mentaltest

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

mentaltest

Innlegg lbend-d » Lør Mai 13, 2006 6:45 pm

Lurer på om det er mulig¨å få hunden mentaltestet på rr treffet. Har hørt om en lign. test, men husker ikke hva den heter :cry: noen som vet?
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg hilde » Ons Mai 17, 2006 5:13 pm

Mentaltest, mentalbeskrivelse, funksjonstest og karaktertest. Det er de jeg vet om :smile: .

Det blir nok ingen tester på RR-dagen, for å få testet hunden sin, bør man kontakte brukshundklubber. Ikke så mange i Norge, men i Sverige og Finland er det ofte slike tester, og der har de bedre erfaring med å kjøre dem.

Her skal du finne oversikt over tester i Norge, men jeg kommer ikke inn på linken idag :sad: : http://www.nkk.no/cmnkk/public/openInde ... 0006177600

Ha en fortsatt fin !7. Mai!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Re: mentaltest

Innlegg Vanja » Ons Okt 25, 2006 10:46 am

lbend-d skrev:Lurer på om det er mulig¨å få hunden mentaltestet på rr treffet. Har hørt om en lign. test, men husker ikke hva den heter :cry: noen som vet?

Hei Linda,

Dette er en gammel tråd, men...

Om du ikke har fått Kasan "testet", så anbefaler jeg Mentalbeskrivelse Hund (MH). Det er en ren beskrivelse av hundens reaksjoner på ytre påvirkninger, og ikke en test der man stryker eller står. Funksjonsanalysen er en test der man kan nettopp det, fordi visse kriterier er satt på forhånd.

Dober-Maja og jeg gjennomgikk MH'en i sommer, og det var virkelig gøy når man først kom i gang. Irma skal nok til pers neste sommer. :smile:

Tromsø Schäferhundklubb arrangerte testen vi tok. Vil tro Narvik trekk- og brukshundklubb også arrangerer MH.
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg lbend-d » Ons Okt 25, 2006 11:10 am

Skal sjekke med Narvik trekk og brukshundklubb :razz:
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Tormod » Ons Okt 25, 2006 12:06 pm

Har hørt rykter om at Brukshundgruppa i Tromsø Hundeklubb vurderer å arrangere MH tester i fremtiden engang.
Tormod
 
Innlegg: 104
Registrert: Ons Mai 17, 2006 12:50 pm
Bosted: Tromsø


Gå til Utstilling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron