærklinikk tidligere.
Freddy i Maridalsveien har jeg også vært innom. Men da Bacon skulle utredes for hudproblemer prøvde jeg Cecilie Stømstad på Alternativet. Noe dyrere enn Fetsund, men det er verdt det.
Cecilie gir seg ikke før hun finner årsaken til ting, og behandler denne.
Hun er dyktig, og tilogmed Bacon Dyrlegefobisk liker henne godt.

http://www.alternativetdyreklinikk.no/

Oslo Dyreklinikk har jeg dårlig erfaring med, dessverre.

Lykke til i jakten på veterinær!
Teite jenter har egne sider
Bacon: http://baconthedogblog.blogspot.com
MoshiMoshi: http://bullblogg.blogspot.com
Mari
 
Innlegg: 12
Registrert: Tir Mar 28, 2006 8:13 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Åsa » Man Jun 12, 2006 6:22 am

Tusen tack för alla goda förslag :D
Åsa och Lezo
Åsa
 
Innlegg: 72
Registrert: Lør Jun 11, 2005 8:43 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Zinda » Man Jun 12, 2006 11:04 am

vi trives bra hos Skedsmo dyreklinikk på Kjeller. Dr.Næverdal er spes på smådyr.
Lykke til med lille Lezo, Åsa!
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg TCK » Tor Jun 15, 2006 9:55 am

Hei Åsa og Lezopjusken...

Så trist og høre at Lillegull ikke er i form! Og jeg støtter deg FULLT ut på at det er viktig å finne en veterinær både du og Lezo kan stole på og være komfortable med. Jeg henger meg på Mari; Sørum og Fet er kjempebra! De har god erfaring med RR og tar seg tid og blir kjent med hunden før de begynner å klemme og pirke. Jeg har så klart mest brukt verdens beste RR vett, Linn (mammaen til Zetus bror, Amos), men hun er dessverre ute i mammaperm så intil hun er på plass i frakken igjen må jeg nok pendle til Sørum tror jeg. Eller håpe at Påsan holder seg frisk og sunn...
Det er stor utskiftning på vet. høgskolen, så derfor kan man sikkert være både heldig og mindre heldig der.

God bedring, kjekken!! :D

Stor klem Tonje og Zetukompis.
http://zetu.blogspot.com/ - Vår trøst og støtte.
http://ninija.blogspot.com/ - For alltid en del av oss..
TCK
 
Innlegg: 190
Registrert: Tir Sep 14, 2004 9:20 am
Bosted: Østerås

Innlegg Hege » Tor Jun 15, 2006 12:58 pm

Kommer mange gode forslag her.

Jeg kan også henge meg på å skrive under på at Næverdal på skedsmo er en hyggelig mann. Han tar deg med på alt han tenker osv. Men finner kanskje ikke alltid det beste svaret på kompliserte saker som allergi.

Cecilie på alternativet virker flink. Har kun møtt henne og snakket med henne. Ikke hatt med hund for behandling, men hun virket veldig bra. Vi pratet forøvrig om ryggproblemer og adferdsproblemer i forhold til smerter. Men hun er i allefall da åpen for at ting kan henge sammen, som det ofte gjør med hudproblemer også.

Ellers bruker jeg og er veldig fornøyd med Kongsvinger som sagt. Bjørn og Bjarne er de jeg ber om der, når det er noe spesielt. De har veldig lang erfaring og jobber på en større praksis, som har godt utstyr og er intreserte i å finne ut av ting. De er også flinke til å ta med eier på alt og råd. Kommer med alternativene du som eier har hele veien osv. Og de henviser til de, de mener er best om de ser at det er utenfor hva de kan klare.

Baddaky har jeg også vært hos. Hun er veldig dyktig faglig!!! Hudproblemer er hennes hjertesak! Men for veterinærfobiske hunder, er hun kanskje ikke den mest tolmodige ;-)
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Åsa » Tor Jun 15, 2006 8:56 pm

Hej igen och tack ännu en gång för alla förslag.

Vi har ihärdigt fortsatt med de ørondropparna vi fick till att börja med (de utan olja), rengjort med jämna mellanrum och under tiden har vi sett att det blir sakta men säkert bättre, men det tar tid. Han verkar i alla fall inte besvärad längre.

Vetrinärhögskolan kan säkert vara bra men vi har kanske haft otur med de vi har mött. Det som förvånar mig mest är så klart att man ger väldigt olika meddelanden olika gånger men inte minst att alla 3 (1 dyrepleier, i vetrinärelev och en vetrinär) var så hårdhänta under undersökning. Lezo var till slut så skeptisk och rädd under undersökningen att han prövade komma sig fri och ramlade så klart ner från undersökningsbordet och dom beslutade sig för att ge honom lugnande, som dom slet med att få sätta intravenöst på honom medan jag sa att kanske dom skulle sätta det i bakbenet i stället så att han inte såg det.... Något de så klart INTE gjorde :roll: förrän dom hade prövat 2 gånger medan 2 personer mer eller mindre låg uppå honom. Jag bad ännu en gång om att om det gick så kunde dom kanske sätta det i bakbenet i alla fall. Så medan jag stod framför och höll i huvudet satte dom lugnande i bakbenet utan problem och gullungen min somnade.

Jag kommer absolut inte att gå tillbaka till vetrinärhøyskolen, mycket på grund av att det är ett chansspel på hur bra personal man möter men också en personal som tydligtvis vet väldigt lite om rasen (ref. vad som hände Timo).
Åsa och Lezo
Åsa
 
Innlegg: 72
Registrert: Lør Jun 11, 2005 8:43 pm
Bosted: Oslo

Innlegg lbend-d » Tor Jun 15, 2006 9:57 pm

jeg synes nå veldig synd i deg "lillebrosjan" ;-) Sånn behandling trenger Vi ritsjratsjer ikke. Håper du glemmer den forferdelige hendelsen fort.
Klem fra storebror Kasan
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 30 gjester

cron