2 unghunder...

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

2 unghunder...

Innlegg Dolph » Man Aug 09, 2010 5:26 pm

I dag fikk jeg en lei telefon. En som har en doberman rundt året som trenger ett nytt hjem, om ikke blir han avlivet. Og her sitter jeg med min ridgeback på 10 mnd og blir helt betutta. Jeg vil jo så gjerne hjelpe til men ikke på bekostning av Dolph. Noen som har erfaring med å ta inn en ny i flokken på unghund stadiet begge to? Er litt lost in the park her...
"A dog is the only thing on earth that will love you more than you love yourself."
Dolph
 
Innlegg: 20
Registrert: Tir Mai 04, 2010 10:19 am
Bosted: Holt/Vestvollen, Skedsmo

Innlegg Simira » Man Aug 09, 2010 7:33 pm

Jeg ville ikke vurdert det en gang. Har nettopp hørt om et lignende tilfelle om ei som tok inn en jevngammel hannhund i den alderen. Og det gikk bra i noen få mnd, og så smalt det...
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Annette » Man Aug 09, 2010 8:32 pm

Jeg ville aldri gjort det heller. Hadde det vært forskjellig kjønn og jeg hadde hatt kapasitet til masse alenetrening med begge, så kanskje, men to jevngamle og jevnstore hanner i den alderen hadde jeg ikke vurdert en gang.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Dolph » Tir Aug 10, 2010 8:31 am

Tusen takk for tilbakemelding :D

Jeg er enig med dere. Min er nok jobb :razz:
Men det er trist at det er så mange som tar inn hunder men ikke er klar for dem. At det er så mange som må gis bort.
"A dog is the only thing on earth that will love you more than you love yourself."
Dolph
 
Innlegg: 20
Registrert: Tir Mai 04, 2010 10:19 am
Bosted: Holt/Vestvollen, Skedsmo

Innlegg Holmorama » Lør Aug 14, 2010 10:53 am

Dolph skrev:Tusen takk for tilbakemelding :D

Jeg er enig med dere. Min er nok jobb :razz:
Men det er trist at det er så mange som tar inn hunder men ikke er klar for dem. At det er så mange som må gis bort.


Det er trist ja. Samtidig bra at de ser sine begrensninger og at de ikke innser at de ikke dekker hundens behov på god nok måte.
Masithela's Quality Kinto, født 25.10.09, kom hjem til oss 22.01.10.
Holmorama
 
Innlegg: 98
Registrert: Ons Des 09, 2009 8:32 pm
Bosted: Bergen


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron