kjenner du til desse dommerene?

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

kjenner du til desse dommerene?

Innlegg Gjest » Fre Aug 20, 2004 1:20 pm

vet dere noe om enten Rigmor Ulstad eller Harald Aune? vurderer å melde på utstilling, og må velge en dag med enten den ene eller den andre så det hadde vært flott med litt bakrunnsinfo før jeg bestemmer meg
Gjest
 

Innlegg Chryssi » Fre Aug 20, 2004 1:25 pm

jøss... kan gjester skrive også nå... det må jeg få endret på! visste ikke at jeg ikke var innlogget, men det var altså JEG som skrev det ;-)
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Ida » Fre Aug 20, 2004 6:12 pm

Tihi :mrgreen:
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Aina » Fre Aug 20, 2004 10:41 pm

Hei! vi stillte for Rigmor Ulstad en gang da Terra var lita, tror ho var 5 el 6 mnd. Det var ikke en veldig positiv erfaring... en ting var at Terra oppførte seg som en kenguru :oops: i ringen, det er jo sånt man kan regne med i valpeklassene. Men dommeren virket på meg som knapp og litt uinteressert, og sendte oss ut av ringen med kommentaren "dere må gå hjem og øve dere". Men det er jo bare min subjektive oppfattning :smile: , og sier jo egentlig ikke mye om hvordan hun dømmer eller hva hun foretrekker.

Kan ikke huske å ha stilt for Harald Aune.
Aina

Soltoppen's Moja Sikio Terra aka "Turbo-Terra"
Ahali Fani's Kibwana Thairo aka "Prinsen" - Vi savner deg!!
Aina
 
Innlegg: 160
Registrert: Ons Des 31, 2003 1:09 am
Bosted: Østfold

Innlegg Chryssi » Fre Aug 20, 2004 11:49 pm

æsj at de ikke kunne byttet om på dagene da... lener mot at det er mest praktisk å stille på søndag, men det er da Ulstad er dommer. men dette er jo bare luksusproblemer egentlig, det er jo ikke ofte vi har to utstillinger å velge mellom.. vanligvis drar vi uten å tenke noe over dommeren i det hele tatt, siden vi har såpass få og velge mellom. fant noen kritikker av begge dommere i årboka, men klarte ikke skille noe særlig annet enn at Aune faktisk virket litt hyggeligere på papiret og det utmerket seg også at han ga certet til en junior (sånt liker vi å se når vi stiller i den klassen, er ikke alle dommere som gjør det).
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Irene » Tir Aug 24, 2004 8:01 am

Har kun erfaring med Aune fra en visning av valper - helt uformelt. Det var han kjempegrei - både mot meg og valpen.Også har han satt opp min Baron som BIR engang og da er han jo vertfall grei ;-)
Nei, vet du, har ikke peiling på noen av de - bare at utstilling virker litt bingo på meg #-o
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Jorunn » Tir Aug 24, 2004 3:29 pm

Jeg stilte Papi for mange år siden for Rignor Ulstad og jeg syntes ihvertfall den gangen at hun var hyggelig. Hun var litt nøye på at hundene ikke skulle være for store.....vet ikke om hun er det lengre nå. Jeg har meldt på Papito for Ulstad i Valhall, så det blir jo litt spennende å se hva hun sier om han da...han er jo ikke akkurat av de aller minste...heheh....
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Chryssi » Tir Aug 24, 2004 3:51 pm

vel der ser ikke ut som om jeg skal stille for noen av dem, blingsa litt med datoene så jeg kan ikke likevel..

ja utstilling er lotteri, men når man ender opp med et slikt luksusproblem at man må velge mellom to utstillinger så vil man jo gjerne velge den dommeren man kan tror man kan gjøre det best for ;) hvis f.eks hun ulstad er nøye på størrelse/høyde, så ville nok ikke kato blitt trukket litt for sine drøye 70/71 cm.

når det gjelder "hyggeligheten" så vet jeg ikke helt, dommeren skal jo være vennlig, men de som kommer bort og hilser ekstra på kato får gjerne en hund som prøver å komme opp i fanget ;) merker det med "vanlige" folk også, de som virker litt uinteressert får samme behandling tilbake, men så snart man sier "(næmmen) EER du der da" så.. vel.. er han der.. med hele seg og litt til ;-) og DET er ikke så lett når han skal stå musestille og bare bevege hode (og hale) :smile: så jeg liker kanskje dommere som oppfører seg litt uinteressert ovenfor kato, men som likevel er vennlige (og som f.eks lar oss få stille opp før de starter å bedømme) og skriver grundige kritikker :smile:
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm


Gå til Utstilling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester

cron