Lekne hannhunder

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Lekne hannhunder

Innlegg Anne » Søn Mai 01, 2005 10:36 am

Jeg lurer på om de som har hannhunder som er over 3 år merker noe forskjell på leken? Blir de leie av å leke med andre hunder eller holder de seg like barnslige lenge?

Aro er skikkelig barnslig. Når vi er på treff er han helt vill :mrgreen: Og så er han så flink med valpene. Lokker de med på leken å styrer vilt. Og dette er det ikke bare jeg som mener, andre på treffet og sier at han er flink til å leke med valpene ;-) Og er det tisper oppi årene som er litt sære og ikke vil leke frister han dem helt til han får dem med, eller iallefall får oppmerksomhet :mrgreen: Selv om det er skjenning fra tispen sin side har han iallefall fått oppmerksomhet :cool: Det er mangen forskjellige raser på treff, men jeg tror han får det alle best til med amstaffene. De har en veldig lik lekemåte :D

Så tenker jeg litt på om det bare er nå mens han ennå er ung, eller om hannhundene er slik leeenge? Vet at bestefaren er veldig barnslig selv om han er 10 år, håper dette ligger i slekten :mrgreen:
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Elisabet » Man Mai 09, 2005 11:03 am

Balder er 7 år og blir bare mer og mer leken :ball: Jeg tar det som et godt tegn på at han er blitt mer "ubekymra" på sine eldre dager. Som unghund var han proppfull av hormoner, stress og utrygghet så det at han klarer å slippe ned skuldrene å leke er jeg kjempefornøyd med! Så sant lekingen ikke blir en stressadferd tror jeg det er bare fint at de beholder lekelysten. Tror det er et tegn på en frisk og glad hund ;-)

Mange tisper blir jo litt mer "seriøse" og voksne med alderen, men mitt inntrykk er at det er mer vanlig at hannhunder forblir litt "fjollete" hele livet. Såfremt de ikke har seriøse ambisjoner om å være tøffeste gutten i gata :roll: Men kanskje det også er forskjeller fra rase til rase? Balder er min første RR og jeg har fra før mest erfaring fra "ubekymra" retrievere.

Noen som har andre erfaringer med godt voksne hannhunder??
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Innlegg Hege » Lør Mai 14, 2005 11:54 pm

tror det er individuelt jeg...

Hector leker med en på 9 år.. Det går fint, så lenge de er ute. innendørs er det litt mer kjefting fra den voksene mannen.

En på 13 vil også leke litt (ute!! Glem det inne!) Men han orker egentlig ikke fysisk lenger... Og han ville IKKE ha lekt med min i sine yngre dager... Da var han "kongen på haugen" og om han hadde vært menneske ville han vist fingeren til alt han så av andre hannhunder...

Han som er 9 i dag, ville banket hunden min da han var yngre... Så disse mannfolka har absolutt "funnet seg sjæl" etter at de fikk selvtilitten på at de var voksene tror jeg.

Hector leker masse nå som valp også... og har en annen som er like gammel som nok kunne vært en leke kamerat, men som er litt usikker (9 mnd han også) så det er ikke så god kombinasjon igjen...

Men han leker (kun inne...) med en 5 mnd. gammel tispe som bare det... Ute blir hun løpt ned...

Har kjent mange hannhunder tidligere, og de fleste ble med på lek, men stresset mindre med det etter som de ble eldre.
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron