Pris på RR

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Pris på RR

Innlegg Trallala » Ons Jul 27, 2005 10:00 pm

Noen som kan fortelle meg hva prisen på en Rhodesian Ridgeback ligger på?
Trallala
 
Innlegg: 2
Registrert: Ons Jul 27, 2005 9:57 pm

Innlegg Zinda » Ons Jul 27, 2005 10:09 pm

10-12000,- kr. og en RR er verdt hver krone! (hvis du ikke skal på utstilling kan en eksteriørfeil-hund fås billigere) ;-)
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Trallala » Ons Jul 27, 2005 10:22 pm

Zinda skrev:10-12000,- kr. og en RR er verdt hver krone! (hvis du ikke skal på utstilling kan en eksteriørfeil-hund fås billigere) ;-)

Jeg spør for søsteren min, hun har planer om å kjøpe en RR-valp nå til høsten. :D Hvor mye er det vanlig å gi i "avslag" hvis de skal kjøpe en med utstillingsfeil? Har også hørt at det er ganske vanlig at det er minst en valp med der det er noe feil med eksteriøret i et RR-kull, stemmer dette? De har ikke tenkt å stille hunden uansett, så om de hadde fått en sånn sjangs ville de nok ha tatt den. ;-)
Trallala
 
Innlegg: 2
Registrert: Ons Jul 27, 2005 9:57 pm

Innlegg Chryssi » Ons Jul 27, 2005 10:39 pm

halv pris er vanlig, men er ikke alle som gir så mye avslag. om valpen koster 12 så kan det hende du må ut med 7500 for en valp med feil...

det er en del valper som blir født med feil på ridgen, og noen blir også født uten ridge. hvor mange det er i hvert kull kan variere veldig, så jeg ville hørt med flere oppdrettere hvis man i utgangspunktet ønsker å gi hjem til en hund med feil. i kullet til min hund var det hele fem av ti som var uten ridge! men at det er SÅ mange er ikke vanlig. ellers skjer det at noen har for mye hvitt , og de mer "generelle" tingene som feil bitt eller hanner med bare en stein o.l, som med de fleste raser.
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

priser og sånn

Innlegg fot » Fre Jul 29, 2005 1:46 pm

hiver meg på her...10-15 lapper må du nok regne med, min erfaring er at de fleste opererer med 25-50% avslag på ekseriørfeil.
virker som det er ganske vanlig med en eller flere med eksteriørfeil i et stort kull. :-?

Det en skal tenke på her er at nyprisen ikke er den eneste utgiften når du har stor hund.
laget en liten liste:
Det skal sies at mye av dette kan gjøres billigere/sløyes, men litt blir det jo! :)
Forsikring 1000-1500 i året.
MAT!! (MYE MAT) 15 kg fôr til 529,- holder noen perioder bare 20-25 dager...
hvalpekurs anbefales, især hvis man er ny med hund.
Selv gikk vi to kurs, kjempebra å trene sammen med andre hunder
Kursene koster alt fra 1500 og oppover i Oslo omr.
Andre kurs....
bur til bilen (bur hjemme?)
madrass hjemme
ormekurer
huggormtabletter
anti-flått middel
veterinærbesøk:
Vaksiner
HD/AD røntging
...the list goes on and on....

kjøp av valp:
Min erfaring er at det er veldig varierende hvor stor pågang de forskjellige oppdretterne har av valpekjøpere. Hos noen er det lange ventelister, mens andre ikke for solgt unna alle hvalpene.
Det lønner seg å følge med på hvalpekull-sidene til RR klubben og ta kontakt med flere oppdrettere tidlig for å forhøre seg om hva som gjelder hos dem. Hvis du har mulighet vil de fleste oppdrettere at du skal komme på besøk opptil flere ganger før og under valpetiden for å bli bedre kjent. Også for å være sikker på at nettopp DU er skikket til å få valp fra dem.
Håper noe av dette var oppklarende....
fot
 
Innlegg: 45
Registrert: Søn Apr 25, 2004 5:07 pm
Bosted: Oslo... på flyttefot til Trondheim til sommeren


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron