Mitt verste mareritt

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Innlegg Life » Søn Jul 08, 2007 5:26 pm

Håper alt ordner seg til det beste både for Simba-gutten og deg, Silje.....jeg føler med deg :cry:
Du er heldig som har Hilde-oppdretter, som stiller opp og gjør situasjonen litt lettere :D Og hvem vet.....kanskje vil minste-jenta vokse av seg allergien om noen år, og muligheten for å ha hund vil være tilstede igjen ;-)

Sonja skriver at hennes 12 år gamle sønn har vært allergisk i sommer, og da må jeg bare fortelle at det samme har skjedd her. Min 12 år gamle sønn Aleksander ble så innmarig forkjølet den helga vi var på Viubråtan. Forkjølelsen ville ikke gi seg, og jeg forsto raskt at han var allergisk for ett eller annet. Når svaret fra legen kom ble jeg svært overrasket :roll: Aleksander hadde et lite utslag på hund #-o Han fikk øye/nese-dråper og allergipiller, og brukte dem i ca 14 dager. Aleksander er oppvokst med hund, og forguder våre 2 RR-jenter, og han ville ikke høre snakk om at han var allergisk mot hund. Det merkelige var at ca 2 uker etter lege besøket var allergien som sunket i jorden :-? Ingen tett nese, rennende øyne og søvnløse netter. En 12-åring er jo i pubertet, og det skjer så mye i kroppen i denne tiden, kan forandringene i kroppen forårsake allergiske reaksjoner som forsvinner like fort som de kommer :-? Ikke vet jeg, men Aleksander er i alle fall "frisk som en fisk" igjen :D

Liv, guttene og jentene :D :D :D
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg stine » Man Jul 09, 2007 6:52 am

:sad: Huff, så leit!
En vanskelig avgjørelse, men ungene kommer ALLTID først!
Selv fikk jeg konstantert allergi i fjor høst, men siden jeg ikke tåler hverken støv, midd eller pollen, og likevel må bruke medisiner, bestemte jeg meg for å beholde hunden. Men jeg er voksen, og tok avgjørelsen for min egen del. Hadde det vært ungene, ville jeg kanskje vurdert det annerledes.
Jeg fungerer helt fint med medisiner, og verdien av å ha hund veier så uendelig mye mer! Da tåler jeg å snørre litt... :P
Har til og med fått et nytt familiemedlem, ei omplasserings tispe. Funker helt fint!
Tenker på deg, og sender deg en klem.
stine
 
Innlegg: 43
Registrert: Tor Mar 01, 2007 7:07 pm
Bosted: Nord-Troms

Innlegg Sonja » Man Jul 09, 2007 7:32 pm

Mulig denne saken skulle vært delt i en ny tråd,men jeg bare lurer #-o

Blir allergien værre med på to stk. RR i hus, eller har ikke det så mye å si?
Jeg tror at min sønn egentlig reagerer mest på pollen osv. Det viste jo testene også, så jeg ser ganske positivt på dette nå etter å ha fått sjokk-meldingen på avstand.
Ellers blir det vel som Stine sier, hun fungerer helt fint med medisiner, men håper selvfølgelig at det kun er forbigående.
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg MariaHelene » Tir Jul 10, 2007 7:08 pm

Nei, er akkurat det samme om du har en eller to :P reagerte ialefall like mye når jeg var yngere på en hest som jeg gjorde på en flokk, så tror ikke det skal ha så mye å si.. Jeg håpenr nå han vokser det av seg, og som nevnt så er det mye bra medisiner ute på markedet :D Jeg tyr til zyrtec hver eneste dag (er alergisk mpt støv og) funker veldi bra på meg!!! Men det er veeldi høy pollen sesong nå, og da blir man bare helt skutt og slått ut av allergi :) du skal se att til høsten er han mye bedre :) hjelper og å gå en tur langs fjæra ;)
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Forrige

Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 29 gjester

cron