FLÅTT

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

FLÅTT

Innlegg Tove » Fre Apr 13, 2007 3:10 pm

Så er vi igang igjen. Våren er her med raske steg ( snøen som datt i påska her i Trøndelag er endelig på vei til å tine igjen). Noe som følger våren og varmere tider er dessverre flåtten :twisted: Tidligere har jeg brukt Ex spot på Silko, men nå virker det som at Flått sesongen blir lengre for hvert år. dessuten ble ble det i fjor oppdaget Flått i Bymarka her i Trondheim for første gang. Tidligere har vi bare vært plaget med problemet når vi har vært på hytta. Dette vil jo si at vi blir nødt til å trå til med flere doser utover våren/ sommeren . I tillegg har vi også tatt til oss en omplasseringshund, Herman, en liten Westie som kommer fra Nederland. Ser for meg at det blir en kostbar Flåttsommer med alle de dosene vi må kjøpe ;-)

Spørsmålet mitt blir dermed: Hvilke erfaringer har dere, og hva bruker dere som Flåttmiddel på deres høyt elskede firbente? ( Herman rakk nesten ikke å komme til Norge i høst før han fikk en Flått like ved øyet. Og jeg som er vant til en mer korthåret rase, oppdaget den ikke før den var blitt så stor og betent at han måtte til vet. og dopes ned for å få tatt udyret. fysj a meg)
Tove og Silko
Tove
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Sep 06, 2005 3:41 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Irene » Fre Apr 13, 2007 4:52 pm

Link fra tidligere ligger her:
http://kafele.net/phpBB2/viewtopic.php? ... ht=fl%E5tt

..men uansett, kanskje det har kommet mer på markedet etter denne sto her inne?

Vi sverger til Expot - Marula er IKKE glad i å bade, så dette funker alldeles bra hos oss. Men hører om halsbånd, hvitløk....
Mye mao..
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Tove » Fre Apr 13, 2007 5:52 pm

Se her ja :D Takk for opplysningen! gikk inn på nettsiden til Hopp off. Tror jeg skal ta en tur å kjøpe dette i morgen. Snakket med veterinæren tidligere idag , Herman var å fikk en tannbehandling så nå er han helt utslått stakkar . Veterinæren syntes ikke noe om flåtthalsbånd, så det anbefalte han ikke.

Ha en fin helg alle sammen!
Tove og Silko
Tove
 
Innlegg: 16
Registrert: Tir Sep 06, 2005 3:41 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Annette » Fre Apr 13, 2007 8:16 pm

Jeg var kjempefornøyd med flåtthalsbåndet de to første somrene, men i fjor fikk Zeta kløe i ørenene av dem. da endte jeg opp med skikkelig flåttsjkk etter hver tur i stedet, og fant vel bare to hele sommeren som hadde bitt seg fast (jeg børsta av henne 5-10 på hver tur, så jeg må ha vært en relativt effektiv flåttsjekker :)).

Er fortsatt litt i tvil om jeg skal prøve halsbånd på Sali, eller stole på meg selv i år også.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Sonja » Fre Apr 13, 2007 9:26 pm

Ja her på vestlandet har vi masse Flått, men jeg gjør som Anette, stoler på meg selv.
Har aldri brukt noe middel mot flått, sjekker hunden etter hver tur og det har fungert greit :D
Det som skremmer meg mer er hoggorm. Det er mye hoggorm i turområde vårt, vet om flere som har blitt bitt.
Vi har heldigvis sluppet unna, men turene i skauen blir ikke så kjekke om sommeren :oops:
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg Vanja » Lør Apr 14, 2007 2:23 am

Enda en grunn for å bo i nord-Norge.


:D
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg Sonja » Lør Apr 14, 2007 8:21 am

Ja ikke sant :D
Æ e ein utfløtta Trønder :D , og i min oppvekst var det ingen flått og hoggorm.
Men flått'en har tydligvis flyttet lengre og lengre nord
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron