Det er godt og motiverende å lese denne tråden. Her i heimen har vi hatt litt mangel på rolige kosestunder, mens håndteringen går fint; klipping av negler, fjerning av flått, sjekk av tenner og ører osv.
Men hver gang jeg setter meg enten på gulvet, eller på puffen til Kinto for å slappe av og kose, ender det med at han girer opp. Han kan prøve å bite litt, begynner å slenge med potene sine (som om han også vil klappe oss!) eller blir helt turbo og skal leke. Hver gang har jeg skrudd på ignoreringsknappen min og forlatt han - etter å ha først sagt "rolig" til han for å få han til å roe seg.
I går satt jeg meg på gulvet med teppe mellom bena, og bena rett ut i vinkel med rom til han for å legge seg ned og kose. Og i går bestemte jeg meg for å ikke prøve å roe han muntlig og ikke gå fra han. Men bare sitte. Han giret opp umiddelbart og begynte å grave i teppet og jaget på. Jeg satt der bare (så lenge jeg ikke ble skadet av han). Etter maks 2 minutter lå han plutselig på gulvet, la seg ned, jeg så øynene begynte å bevege seg saktere, altså rundt øynene, som når man ser at roen tar over. Og til slutt la han hodet på gulvet og slappet av. Med litt avstand til meg, men mellom bena mine. Jeg lot han ha avstanden og klappet han rolig i flere minutter. Og så reiste han seg og kom nærmere og la seg godt til rette i fanget mitt
Endelig en god kosestund med Kintoen min! Jeg har lenge ønsket dette, men motivasjonen forsvinner når han som er så stor og brutal (kommer løpende imot så jeg blir slengt i bakken når han treffer meg) og jeg har liksom bare sluttet å prøve i det hele tatt.
Og det som var kjekt å se var at det bare tok en kort stund. I dag blir det gjentakelse!
Det må jo ha vært frustrerende og trist for babyen min at han ikke får den gode kosen og kroppskontakten som han gjerne trenger og ønsker
Nå blir det andre boller fremover

Masithela's Quality Kinto, født 25.10.09, kom hjem til oss 22.01.10.