Kennel?

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Kennel?

Innlegg Argon » Tir Mar 13, 2007 7:34 pm

Hei!

Vi skal til utlandet i mai og det kan se ut til at kennel blir vårt eneste alternativ til plassering av Chira. Er i utgangspunktet ikke så hypp på å plassere henne på kennell, men vi driver no å tenker...
Er det noen som har noe erfaring og evt. kan anbefale oss et sted på sørlandet? Vi bor i Grimstad.

hilsen oss
Argon
 
Innlegg: 13
Registrert: Søn Jan 01, 2006 9:30 pm

Innlegg Annette » Tir Mar 13, 2007 8:11 pm

Jeg vet at noen er fornøyde med Hound-dog hundehotell i Lillesand, men da Calmo var der i høst fikk han sår etter å ha ligget rett på betongen, så om en skal bruke dem bør en i hvertfall snakke med dem om akkurat det/ta med Chiras hundeseng.

Jeg var der oppe og henta ham nesten hver dag for å gå tur. Han var overlykkelig da jeg henta ham og like lykkelig da jeg leverte ham, så vondt hadde han det ikke (han er i det store og hele en temmelig lykkelig hund, men det er en annen sak :D )
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Wivian » Tir Mar 13, 2007 8:38 pm

Hei leste om denne kennelen på en side her på forumet - synes den virket veldig bra - http://www.hundemassor.com/
Wivian
 
Innlegg: 69
Registrert: Man Jun 13, 2005 8:53 pm
Bosted: Tønsberg

Innlegg Zinda » Ons Mar 14, 2007 9:46 am

Jeg har ikke forsøkt kennel, men så har jeg hatt stort hell med andre RR'eiere i stedet! Jeg ringer bare rundt og spør om de vil passe en hund noen dager og det vil de jo alltids ;-) Er det ikke flusst av RR'er på Sørlandet da?! Billigere og tryggere, spør du meg :cool:
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Irene » Ons Mar 14, 2007 10:21 am

Om dere skal fly fra Gardermoen er det "ikke langt" til TROFAST HUNDEPENSJONAT heller. Jeg var der og hilste på før vi skulle ha vår hund der - veldig fint, og god oppfølgning fra personalet.
http://www.trofast-dyrepensjonat.no/Hjem.asp
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Annette » Ons Mar 14, 2007 10:59 am

Zinda skrev:Jeg har ikke forsøkt kennel, men så har jeg hatt stort hell med andre RR'eiere i stedet! Jeg ringer bare rundt og spør om de vil passe en hund noen dager og det vil de jo alltids ;-) Er det ikke flusst av RR'er på Sørlandet da?! Billigere og tryggere, spør du meg :cool:


Jeg er så enig, så enig. Hadde det ikke vært for at Chira og Zeta går så dårlig sammen, så hadde jeg kunne foreslått at hun kunne være hos oss.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Grete » Ons Mar 14, 2007 11:03 am

Wivian skrev:Hei leste om denne kennelen på en side her på forumet - synes den virket veldig bra - http://www.hundemassor.com/

...og så er Renée RR-eier =D>
Hilsen Grete
Grete
 
Innlegg: 39
Registrert: Søn Feb 15, 2004 1:50 pm

Innlegg Annette » Ons Mar 14, 2007 11:07 am

Wivian skrev:Hei leste om denne kennelen på en side her på forumet - synes den virket veldig bra - http://www.hundemassor.com/


Ikke akkurat nær Grimstad, da...
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg randireber » Ons Mar 14, 2007 8:39 pm

Hei!!

Kan godt hende vi kan passe henne! Når er det? Vi er borte første og siste helga i mai... Men Ayo og Chira er jo gode venner, så det bør jo gå fint!!

Hilsen Randi :smile:
randireber
 
Innlegg: 12
Registrert: Tir Sep 13, 2005 8:11 am

Innlegg Argon » Ons Mar 14, 2007 8:40 pm

Då har vi sett på nettsidene til trofast og hundemassøren. Trofast virker jo som et solid sted... 45 minutter fra gardermoen er forsåvidt greit så lenge det er der vi skal reise fra. Mulig vi reiser fra Kristiansand...
Hundemassøren er jo i en helt annen kategori. men det virker jo bra det og... og det er i alle fall ikke en ulempe at hun er ridgeback-eier. Men litt langt unna..

Kjedelig at ikke Hound Dog hundehotell har hjemmeside... bilder er jo en fin ting :)

Vi har litt problem med å spørre andre om å passe Chira i en hel uke. Det er jo en del arbeid. Tror det skulle blitt en heftig uke for deg Anette om du skulle hatt Chira og Zeta i samme hus. hehe :) Litt kjipt at de ikke går bedre i lag.
Argon
 
Innlegg: 13
Registrert: Søn Jan 01, 2006 9:30 pm

Innlegg Annette » Ons Mar 14, 2007 9:12 pm

Argon skrev: Tror det skulle blitt en heftig uke for deg Anette om du skulle hatt Chira og Zeta i samme hus. hehe :) Litt kjipt at de ikke går bedre i lag.


He-he! Dere hadde vel måttet hente en øreløs hund. Hvordan gikk det forresten med øret hennes?
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Sonja » Ons Mar 14, 2007 9:53 pm

Vi skulle gjerne passet Chira, men bor desverre litt langt vekke.
Har hatt en tispe på besøk her i 16 dager, mens eieren var i USA, og det gikk kjempebra.Hun reiste hjem i går :sad:
Både jeg og Gandhi savner henne, så vi stiller opp igjen om noen trenger hundepass :D
Mvh
Sonja
[imghttp://profile.ak.fbcdn.net/hprofile-ak-snc4/hs866.snc4/70759_603865068_5798985_n.jpg][/img]
Sonja
 
Innlegg: 212
Registrert: Fre Mar 05, 2004 9:32 am
Bosted: Knarvik

Innlegg anjarubatscher » Ons Mar 14, 2007 10:35 pm

Tipper at Gahndi syntes det var helt greit med en smekker liten frøken på besøk ;-)
Anja, Shasa & Khan
anjarubatscher
 
Innlegg: 155
Registrert: Tir Mai 30, 2006 8:22 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Gunn Tove » Tor Mar 15, 2007 9:01 am

Kroken Hundepensjonat ligger jo i Grimstad. Det ville vært mitt valg om/når jeg må benytte meg av kennel. Hører fler som sier at det er bra der! Har trent lydighet med Beathe som jobber der, og hun er veldig ok. Tror de åpnet igjen rett før jul, og tror ikke de har noen hjemmeside.
Gunn Tove
 
Innlegg: 206
Registrert: Tir Jun 22, 2004 10:48 am
Bosted: Arendal

Innlegg Linda » Tor Mar 15, 2007 9:08 am

Vi har litt problem med å spørre andre om å passe Chira i en hel uke. Det er jo en del arbeid.
¨

Ville bare si at det er veldig lurt å ha hundevenner som KAN passe hunden(e) sine! Jada, det er mye arbeid, men moro også, og så kan dere gjøre gjengjeld en annen gang! Gjensidig nytte og glede ;-)
Linda
 
Innlegg: 77
Registrert: Tir Mar 21, 2006 11:11 am
Bosted: Elverum

Neste

Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 37 gjester

cron