Gulping etter fôring

Moderator: Gunn Tove

Gulping etter fôring

Innlegg Knut Erik Hermansen » Tor Mar 29, 2007 9:52 pm

De siste dagene har Siphogutten gulpa opp mat så å si etter hvert måltid. ALT kommer i retur. Trudde han var sjuk, men på tur er han i slag så det så ikke sånn ut.
Når jeg gjør klar maten, så er han mildt sagt på tuppa. Da klarsignal er gitt går alt i en rasende fart. Fôr først på 15 sek. og så plaske-plaske i vannskåla. Det går virkelig unna i svingene.
Nå har jeg gått over til å væte fôret først, lite vann så han ikke får for mye væske. Virker bra så langt. Men jeg fikk rare blikk fra sipho ved første måltidet og blaut «graut». Nå spiser han i et roligere tempo, og ingen retur foreløpig. Noe å passe på framover i vekstperioden? Andre som har liknende erfaringer? Eller fôringstips i vekstperioden...
knut erik & siphogutten
Knut Erik Hermansen
 
Innlegg: 6
Registrert: Ons Feb 14, 2007 9:25 am
Bosted: Langhus

Innlegg Zinda » Tir Apr 10, 2007 2:12 pm

kanskje det hjelper å fore flere ganger om dagen? Da er han ikke såååååå fryktlig sulten hver gang. Nei, ikke vet jeg; bikkja mi spiser sjelden :-?
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Annette » Tir Apr 10, 2007 2:24 pm

Broren hans har hele tida fått en god del vann over maten (med massevis av Zetas V&H blanda i, men sånt er kanskje ikke så lurt til glupskingen din).

Zeta har også fått vann over maten sin selv om det er våtfor, sånn at hun skal spise seinere og rekke å føle seg litt mett i hvertfall.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Knut Erik Hermansen » Fre Apr 13, 2007 11:31 pm

Gulpinga fortsatte gjennom påsken. Sipho ble tatt røntgen av, men ingen tegn på noe feil. Forsøkte forskjellige måter å fôre på, med vekslende hell. Kontrollerer drikkinga. Nå tar han bare et par slurker og klarer seg med det. Ofte kom maten opp når vi var på tur etter at han drakk i en bekk eller spiste snø f.eks. Nå får han oppbløta fôr og Biola. De siste dagene har han beholdt maten. Ser ut til å gå rett vei. Yess!
knut erik & siphogutten
Knut Erik Hermansen
 
Innlegg: 6
Registrert: Ons Feb 14, 2007 9:25 am
Bosted: Langhus

Innlegg Torgunn » Man Jun 11, 2007 4:54 pm

vi hadde samme problem med Esi...stressa voldsomt med maten, sånn at det skummet rundt munnen :-? brekte seg ofte og noe kom i retur. Vi begynte å ha godt med vann over tørrforet, og problemet er borte :smile:

håper det ordner seg for dere!!
Torgunn og Esi:)
Torgunn
 
Innlegg: 43
Registrert: Tor Feb 01, 2007 12:37 pm
Bosted: Bodø


Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron