Båt

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Båt

Innlegg Anne » Ons Mai 19, 2004 8:08 am

Ifjord sommer var Aro ute i båt to ganger, det gikk bra, sov hele tiden. Problemet er at han var en liten valp på 3 mnd som vi kunne løfte. Nå har vi satt båten utpå igjenn men Aro vil ikke hoppe opp i båten. Han går på brygga og helt fram til båten, prøvde å lokke han oppi med pølser men det gikk ikke. Båten er ikke stor, 14 fot tror jeg. Har veldig lyst å få han med ut for nå må alltid en være igjenn i campingvogna med han. Det er jo greit når vi er flere, men når vi bare er to er det litt kjedelig.

Noen som har noen tips?

Ville hatt han i båten iallefall en gang, å kjøre en liten runde så får han se hvordan det er. Vil ikke tvinge han viss han hater det.
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Zinda » Ons Mai 19, 2004 9:03 am

Zinda var med noen ganger i båt i fjor sommer og det gikk helt utmerket. Hun satt så pent og tittet på vannet, men hadde ikke særlig mye høy i hatten. Vi menneskene gikk første gang ut i båten og da ville ikke Z være alene på brygga og jumpet like godt etter oss oppi båten. Prøv å se om Aro følger dere, det tror jeg helt sikkert! :alle typer:
...tenkte bare å få med sjørøveren...

Dessuten har vi hatt med de to schæfer-bikkjene vi hadde før i kano. Litt trangt og noe skummelt over store åpne vannflater, i tilfelle noen skulle snu seg, men det gikk helt fint. Begge var såpass lydige at de skjønte at de bare skulle ligge stille. Savner dem begge! :cry:
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Anne » Søn Jun 19, 2005 8:09 pm

Vi har ikke prøvd noe etter at jeg skrev forrige innlegg. Men i helgen fikk jeg han i båten :D Hadde med godbit og klikker... Har gått en del på bryggen slik at han er trygg på den... Så nå klikket jeg når han snuste på båten, så satte jeg meg oppi, og klikket han lenger og lenger opp i båten. Først en fot , så to, så tre og så var kele Aro oppi =D> Det var litt komisk når han stor med fremlabbene på baugen og stod å sparket i løse luften før han bestemte seg for å tråkke oppi for å få godbiten :D Så startet vi båten, kjørte bare en liten runde... Han skalv litt, og peste, men ellers gikk det bra... Ikke noe problem å få han ut av båten iallefall ;-) Dette var igår, og idag skulle vi prøve igjenn. Hadde med masse godbit og klikker. Men når jeg gikk oppi og sa "kom" hoppet han rett opp i båten =D> Kjørte en liten runde idag også... Blir spennende å se neste gang om det er like fort gjort :mrgreen:



Tenkte jeg skulle ta med klikkeren å prøve med hadde egentilg ikke store forventinger... Men viste at det funket da vi var på klikkerkurs. Da skulle vi trene inn i en gardrobe, og der skulle iallefall ikke Aro inn!!! Men vi brukte klikker og godbit + HANS tempo, og det endte opp med at vi faktisk kunne være inne i gardroben å trene :mrgreen:

Skal legg ut bilder senere...
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Anne » Søn Jun 19, 2005 9:04 pm

Stolt mor som holder et godt ta i båndet :D


Bilde
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg TCK » Man Jun 20, 2005 8:01 am

Så flink Aro!!! =D>
Zetu hadde også sin første sommer i fjor, og i og med at jeg er fra Lillesand, er det kun en ting som gjelder denne årstiden... Ud på sjøen! Pus synes brygga var fryktelig skummel, så kneika vår var der allerede. Vi prøvde alle metoder; gikk i forveien og håpet han ville følge etter, fristet med ost (det BESTE han vet), lagde abligøyer og prøvde å sprette opp selvtilliten hans med å hoppe rundt på den serdeles trygge brygga... Men nei da [-( Ingenting hjalp. Så de to første dagene ble han løftet ut på brygga av min far, og så smøg han seg bort til båten på flate poter og med lavt hode. Tror det å komme oppi båten da ble en lettelse. Heldigvis trivdes han på sjøen, og når hver båttur endte med å få løpe løs på en holme sammen med andre firbente, og det vanket godis og bading, så var det beølnning nok i seg selv.
Så dag tre skulle ikke min far være med, og etter å ha prøvd alle de andre metodene, fant jeg ut det var på tide å tenke nytt... Så jeg la meg ned på alle fire, stilte med opp ved siden av Pysa og krabbet rolig ut på brygga. Tror dere ikke Pjusken fulgte etter!! \:D/
Jeg SÅ fornøyd og stolt, DEN flinke hunden... Problemet var bare at i over en uke måtte jeg krabbe ved siden av Guttungen HVER gang vi skulle ut på brygge (og i Lillesand blir det noen ganger...)
Tror dere de andre båteierne hadde underholdning! *lol*

Det er noen ganger jeg spør meg selv hvorfor jeg ikke bare valgte en robust labbis... Men det varer nøyaktig ett sekund, og så husker jeg at det ikke finnes noen annen rase. Ikke en dag er lik... eller kjedelig!!!


Tonje og Badeanda.
TCK
 
Innlegg: 190
Registrert: Tir Sep 14, 2004 9:20 am
Bosted: Østerås

Innlegg Åsa » Man Jun 20, 2005 10:36 pm

TCK skrev:og når hver båttur endte med å få løpe løs på en holme sammen med andre firbente, og det vanket godis og bading, så var det beølnning nok i seg selv.
.


Enig i den :razz:

Vi har precis varit en hel helg på sørlandet med båtkörning både lördag och söndag. Vi såg till att Lezo hade det mjukt och varmt i båten och hade med grisöra som muta ifall (vi behövde aldrig använda det). Så länge vi bägge var om bord så var allt topp, han hatar att vara igen ensam och älskar när "hela " familjen är samlad :D Är smärtsamt klar över att Lezo är 4 månader och kan än så länge lyftas och att det är svårt med en fullvuxen Aro :neutral: Men vår guldklump lät sig luras ut i båten själv, klev ombord helt själv och fann sin plats i solen på en extra tjock kudde och somnade. En RR vill ju ha det som en kung till en var tid och att "leka" bort rädslan och luras ombord till en mjuk matta, en filt och ett gott godis är ju inte det värsta. ;-)

Ett annat tips kan vara att ni bägge sätter er i båten och pratar och låter som ingentig och se om Aro kommer till er utan att ni lockar. Ofarliggör båten, ni sitter i den och har det trevligt, då kan ju inte båten vara så farlig.

Lycka till!
Åsa och Lezo
Åsa
 
Innlegg: 72
Registrert: Lør Jun 11, 2005 8:43 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Zinda » Tir Jun 21, 2005 9:40 am

Gleder oss til neste Stavern-uke (siste før skolestart) Så nydelig og stolt Aro på bildet!!
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 12 gjester

cron