Så er vi igang igjen. Våren er her med raske steg ( snøen som datt i påska her i Trøndelag er endelig på vei til å tine igjen). Noe som følger våren og varmere tider er dessverre flåtten

Tidligere har jeg brukt Ex spot på Silko, men nå virker det som at Flått sesongen blir lengre for hvert år. dessuten ble ble det i fjor oppdaget Flått i Bymarka her i Trondheim for første gang. Tidligere har vi bare vært plaget med problemet når vi har vært på hytta. Dette vil jo si at vi blir nødt til å trå til med flere doser utover våren/ sommeren . I tillegg har vi også tatt til oss en omplasseringshund, Herman, en liten Westie som kommer fra Nederland. Ser for meg at det blir en kostbar Flåttsommer med alle de dosene vi må kjøpe
Spørsmålet mitt blir dermed: Hvilke erfaringer har dere, og hva bruker dere som Flåttmiddel på deres høyt elskede firbente? ( Herman rakk nesten ikke å komme til Norge i høst før han fikk en Flått like ved øyet. Og jeg som er vant til en mer korthåret rase, oppdaget den ikke før den var blitt så stor og betent at han måtte til vet. og dopes ned for å få tatt udyret. fysj a meg)