Helikopterløft!

Har du noe du lurer på eller vil dele som du ikke syns passer i de andre katergoriene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Helikopterløft!

Innlegg Vanja » Ons Mar 07, 2007 8:49 pm

I morgen har Irma og jeg fått plass på tur med helikopter i indre Troms, i forbindelse med øvelse Cold Response, og i samarbeid med NRH! En venninne av meg er NK i forsvarets hundepatrulje, og hun har fått arrangert turen, og etter at jeg hadde trukket meg flere ganger grunnet angst for å drite oss ut, munnkurv og løpetid på hell, har hun nå beordret oss med. Jeg gruer meg som en, ja... hund, men jeg kan ikke la denne sjansen gå fra oss. Skal møte i militærleiren kl 13:30, og så stues vi inn i helikopteret og flyves inn til Andsfjellet der NRH har treningsfelt. Tre av NRH-hundene skal rett i søk når vi lander. Irma og jeg er elever. :smile: Skal se om jeg får tatt noen bilder. :smile:

Ønsk oss lykke til!

To be continued...
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg løvehund » Ons Mar 07, 2007 8:53 pm

TØFT =D> og lykke til :valp:
Kia og Linn
"Alt for Rognan"
løvehund
 
Innlegg: 76
Registrert: Fre Apr 15, 2005 7:35 am
Bosted: Rognan, nordland

Innlegg hilde » Ons Mar 07, 2007 8:55 pm

DIN HELDIGGRIS!! =D>

Tenk å få fly helikopter også med Irma!!! Og på toppen av det hele, å få være med og se/oppleve den øvelsen! :D

Broren min får godkjent sin hund i NRH nå så snart han får tatt prøven (han er dr..bra!!), så jeg har hørt maaaange fasinerende historier om disse øvelsene! (Han er jo der for andre ting og.)

Ha det kjempegøy - nyt hvert øyeblikk- og ja, la oss få høre ALT når dere kommer tilbake! Bilder, please!!!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg MariaHelene » Ons Mar 07, 2007 9:08 pm

Oj :) så spennende .... Vi vil også!!
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg lbend-d » Ons Mar 07, 2007 10:07 pm

kjempekult :cool: :cool: :cool:
Nyt turen =D>
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Anja » Fre Mar 09, 2007 9:36 am

Nå? HVordan gikk det?? :smile:
www.timo-rr.net ....som snart er nedlagt og ny side vil bli samme med bestekompis Tito på
http://www.freewebs.com/titogutt/
Anja
 
Innlegg: 254
Registrert: Søn Mar 26, 2006 12:17 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Vanja » Fre Mar 09, 2007 6:40 pm

Det gikk kjempefint! Trodde en stund at vi ikke skulle få være med på løftet, for de hadde ikke nok hjelmer (!!!), men jeg kjørte en av MP-bilene opp på fjellet, og så skulle vi bytte plass på tur ned igjen. Vinket fint og sivilt fra førersetet når jeg passerte soldater på øvelse. De gjorde honnør eller hva det nå kalles. Så ble jeg hentet med scooter inn i feltet av MP, K9. Etter hvert kom helikopteret med de andre, og landet like ved feltet. Jeg ble litt skeptisk når jeg så de sinnsyke mengdene med snø som ble virvlet opp, men fortsatt optimist.

Lang historie gjort kort:
Hentet Irma inn til feltet, og hun opplevde sin første tur på scooterslede! Det gikk over all forventning! Fikk hilse på bikkjer og førere, gjorde sine første to lavinesøk, fant figurant i åpen grav begge gangene! =D>

Helikopteret kom for å hente oss ut, og jeg tok snutebånd på Irma. Sykt mye snø ble virvlet opp, så vi så ingen ting. Vi sprang inn i helikopteret ekvipasje etter ekvipasje, vi var vel nr 3. Hun sprang helt ubesværet bort til maskinen og hoppet rett inn! Sabla bråk, men hun forholdt seg rolig hele turen. Strittet litt imot da vi skulle ut, men virket ekstremt lettet da vi endelig kom oss ut. Hoppet og spratt. :D

Så opplevelsen var alt i alt utrolig flott! Tok noen bilder, med de har jeg ikke fått lagt på nett foreløpig.

Denne epistelen ble skrevet i går om gutta som fløy oss opp:
http://www.mil.no/ovelser/cr07/start/article.jhtml?articleID=137357

Resten av bikkjene var selvsagt schäfere, og etter turen fikk jeg spørsmålet: "Er det typisk for rasen at de er så rolige og nervesterke." Litt stolt, ja. :cool:
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg MariaHelene » Fre Mar 09, 2007 7:15 pm

hørtes spennende ut :) Så flink Irma er :D
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg anjarubatscher » Fre Mar 09, 2007 8:22 pm

flinke Irma =D>
Er skikkelig imponert, gratulerer til dere begge to!
Anja, Shasa & Khan
anjarubatscher
 
Innlegg: 155
Registrert: Tir Mai 30, 2006 8:22 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Anja » Lør Mar 10, 2007 10:02 am

Jøsses! Utrolig kult da :D og så flink Irma må ha vært, det støyer jo noe helt forferdelig...grattis med vel gjennomført.
www.timo-rr.net ....som snart er nedlagt og ny side vil bli samme med bestekompis Tito på
http://www.freewebs.com/titogutt/
Anja
 
Innlegg: 254
Registrert: Søn Mar 26, 2006 12:17 pm
Bosted: Oslo


Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 18 gjester

cron