Hei Hei og takk for alle svar!
Har ikke vært her på en stund, av den årsak at jeg ikke har fått roet meg forran

'n etter at vi fikk Simba i hus

. Simba er en av ti søsken som kom til verden for elleve og en halv uke siden hos Hege i kennel Exgate på ilseng i hedemark! Han veide 11,6kg da vi fikk han 8,5 uker gammel og nå har han rundet 16kg, så det blir fort stor hund, tror vi...
Har fått bekreftet mange av spørsmålene våre nå, kan dere vel si, gjennom mange gode råd og oppfølging fra Hege og ikke minst mye prøving og feiling!!!...Simba er en veldig aktiv liten krabat som vet å utnytte det hvis "mor" og "far" ikke er helt på høgget og avverger et eller annet sprell!

Vi sliter litt med å bli reinslige enda, men det er visst ikke uvanlig får jeg høre... Han går stort sett til døra hvis vi er i nærheten. Så sant han ikke er opptatt med å leke da :)
Vi har vært veldig nøye med å sosialisere den lille krabaten mye og han har tatt både trikk og t-bane, spradet opp og ned karl johan et par ganger og hilst på turister rundt om i byen.
Vi begynnte tidlig å venne Simba til å være alene korte stunder, og denne uka var han alene i to timer. Vi var litt bekymret for hvordan huset så ut når vi kom hjem, men det virket ikke som om han hadde rørt seg fra sofan siden vi dro, du kan tro han fikk mye ros og godt.
Nettene kan være en liten utfordring, for vi bestemte oss for at han ikke skulle opp i senga, derfor sov vi på madrass de første nettene. Etter hvert flyttet vi opp i senga og plasserte teppet hans helt inntil senga. Nå ligger han noen meter unna. Han har ikke helt klart å holde seg hele natta enda, så det kommer ofte en dam eller to. Da er han helt i fra seg og ynker seg i håp om at noen tørker opp

noen som har tips??
Ellers så har vi sommerjobb begge to, bare ikke samtidig, så han slipper å være aleine enda, men til høsten studerer vi begge to, så da blir det jo noen timer om dagen...
Ellers er alt bare fryd og gammen, valper er nydelige skapninger, uansett hvor mye arbeid det er med dem!!!!....