skal, skal ikke?

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

skal, skal ikke?

Innlegg tandre » Ons Nov 21, 2007 1:05 am

Hei.Jeg har veldig lyst på hund og den hunden jeg har mest lyst på er en RR.Men jeg har ikke hatt hund før så jeg lurer på hvordan en RR er som en nybegynner hund?og hva jeg må regne med å betale for en valp?
tandre
 
Innlegg: 2
Registrert: Ons Nov 21, 2007 12:47 am

Innlegg Irene » Ons Nov 21, 2007 9:05 am

Det ligger mange tråder ang dette allerede i forumet - prøv deg på søkefunksjonen - der finner du masse!!!! Velkommen!!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg BenteB » Ons Nov 21, 2007 12:38 pm

Hei Tandre!!

Ska sei! Jeg meldte meg inn i dette forumet i går, etter å ha lest omtrent samtlige artikler, og så kommer du og jeg får endelig anledning til å ønske deg VELKOMMEN :-({|= :skål: -og på den måten skrive mitt første innlegg. YAHOO!!

Dette er et kjempebra sted dersom du tenker, vuderer, drømmer, sikler, "skal ha" RR hund. Jeg har funnet svar på en drøss av spørsmål, og en ting er sikkert. Det er RR vi skal ha ;)
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes

Innlegg MariaHelene » Ons Nov 21, 2007 4:43 pm

Hihi, morrsomt med nye RR entusiaster... Jeg er vokst opp med hund runt meg bestandig, men Leo er den første hund som er bare MIN :) kan jo ikke skyve under en stol att det har vært/er utfordringer, men det vil det nok være uansett hvilken hund man anskafer seg :) men det man kanske må tenke nøye igjennom er att det er ingen liten hund...den gjør mye av seg (når den gjør noe av seg vell og merke)

hvis dere ser på eldre innlegg så står det flere inlegg om rr som førstegangs hund :D

velkommen hit skal dere være :)
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Annette » Ons Nov 21, 2007 6:30 pm

Noen ganger så slår det meg at det kanskje er vanskeligere å ha RR som ørtende hund, om en er vant til for eksempel gjeterhunder fra før, enn det er å være førstegangseier av RR. Sånn jeg ser det er det viktigste å sette seg inn i hvordan rasen er, holde kontakt med folk som kjenner rasen, og ta den som den er - ikke som du helst ville sett at den skulle være.

Jeg har elsket hunder like lenge som jeg har kunnet gå, og jeg har i perioder bodd sammen med andre folks hunder, men min første egne hund var en RR på 4,5 år med en del ballast, og likevel synes jeg ikke at det er en vanskelig hund. Humor og oppfinnsomhet er imidlertid godt å ha (noen sier tålmodighet også, men det har jeg i grunnen lite av, så jeg vet ikke om jeg er helt enig).

Hundefolk jeg kjenner sier at min eldste er katt og min yngste er hund...og det er godt mulig at en gjennomsnitts RR ligger midt i mellom :D
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Ridgevenn » Søn Nov 25, 2007 6:42 pm

Vår RR er vår første hund. Vi var begge godt vant med dyr, men hadde ikke hatt hund før (annet enn en golden da jeg var barn - til jeg var 3 år)

Syns det har gått helt fint. Hun var "enebarn" til hun var ca. 3 (da fikk hun en to-beint "lillebror"), og vi brukte da veldig MYE tid på henne, kurs, turer og egentrening og det har vi høstet mye av!

Som Annette sier, kanskje det er like greit med RR som første hund fordi en da har mindre forventninger til hvordan det kan bli.

En "perfekt" valp koster vel ca. 12.000, men hvis du kan ta en med ridgefeil, kan det hende du får den rimeligere. (Oppdrettere må gjerne korrigere meg, altså :oops: )

Lykke til!
Ridgevenn
 
Innlegg: 77
Registrert: Lør Nov 29, 2003 11:28 am
Bosted: Innlandet


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 20 gjester

cron