valpekurs og RR treff i Sandnes

Moderator: Gunn Tove

valpekurs og RR treff i Sandnes

Innlegg BenteB » Man Aug 04, 2008 6:51 am

Jeg og min samboer bor i Sandnes (Ganddal) og har lyst
til aa bli aktive deltakere i RR miljoet (beklager, mangler tre siste bokst. paa dette tastaturet). Jeg har vaert inne paa RR klubbens sider og sett at Apeland er kontaktpers. for Rogaland. Er han aktiv paa dette forumet? Jeg faar nemlig bare feilmeldinger naar jeg sender mail til han, saa lurer paa om det kan vaere noen skrivefeil? - skulle gjerne ha kommet i kontakt med han :-)

Og saa lurer jeg paa enda en ting... Valpeskole
Noen som har noen erfaringer ( gode/ mindre gode) med valpeskoler i Sandnesomraadet?
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes

Innlegg Annette » Man Aug 04, 2008 5:19 pm

Jeg aner ikke når det gjelder Rogaland, men ta gjerne kontakt når dere er i Mandal :D

Hilsen storebror innerst i Mandalen
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg BenteB » Ons Aug 06, 2008 8:11 pm

Hei Annette

Så moro at vi er flere på Sørlandet :) Vi må absoultt treffes. Vi har hytte på Ljosland og Flystveit... så da er det kanskje muligheter for at det kan skje :)

Jeg ser to hunder på bildet, har du flere?
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes

Innlegg Annette » Tor Aug 07, 2008 6:04 am

BenteB skrev:Hei Annette

Så moro at vi er flere på Sørlandet :) Vi må absoultt treffes. Vi har hytte på Ljosland og Flystveit... så da er det kanskje muligheter for at det kan skje :)

Jeg ser to hunder på bildet, har du flere?


Ja, jeg har to. Zeta og Sali (Sali er jo bror til Zaiko, og Zeta er en ni år gammel Dame)

Hytte på Ljosland? Da må du jo forbi her, jo :D Jeg bor i Kyrkjebygd.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg BenteB » Tor Aug 07, 2008 9:18 am

Så moro Annette, da kan jeg garantere at vi kommer innom neste gang vi freser oppover :)

PS: Takk for gode råd og svar her. Jeg setter så pris på dette forumet her. En har så mange bekymringer og spørsmål og det er godt å "snakke" med noen som har mer erfaring .... med samme rase :)
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes

Valpekurs?

Innlegg tiram » Lør Sep 06, 2008 4:39 am

Hei! Vi bor på Figgjo og skal hente valpen vår 20.september. Er også på leting etter valpekurs/treff, men syntes det er litt vanskelig å finne info på nett. Har du funnet noen kurs? Hvor gammel er valpen deres?
Så på rr-klubbens hjemmeside at det er samlinger og treninger men det er kanskje mer for unghunder/voksne??
Mvh. Marit
Aldri si aldri:)
tiram
 
Innlegg: 15
Registrert: Tor Jul 31, 2008 11:42 pm
Bosted: Figgjo (Stavanger)

Innlegg Annette » Lør Sep 06, 2008 7:21 am

Treffene skal være for alle, og så tilpasser en seg etter valpene (sånn har det i hvertfall alltid vært hos oss).

Hos oss slippes bare sammen med de roligste hundene i begynnelsen, og stort sett er småttingene bare med en kort stund likevel...som så blir lengre etter hvert som de gror seg til. Det er kjempekoselig med valper på treff, synes jeg :) Sali var på sitt første treff 10 uker gammel - i 10-15 minutter. Da fortsatte gjengen turen sin, og vi tusla tilbake til bilen. Snakk med distriktsrepresentanten deres om det. Blir det for voldsomt så trekker dere bare valpen ut, og lar den titte litt på de andre hundene.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg BenteB » Man Sep 08, 2008 8:38 pm

Hei "Tiram"

Nyyyyydelig lite nurk du venter på da :)

Zaiko er 13 uker i dag, så han vokser nokså fort for tida. Jeg har forstått det slik at de fleste hundekursene er fulle nå for tida, men det starter opp nye i slutten av Sep og begynnelsen av Okt. Det er lurt å melde seg på i gooood tid.

Men jeg synes vi har gjort noe veldig lurt da. Jeg ble faktisk bekymret da jeg ikke fikk plass, for jeg føler jeg trenger den veiledningen jeg kan få. Så tok jeg kontakt med Siddis hundeskole, og der tilbyr en Arne - mann privatundervisning.... og jo mer jeg tenker på det, jo mer perfekt virker det. Over telefon sa han at det trolig holder med et par - tre timer og det koster 500kr stk. Det ideelle er at undervisningen blir helt tilpasset ditt hjem, deg og din hund! Du får en unik mulighet til å stille akkurat de spørsmålene du selv lurer på, og treneren får god tid til å se hvordan du og hunden går sammen. Jeg har som sagt meldt meg på, og fikk da tilsendt et kompendium på omtrent 70 (!) sider med MASSE gode generelle og spesifikke tips til trening, og dette skal jeg da lese gjennom til vi møter treneren. Minuset med et slikt opplegg i stedet for å gå på selve hundekurset, er jo at hunden din ikke får møte så mange andre hunder da. Men dersom du er bevisst dette er det ingen problem, da oppsøker du hunder andre steder :smile:
Å vente er ikke min sterke side :-?
BenteB
 
Innlegg: 42
Registrert: Tir Nov 20, 2007 2:31 pm
Bosted: Ganddal, Sandnes


Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron