Hva slags lyder lager din RR?

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hva slags lyder lager din RR?

Innlegg Letao » Fre Mar 12, 2010 9:45 am

RR er jo en "snakkende" rase, som det heter, med masse lyder. Hva slags lyder lager din hund og i hvilke situasjoner?

Saqui har en "signaturlyd", og det er når hun gjesper. Da kommer det de merkeligste og ganske høye lyder ut av gapet! Litt vanskelig å forklare hvordan det høres ut. Jeg har jo blitt så vant til det, hun gjør det hver gang hun gjesper lenge etter å ha sovet godt, men andre folk som hører det nesten skvetter og syns det er veeeeldig komisk! (Ja, jeg ler jo litt selv også).

Ellers kan hun sutrepipe hvis hun feks må stå igjen bilen mens jeg er ute med andre folk/hunder (som hun har sett/ser - feks når hun er inne i bilen på kurs og ser ut på de andre hundene), men hun har blitt flink å være alene i bilen generelt. Og så er hun veldig flink til å varsle om hun er dårlig i magen/må kaste opp på natta, da kommer hun med snuten opp i ansiktet mitt og piper forsiktig og sårt - og så får hun komme ut. En egenskap jeg setter pris på, bedre å få det ut enn å måtte tørke det opp neste dag. Veldig nyttig da hun hadde magevirus før jul.

Hun kan bjeffe når hun er i ivrig lek,både ute og inne, men bjeffer ikke ellers.

Hva med deres?? :D
/Kristin

Fineste, godeste Saqui (27.07.08 - 06.12.10), for alltid i mitt hjerte
Letao
 
Innlegg: 185
Registrert: Søn Nov 05, 2006 8:20 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Hefo » Fre Mar 12, 2010 11:59 pm

Å herregud...
Her er det lyder hele tida, "mor, stå opp; jeg vil ut; jeg VIL HA oppmerksomhet, jeg er sulten, Jeg VIL HA godis; jeg skal i senga så DU må legge bort strikketøyet og reise deg for å løfte på dyna så jeg komme orndtlig under..." :twisted:
Sånn går no dagan ;-) De eneste gangene det er stille er når hun sover, hvis hun ikke drømmer da...

Nå er det vanskelig å beskrive selve lydene, men hun bruker nok hele registret. Når hun ikke får nok oppmerksomhet kan hun legge seg ned og komme med sånn tyyyynn pistring som nesten bare flaggermus kan høre og som borrer seg ned i øregangene og gjør ubeskrivelig vondt...

Men hun er mest intens mellom ca.18.30 og 21. Hun pleier å få en kveldsgodis ca 21, og vil da minne mor om dette hele kvelden sånn for sikkerhets skyld. #-o Men hun får ikke denne før hun er rolig og stille!!!

Men hun er ei godjente, alt blir tilgitt når hun kommer og legger hodet på skuldra mi, og legger kinnet mot mitt
Hilsen Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes

Innlegg Heiditr » Søn Mar 14, 2010 12:09 am

Telekinese...

mvh
Stitch og Nia
Heiditr
 
Innlegg: 204
Registrert: Tir Jun 14, 2005 2:08 pm
Bosted: Sunnfjord


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron