Hva liker RR?

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Hva liker RR?

Innlegg Simira » Ons Jun 17, 2009 4:49 pm

Jeg hører mye om at RR er en hund det kan være vanskelig å motivere og trene f.eks. lydighet med. Jeg går ut ifra at det også gjelder motivasjon til andre typer trening (agility, utstilling, triks, whatever).

Hva motiverer en RR? Hva liker den best? Hva får en RR til å kaste seg over deg av glede og vri seg av ren forventning?
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Annette » Ons Jun 17, 2009 5:16 pm

Mat!

...og noe å jakte på (men du er ikke garantert å få det tilbake :D )

Begge mine kan ha litt drakamper, men de liker det ikke noe særlig som belønning, og de gir seg relativt fort.

Hos meg fungerer godbiter best, men de må varieres på.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Drakamp!!

Innlegg Letao » Ons Jun 17, 2009 6:49 pm

Min tispe, som bare er 10 mnd da, elsker drakamp!! Det er jackpot-belønninga vår! Vi leker også mye med å kaste ball og pinner, og det er også morsomt, men vi må kjempe litt om pinnen/ballen etterpå (jeg "jager" henne og vi har drakamp). Det er ikke "nok" å bare springe etter pinnen/ballen.

Men hun kan også jobbe veldig bra for de riktige godbitene. Jeg bruker alt fra karbonadekaker, grillpølser på tilbud, pizzarester (funker knall!), leverpostei på tube, skinkeost på tube - men jeg må varierere myyye. Nytter ikke bare stappe noen tørre godbiter i lomma på tur, da er det bedre å spise gress liksom.. hehe. I mine godbitposer må jeg gjerne ha blanding av to-tre forskjellige ting.

Jeg vet likevel av en mer matglad RR, hun ble superlydig på frolic liksom! Så det varierer nok. Men mat bruker være et stikkord når det gjelder RR har jeg hørt, selv om min ikke er en av de mest matglade.
Letao
 
Innlegg: 185
Registrert: Søn Nov 05, 2006 8:20 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg MariaHelene » Ons Jun 17, 2009 9:35 pm

KOSE!! :) Min rhodesian ridgeback er en stooor kosebamse ;)

Løpe løs ute i skog og mark! gå lange turer..
Trene litt hverdags lydighet liker de og, hvis de vet du har noe godt i lomma ;) Leo syns det er veldig morrsomt å øve innkalling, men man må jo gi litt av seg selv for att de skal syns det er arti..
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron