Saqui har en "signaturlyd", og det er når hun gjesper. Da kommer det de merkeligste og ganske høye lyder ut av gapet! Litt vanskelig å forklare hvordan det høres ut. Jeg har jo blitt så vant til det, hun gjør det hver gang hun gjesper lenge etter å ha sovet godt, men andre folk som hører det nesten skvetter og syns det er veeeeldig komisk! (Ja, jeg ler jo litt selv også).
Ellers kan hun sutrepipe hvis hun feks må stå igjen bilen mens jeg er ute med andre folk/hunder (som hun har sett/ser - feks når hun er inne i bilen på kurs og ser ut på de andre hundene), men hun har blitt flink å være alene i bilen generelt. Og så er hun veldig flink til å varsle om hun er dårlig i magen/må kaste opp på natta, da kommer hun med snuten opp i ansiktet mitt og piper forsiktig og sårt - og så får hun komme ut. En egenskap jeg setter pris på, bedre å få det ut enn å måtte tørke det opp neste dag. Veldig nyttig da hun hadde magevirus før jul.
Hun kan bjeffe når hun er i ivrig lek,både ute og inne, men bjeffer ikke ellers.
Hva med deres??