Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove
Takk.. jeg synes det var litt flaut.
Jeg er en sånn person som heller tar det opp enn å flykte vanligvis.. men jeg hadde tenkt å begynne på trening med RR gjengen her i Bergen, men den kjerna var hard! Det kan være et dårlig første, andre og tredjeinntrykk, men... jeg bare håper det ikke er gjennomgående for eiere av rasen...
Jeg tror mange kan oppleve det som vanskelig å være førstegangseier av RR. Jeg har foreksempel hele "slekta" over fjellet, og jeg har ikke klart å bli integrert her i Bergen. Det å stille ut er dritskummelt, folk jeg har møtt på utstillinger har bare lett etter feil, og jeg har bare synes det har vert skikkelig stress. Jeg tror det er viktig å tenke over om man inkluderer eller skremmer bort folk..
jeg har stilt opp med valp på treff i Oslo da jeg selv var fersk og stolt RR eier, for å oppleve at ingen snakket med meg (virkelig!!) antagelig fordi jeg hadde valp fra en annen kennel enn majoriteten der og de var allerede en fast turgruppe
Life skrev:
Når det gjelder miljøet i Bergen blir jeg litt forundret. Et RR-miljø må da i hovedsak ha som misjon å ta vare på alle RR`er og deres eiere, uansett forutsetninger. Her i Trondheim forsøker vi ihvertfall å plukke opp alle RR`er som havner her i området. Kanskje burde det vært oppdretters oppgave å varsle RR-miljøet det valpen havner, slik at alle kan få et tilbud i sitt nærmiljø. Ihvertfall syns jeg det er kjempe-dumt at vi som er aktive ikke får beskjed, jeg tar iallefall gjerne opp telefonen og ønsker en ny RR og dens eier velkommen på treffDet er jo klart at en nybakt RR-eier skal ha noen å snakke med, både i mot og medvind
![]()
Mvh Liv
Gå til Generelt om Rhodesian Ridgeback
Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester