RR uten ridge

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

RR uten ridge

Innlegg Molly » Fre Aug 19, 2005 1:27 pm

Hva synes dere om en RR som mangler ridge? Nå tenker jeg ikke på feil ved ridgen, men hunder som mangler den helt. Kan en sånn hund egentlig kalles en Rhodesian Ridgeback?

Jeg er inne i en liten diskusjon med noen venner skjønner dere, og de mener jeg er potte tett i hodet som i det hele tatt kan finne på å vurdere å kjøpe en RR som mangler ridge. :roll:
Molly
 
Innlegg: 5
Registrert: Ons Aug 17, 2005 9:22 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Annette » Fre Aug 19, 2005 2:38 pm

Jeg skrev: (men jeg begynner og få såpass oversikt over det som er at jeg likevel ville vært kresen på resten (helse, lynne, om jeg liker foreldrene og oppdretteren etc etc etc.))


...merkelig. Hvor blei den meldinga av tro?

Sitter her og tenker på hvor relativt "lett" det er og få et inntrykk av hva som vil passe meg nå som jeg kjenner så mange RR'er, vet hvor jeg skal søke, begynner og forstå hva som ligger i forskjellige linjer. Og jeg innser hvor heldig jeg egentlig var (jada, vi har våre greier vi også, men tross alt...) når jeg tenker på hvor lite jeg egentlig visste, selv om jeg hadde lest nettsider siden jeg fikk tilgang på internett (jeg visste allerede i 1987, etter tre hele dager på Crufts hva jeg ville ha når jeg ble "stor")
Sist endret av Annette den Søn Aug 21, 2005 12:08 pm, endret 2 ganger.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Chryssi » Fre Aug 19, 2005 3:51 pm

Kan en sånn hund egentlig kalles en Rhodesian Ridgeback?


Nei, det er en Rhodesian RidgeLack :mrgreen:

Katoen min har 5 (!) ridgeløse søsken. De bor i familier som "bare" ville ha en familiehund, ikke "utstillingshund". det var kvalitetene i Ridgebacken de var ute etter, og det har de også fått. jeg synes det er fine hunder likevel jeg.. Det er flere som ikke driver med utstilling enn som gjør det, og valper med eksteriørfeil kan være et greit økonomisk alternativ til de som ikke har tenkt å stille.

grunnen til at noen mener at de bør avlives er vel for at de ABSOLUTT IKKE bør avles videre på.. men de blir jo avlssperret, så eventuelle valper vil ikke kunne selges med stamtalve.. og da kan det jo ikke ødelegge for eksisterende avlsprogrammer uansett?
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg monicahansson » Tor Sep 01, 2005 8:18 am

Definitivt en Ridgeback!!! :D
Har en underbar ridgeløs tispe som jag naturligtvis inte får avla på och detta respekterar jag, sjælvklart.
Vi var ute efter en familjehund och inte en utstællningshund. Personligen så tycker jag att det blir alltfør mycket fokus på exteriør jæmført med interiør. Men jag borde egentligen inte uttala mig om detta då jag inte vet något avel osv. Bara ett intryck jag har fått......

Men jag måste ændå sæga att jag tycker det ær konstigt att ens frågan kommer upp, om en RR utan ridge ær en RR.... :smile:
Monica
monicahansson
 
Innlegg: 4
Registrert: Lør Jan 24, 2004 8:19 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Bikira » Fre Sep 09, 2005 10:29 am

Chryssi skrev:
Kan en sånn hund egentlig kalles en Rhodesian Ridgeback?


Nei, det er en Rhodesian RidgeLack :mrgreen:



Evt en rhodesian ridgeless. . *lol*
Bikira
 
Innlegg: 21
Registrert: Ons Aug 31, 2005 8:28 am


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 27 gjester

cron