Miljøtrening RR Oslo

Moderator: Gunn Tove

Miljøtrening RR Oslo

Innlegg Tove-Mette » Man Okt 06, 2008 8:55 am

Hei alle sammen

I tillegg til treffene på Ekeberg hver mandag håper jeg å få til ukentlige miljøtreninger. Vi prøver å finne dag og tidspunkt som passer, slik at flest mulig kan være med, men den første treningen blir onsdag 8. oktober.

På første trening tenkte jeg at vi kunne kjøre T-bane, og heis ned til T-banen. :smile:

Vi møtes på Egertorget kl. 19.00 for å ta heisen ned til banene, og deretter ta T-banen noen stasjoner. Etter det kan vi gå en liten tur.

Husk å ta med penger til billett til deg og hunden.

Hvis du vil være med hadde det vært supert om du sender meg en e-post eller sms slik at jeg vet hvor mange som kommer. :mrgreen: Adresse og nr finner du på: http://www.freewebs.com/tove-mette/rrtreff.htm

Hilsen Luna og Tove-Mette
Tove-Mette
 
Innlegg: 138
Registrert: Ons Jul 12, 2006 1:33 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Tove-Mette » Tor Okt 09, 2008 12:03 pm

Det var kun Juba, en herlig valp på 6 1/2 mnd, og Luna som trosset regnet og møtte opp på Egertorget for å være med på første miljøtrening.

I heisen ned til t-bana kom det også med ei dame med regnfrakk/cape og sykkel, men ingen av hundene brydde seg noe særlig om hverken dama, den flagrende regnfrakken eller sykkelen :cool:

Nede på plattformen var alt bare spennende og ikke noe skummelt i det hele tatt. Da t-banen kom var Luna veldig utålmodig for å komme seg inn. Hun liker veldig godt å kjøre t-bane :mrgreen: Juba hadde heller ingen betenkeligheter med å bli med, selv om det var hennes første tur =D>

Vi gikk av på Ensjø og gikk en tur til Jordal park og Vålerengaparken. Det regna en del og etter noen runder i parken synes Luna det var på tide å gå hjem for å få tørka seg :smile:

Vi hadde en trivelig tur, og neste gang håper jeg at flere kan være med. Kom gjerne med forslag til hva vi kan gjøre, eller om det er noe du gjerne vil trene på med hunden din sammen med andre hunder og eiere.

Tidspunkt og sted for neste trening legges inn her senere.

Luna og TM
Tove-Mette
 
Innlegg: 138
Registrert: Ons Jul 12, 2006 1:33 pm
Bosted: Oslo

Innlegg hilde » Tor Okt 09, 2008 2:18 pm

Sååååå flott! =D> herlig når distriktene finner på ulike ting, og jeg hadde mer enn gjerne blitt med hadde jeg bodd nærmere!!!! Kanskje vi her i vestfold kan ta Strømstadferja, hehe ;-) (just kidding)
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg Tove-Mette » Fre Okt 10, 2008 12:51 pm

Neste trening blir onsdag 22. oktober kl. 19.00

Denne gangen blir det passeringstrening og byvandring. Vi møtes på Fritjof Nansens plass, dvs plassen foran rådhuset, kl. 19.00.

For de av dere som ikke kjenner oss fra før har Luna på seg en gul refleksvest, så det skal være lett å finne oss.

Veldig fint at du sier i fra om dere kommer innen tirsdag 21. okt, slik at jeg vet om det blir noe av treffet eller ikke [-o<

Hilsen Luna og Tove-Mette :valp:
Tove-Mette
 
Innlegg: 138
Registrert: Ons Jul 12, 2006 1:33 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Rita » Man Okt 13, 2008 8:29 pm

Hei Tove Mette
Dette er kjempebra :D :D Jeg er dessverre opptatt med å danse på onsdager :sad: ellers så skulle vi gjerne kommet (må bruke en kveld i uka på noe annet enn hund). Håper at mange ser nytten med dette og møter opp. :smile:
Rita
 
Innlegg: 30
Registrert: Tir Jan 16, 2007 6:10 pm
Bosted: Hakadal

Innlegg Ostara » Man Okt 20, 2008 9:16 am

Dette må vi bli med på en gang! Tenker Esther (mamma) vil bli glad for å se Luna igjen!
Ostara
 
Innlegg: 3
Registrert: Lør Aug 16, 2008 5:12 pm

Innlegg Tove-Mette » Fre Okt 24, 2008 9:32 am

Enya, Juno og Luna møtte opp for å være med på "byvandring" og passeringstrening.

Vi ruslet først over Rådhusplassen og videre til Aker Brygge, hvor vi hadde litt passeringstrening. Det var litt uenighet mellom hunder og mennesker med dette å bare gå pent i bånd når de traff vennene sine. Hvor ble det av leken - og få løpe løs?? :sjokk: Men etter litt overtalelse og lovnader om godbiter gikk det bra :valp:

Etter passeringstrening på Aker brygge tok vi turen til Karl Johan og ruslet nedover et lite stykke før vi snudde og gikkk oppover mot Nationalteateret. Etter en times tid var alle tre hundene fornøyd med å gå i by'n og vi bestemte oss for å ta kvelden.

Tidspunkt og sted for neste trening legges inn her senere. Jeg har ikke fått noen tilbakemelding (bortsett fra Rita) om onsdager er en OK dag å treffes. Jeg har heller ikke fått noen tips eller ønsker om hva dere vil trene på, men setter stor pris på om dere kan gi meg noen hint [-o<

Hilsen TM og Luna
Tove-Mette
 
Innlegg: 138
Registrert: Ons Jul 12, 2006 1:33 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Kamilla » Søn Okt 26, 2008 8:57 pm

Jeg skulle virkelig gjerne vært med med min lille virvelvind som stakkars vokser opp ute i skogen uten kontakt med hverken mennesker eller dyr ;-) , men den eneste dagen som er "min" på kveldstid etter at barnet har lagt seg kl 18, det er mandagen...

Dersom leketreff på Ekeberg en gang eller tre kunne byttes ut med sosialiseringstreff i sentrum blir jeg med, helt klart, men onsdag er samboeren ute med huskyene og det er en vanskelig dag å snike til meg hundetid [-o<
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Tove-Mette » Man Okt 27, 2008 9:26 am

Hei Kamilla

Det skal nok la seg ordne :mrgreen: Må bare informere de som treffes på Ekeberg i god tid. Det er ikke alle som er innom her eller hjemmesiden min for å se om det er noen endringer :smile:

Kunne kanskje lage en fast greie slik at det er lettere å forholde seg til - kanskje første mandagen i hver måned eller noe?

Har fått tilbakemeldinger om at flere vil være med på bytrening, så vi skal ha flere av de etterhvert.
Tove-Mette
 
Innlegg: 138
Registrert: Ons Jul 12, 2006 1:33 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Tove-Mette » Ons Okt 29, 2008 9:31 pm

Miljøtrening onsdag 5. november kl. 19.00

Det blir litt bytrening også denne onsdagen, i tillegg er det kommet ønske om innkallingstrening.

Vi møtes på Grønnlands torg, ved nedgangen til T-banen. Det finnes et inngjerdet område ved Grønnland politistasjon, som ligger slik til at det ikke er så inmarig mørkt som vi kan trene innkalling på.

Hilsen Luna og TM
Tove-Mette
 
Innlegg: 138
Registrert: Ons Jul 12, 2006 1:33 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Tove-Mette » Fre Nov 21, 2008 9:05 am

DET BLIR DESSVERRE INGEN FLERE MILJØTRENINGER FØR JUL.

VI STARTER OPP IGJEN ETTER NYTTÅR :smile:
Tove-Mette
 
Innlegg: 138
Registrert: Ons Jul 12, 2006 1:33 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Kaktusen » Søn Feb 07, 2010 10:03 pm

Me er gjerne med onsdagar!

Mandagar passar ikkje for meg og Kaktus.
Kaktusen
 
Innlegg: 3
Registrert: Søn Feb 07, 2010 9:51 pm

Innlegg Simira » Man Feb 08, 2010 9:26 am

Denne tråden er nok ganske gammel. :)
Men vi er gjerne med på miljøtreninger i Oslo til høsten!
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Kaktusen » Man Feb 08, 2010 9:47 am

Tove-Mette skrev:DET BLIR DESSVERRE INGEN FLERE MILJØTRENINGER FØR JUL.

VI STARTER OPP IGJEN ETTER NYTTÅR :smile:


Dette skulle eg quote, og foreslå at det var no. Men så såg eg datoen, 2008.
Kaktusen
 
Innlegg: 3
Registrert: Søn Feb 07, 2010 9:51 pm

Innlegg Tove-Mette » Man Feb 08, 2010 2:26 pm

Det var dårlig oppmøte på disse miljøtreningene, og det er grunnen til at det ikke har blitt satt opp noen nye datoer.

Er interessen stor nok starter jeg gjerne opp igjen med miljøtreningene. Si i så fall fra til meg, enten ved å svare på denne tråden, eller sende meg en e-post eller sms. Kontaktopplysninger står på klubbens hjemmeside under Aktiviteter - Distriktsgrupper.

Og som alltid mottas ønsker og forslag med takk :smile:
Tove-Mette
 
Innlegg: 138
Registrert: Ons Jul 12, 2006 1:33 pm
Bosted: Oslo


Gå til RR-Treff

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron