RR og små hunder?

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

RR og små hunder?

Innlegg Carro » Lør Nov 24, 2007 11:23 pm

Heisann!
Jeg er veldig er velding intressert i rasen og vurderer å skaffe meg en RR i fremtiden. Tar derfor til meg all info jeg kan finne og ble veldig glad for å finne dette forumet. Har lenge vært fasinert av mynde-rasene pga. deres temperament og det er nok også en av grunnene til at jeg ble begeistret for RR da den ser ut til å ha litt av den samme , følsomme mentaliteten. Også selvfølgelig fordi det er kjempe flotte hunder da :D
Jeg har idag 2 hunder av rasen Italiensk mynde.
Lurer derfor på hvordan RR er å ha sammen med små hunder?

Et annet spørsmål jeg har er hvordan de takler forandringer, jeg er per idag singel og uten barn men det er jo ikke uvanlig at slikt forandrer seg, hvordan erfarer dere RR'ens evne til å tilpasse seg slike forandringer?

På forhånd takk! :D
Er idag mynde-eier , ønsker meg RR i fremtiden!
Carro
 
Innlegg: 1
Registrert: Lør Nov 24, 2007 11:08 pm
Bosted: Østfold

Innlegg Anne » Søn Nov 25, 2007 11:55 am

Jeg har en RR hann på 4,5 år og en norfolk terrier tispe på 2 år. De går sammen som hånd i hanske for å si det sånn ;-) Det er klart at Shaylee, tispa, blir tråkket på en gang innimellom, men det er ikke bare av Aro for å si det sånn. Hun har og lært seg at når han får løpaanfallene sine på tur så legger man seg ned og jør seg så liten som mulig ;-) Men ellers så er det ingen problem.

Men når det er sagt så er det ikke sikkert at det hadde gått så bra viss det var omvendt, at Aro kom som valp når Shaylee var voksen. Da tror jeg nok at Aro-valpen hadde tynt henne litt. Merker det godt når vi møte andre unghunder, eller andre "ville" hunder, at hun ikke synes det er noe kjekt med labber som fyker alle veier. Men er det en voksen og rolig hund kan hun nesten ikke få nok av dem. Så hadde de kommet i omvent rekkefølge måtte vi nok hatt et ekstra godt øye til rr-valpen... Vi hadde seff det nå og, sånn at Aro ikke skulle skade Shaylee, når hun var valp, ved et uhell...

Så egentlig så tror jeg ikke det er noe i veien ved å ha en stor og en liten hund...

Her er str.forskjellen på mine to:

Bilde
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg MariaHelene » Søn Nov 25, 2007 2:12 pm

:D så vakkert bilde :D

Oppdretteren som jeg fikk leo av driver oppdrett av både rr og norfolk terrier, og det er jo både store og små hunder :)

også janne på forumet som har Ares, kompisen til leo, har ei dvergdachs (vet ikke helt hvordan d skrives) tispe som er bittelita i forrhold til disse gutta :D når vi er ute og går tur så er det en selvfølge att hun er med, men klart når store gutta løper løs så står hun helst bare å ser på mellom bena til sin matmor...
Leo er ialefall veldig glad i småhunder!!
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester

cron