Badenymfa

Moderator: Gunn Tove

Badenymfa

Innlegg Annette » Ons Des 13, 2006 7:19 pm

Etter å ha slitt med å få lille troll til å tisse ute når det regner, så hadde jeg innsett at jeg hadde visst fått meg en typisk RR, ja.

Det var fram til i morges. Jeg vet at han tidligere har vært inne på badet hos Hilde oppdretter når hun har dusja, men jeg har dusjkabinett med heilt andre lyder. I tillegg er det stort nok til at det er plass til både meg og hund der inne - så det er der han skal bades i fremtiden. Tenkte at jeg i det minste skulle venne ham til lyden...

Jeg tok derfor hundene med inn på badet (Zeta åpner bare døra og slipper inn kald luft om jeg prøver å stenge henne ute), gikk i dusjen, og satte dusjdøra på gløtt. Først sto han i åpningen og snappa etter dråpene. Da jeg dro igjen døra (med ham utenfor) ble han illsint og ville inn. Så jeg åpnet den igjen, og et halvt minutt etter sto han og småsnappa i leggene mine - inne i dusjen. Siden han allerede var søkkvåt og hadde det gøy, kunne jeg jo likegodt sjamponere, ikke sant? Få vekk tisselukta etter nattas avistissing med påfølgende labbing rundt. Ikke brydde han seg noe om at jeg tok hånddusjen og spylte ham rein heller, for det var jo så gøy å drikke varmt rennede vann fra gulvet.

Ferdig skylt så slapp jeg ham ut på badet hvor han rista seg halvtørr utover ei mindre blid Zeta, som hadde overvært heile seansen fra trygg avstand - trodde hun.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Wivian » Ons Des 13, 2006 8:33 pm

Ja det er helt utrolig hva de kan finne på for å slippe å gå ut i dårlig vær!! Solo var ute og tisset på kvelden i 22 tiden, neste dag var han ikke ute før 14.30. Det regnet for mye :razz: Moro å høre om han som går frivillig inn i dusjen! Det er mye gøy når de er små men litt slitsomt også #-o Gleder meg til å se han igjen :D
Wivian
 
Innlegg: 69
Registrert: Man Jun 13, 2005 8:53 pm
Bosted: Tønsberg

Innlegg Irene » Tor Des 14, 2006 9:51 am

Bilder da Annette???????? Venter i spenning altså, hva heter'n feks????

Og vi fikk Baron tilfreds med dusjen på nesten samme måte. Henger opp tøy der dusjen står, og han måtte jo være der jeg var!! Dermed satte jeg på dusjen hver gang vi var i kjellern - det startet med at han tittet på vannet, drakk litt, nærmet seg vannet, og tilslutt sto helt inni kabinettet for å drikke. Etterhvert forandret jeg strålene på dusjen og hadde han inni etter noe tid. Og på slutten kom han inn i dusjen for å srikke/dusje/bade når jeg dusjet ;-) Praktisk når man hadde tid til det..
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg TCK » Tor Des 14, 2006 10:51 am

VELKOMMEN HEIM TE VALPENURKET!! :hjerte:

Åååhhh, håpår indårli at du ikkje æ bortreist heile jula, for mi kåmmår i fulltalli flokk å e vett jaffal ei (ehemmm... e, vel) som æ heilt klein ettår å få se mirakele ditt!!!


Vi kommer allerede onsdag antageligvis. Ringes for litt trivelig samvær?
Selv har jeg forøvrig kommet fram til at valper er SØTE, men det er voksne hunder jeg virkelig elsker.... Nå går det jo rette veien med Bøllefrøet mitt da, hun vipper snart over 7 mnd og begynner å falle på plass. Meeeen, det er nå engang aller første jul, med pynt og tre i stua og katten til søs (som stort sett dingla i ei grantregrein i hele fjor)... Så vi får se :D Vi kjeder oss garantert ikke!!

Og apropos dusjing; Zetu som hater å bli våt på føttene og må dras ut på tur i regnvær, elsker å bade i både innsjø og hav (stuper og svømmer og storkoser seg!) og syns dusjen er helt topp! Han løfter beina for meg så jeg skal komme orntlig til under brystet, varmt vann og sjamponering er digg ;-) Vesla derimot HATER regn, elsker søledammer, hiver seg ut i bølgene og svømmer som en fisk, men syns dusjen er akkurat sånn passe... Jeg har iallefall lært at selv om man har samme rase, er det STORE individforskjeller gitt! Gleder meg til å utveksle erfaringer, Anette =D>


Tonje og svømmerne.
http://zetu.blogspot.com/ - Vår trøst og støtte.
http://ninija.blogspot.com/ - For alltid en del av oss..
TCK
 
Innlegg: 190
Registrert: Tir Sep 14, 2004 9:20 am
Bosted: Østerås

Innlegg Vanja » Tor Des 14, 2006 10:54 am

Irma står og stirrer inn i dusjen om noen nettopp har dusjet og døra er lukket igjen. Om man lukker opp går hun inn dit, slikker gulvet og setter seg ned midt i det våte. :cool:
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg Annette » Tor Des 14, 2006 1:23 pm

TCK skrev:VELKOMMEN HEIM TE VALPENURKET!! :hjerte:

Åååhhh, håpår indårli at du ikkje æ bortreist heile jula, for mi kåmmår i fulltalli flokk å e vett jaffal ei (ehemmm... e, vel) som æ heilt klein ettår å få se mirakele ditt!!!


Ska'kke længer ænn te Kristiansann et parr daår, så vi må jo treffes!
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg lbend-d » Tor Des 14, 2006 8:52 pm

BILDER Anette!!!!! [-o<
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Annette » Tor Des 14, 2006 9:56 pm

lbend-d skrev:BILDER Anette!!!!! [-o<


Jada-jada...snart :D
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Annette » Tir Des 19, 2006 6:58 pm

Annette skrev:
lbend-d skrev:BILDER Anette!!!!! [-o<


Jada-jada...snart :D


Her har det begynt å komme noen bilder: http://www.booth.no/sali.htm

Jeg ha imidlertid litt problem med at lille troll elsker kameraet mer enn godt er - det er til for å lekes med og angripes. JIIIHAAAAAHHH!
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal


Gå til Valpen

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron