Ser dårlig?

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Ser dårlig?

Innlegg seam » Tor Mar 16, 2006 12:53 pm

Hei.... Lurte på når evt synet er ferdig utviklet?
Gikk en tur her om dagen for og møte gubben når han kom fra jobb, og da boffet Nemi helt fram til han var ca 1meter unna, først da kjente hun ham igjen.
Nemi er 4,5mnd, så hun er vel ikke ferdig utviklet i synet?
Synes bare hun var veldig nærsynt ;-)
Wendy, Kompis og Madame
seam
 
Innlegg: 78
Registrert: Søn Feb 05, 2006 10:58 pm
Bosted: sandefjord

Innlegg Linda » Ons Mar 22, 2006 10:11 am

Hei du,

jeg tror ikke Nemi er "nærsynt", men bare at hun fremdeles er impulsiv og litt overivrig... Hun forventet sikkert ikke å møte ham akkurat der, og dermed antok hun at det var en fremmed, og "giret" seg opp deretter.

Lignende episoder kan man oppleve med eldre hunder også, hvis det skjer ting som gjør at de "har rimelig grunn til å tro" at det er fremmede mennesker som kommer. Eksempel: Hjemme hos oss kjenner hundene lyden fra begge bilene våre og boffer aldri når vi kommer hjem. Men hvis jeg av en eller annen grunn tuller og snakker med "rar" stemme til gubben eller unga, så kan hundene plustelig "våkne" og fyre opp voldsomt, og da holder det ikke å si "men det er da bare pappa" - da må de helt ut og se (lukte) ham på nært hold før de skjønner at de har blitt lurt. Og da blir de faktisk ganske flaue :oops:

Generelt vil jeg likevel si at jo eldre de blir, jo flinkere blir de til å ta ting med "knusende" ro ;-)
Linda
 
Innlegg: 77
Registrert: Tir Mar 21, 2006 11:11 am
Bosted: Elverum

Innlegg Irene » Ons Mar 22, 2006 10:36 am

...og hva er det der med "jeg "tar" den som ligger underst" oppførselen?? ;-)
I hus med 3 gutter så er det ofte litt lekeslåssing/knuffing - bare på moro :roll: . Og hvem nå enn som ligger underst, så er det den personen Marula "tar" :-? , i form av intens sleiking, boksing og dytting. Hunden vi hadde hjemme i min barndom var også sånn..
"Jeg tar den som ligger underst jeg, for da er jeg sikker på å få hjelp" eller??! #-o
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Hege » Ons Mar 22, 2006 12:25 pm

Irene skrev:...og hva er det der med "jeg "tar" den som ligger underst" oppførselen?? ;-)
I hus med 3 gutter så er det ofte litt lekeslåssing/knuffing - bare på moro :roll: . Og hvem nå enn som ligger underst, så er det den personen Marula "tar" :-? , i form av intens sleiking, boksing og dytting. Hunden vi hadde hjemme i min barndom var også sånn..
"Jeg tar den som ligger underst jeg, for da er jeg sikker på å få hjelp" eller??! #-o


Det er instinkter... ;-) Helt vanlig å "henge seg på" og ta den som ligger dårligst ann.
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Zinda » Ons Mar 22, 2006 1:17 pm

tre mot en er feigt, har nå jeg lært da ;-)
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Annette » Ons Mar 22, 2006 4:29 pm

Linda skrev:...Og da blir de faktisk ganske flaue :oops:

Generelt vil jeg likevel si at jo eldre de blir, jo flinkere blir de til å ta ting med "knusende" ro ;-)


Hehe! For ei stund siden fikk jeg inntrykket av hvordan en innbruddstyv ville opplevd Zeta. Hun hadde sovnet ved siden av meg i sofaen og sov så tungt at hun ikke merka at jeg gikk ut av rommet. Hun merka imidlertid veldig godt at jeg kom inn igjen, og var så gira og så overbevist om at jeg fremdeles satt ved siden av henne at hun tydelig trodde jeg var en inntrenger. Nå skal det sies til hennes forsvar at hun var i et halvmørkt rom og jeg hadde lyset i ryggen.

Gjett om hun var flau da jeg begynte å snakke, og hun skjønte sammenhengen :)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Irene » Ons Mar 22, 2006 7:54 pm

Flink jente det =D>
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron