For første gang på RR dagene!

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

For første gang på RR dagene!

Innlegg Jannicke » Lør Mai 09, 2009 1:43 am

Hei alle på forumet!

Ja nå er det mindre enn 1 mnd til jeg skal reise den lange veien fra Bodø til Harestua for å være med på RR dagene for første gang. Har hatt RR i åtte år og digga rasen i ca 20, men aldri kommet meg av gårde før. Litt langt å reise for oss nordpå.. Gleder meg utrolig mye til å treffe og se så vanvittig mange eksemplarer av rasen, er jo ikke akkurat noe man er vant til når man bor i Bodø. :smile:

Siden jeg skal ta fly tar jeg kun med lille-gutt på 14 mnd og lar "gamla"-bli værende hjemme (unnskyld Simba). Er spent på hvordan hele opplegget foregår og hvordan det ser ut der vi skal bo. Håper det er muligheter for å slippe hundene løse i nærheten så de kan få leke litt. Noen som har vært der før som vet? Ellers gleder jeg meg masse til å prate RR ei hel helg med forhåpentligvis masse hyggelige hunde-folk. Kjenne ingen bortsett fra de jeg har kjøpt hundene hos så please ta kontakt hvis dere ser ei som ser veldig ensom ut...! :D
Gi meg også gjerne et par tips hvis det er noe som er lurt å ta med.

Mvh Jannicke
Jannicke
 
Innlegg: 39
Registrert: Søn Okt 23, 2005 9:08 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Annette » Lør Mai 09, 2009 7:57 am

Hei!

For min del blir det vel den sjette RR-dagen jeg er med på, og femte gang på Viubråtan. Jeg kommer også til å la gamla bli igjen (hos mi mor) i år, for hun er ikke ehlt i form. Det blir rart å dra uten hund å stille...men jeg gleder meg like mye i år, som jeg pleier :D

Angående stedet så er det lite muligheter for å slippe hunder for lek. Det finnes et lite skogholt bak hyttene hvor det i blant går an å slippe tidlig på morgenen eller utpå kvelden, men generelt sett så gjelder jo båndtvangen, og med så mange hunder på et relativt lite område, så gjelder det først og fremst å ta hensyn - det myldrer av folk og dyr over alt :)

Hvor skal du bo? Jeg har pleid å ligge i sommerhyttene, som består av et rom, to køyesenger, ei enkeltseng, bord (som som regel havner i RR-boden eller andre steder) og fire stoler. Do i eget bygg i enden av hytterekka, med kald utekran utenfor. Ikke noe kjøkkenutstyr og man må ha med sengetøy. Jeg pleier å prøve å få med meg vannkokeren, og det mest nødvendige av kopper og kar...og så har jeg skaffa meg en kjøleboks som kan kobles til strøm i år (det er noe med rått hundefor og dårlige kjøleforhold som ikke helt frister til gjentagelse :oops: ). Lurt å ha med er pledd, myggstift og klær for alle forhold...og så kan det trekke litt langs gulvet inne, så jeg tar med ekstra sengetøy så hunden(e) kan ligge høyt :)

Vinterhyttene har litt flere faciliteter, og ligger oppe i et skogholt, men jeg har faktisk aldri vært i en av dem, så der må noen andre svare.

Mellom de to hytteområdene ligger det en stor fellesbygning med rom, dusjer, kiosk etc. På oversiden er det grillplass med benker, og på nedsiden, på en slette mellom en bekk og sommerhyttene, ligger to store gressplener hvor ringen(e) blir satt opp. Rundt oss er det skog, grusvei inn og jernbanen inne i skogen på den ene sida, men den merker man ikke så mye til.

Føler du deg ensom, så er det bare å ta kontakt. Du finner i hvertfall meg i en av sommerhyttene og i RR-boden.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Annette » Lør Mai 09, 2009 8:02 am

Annette skrev: Mellom de to hytteområdene ligger det en stor fellesbygning med rom, dusjer, kiosk etc.


Apropos det: Vi pleier å måtte dele området med en busslast utenlandske ungdommer på skoletur...og det er ikke varmtvann til alle. Skjer det i år, så er det lurt å ikke dra seg for lenge, og å komme jentene i forkjøpet :twisted:
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Life » Søn Mai 10, 2009 12:00 am

Velkommen til RR-dagene skal du være =D>

Området og hyttene er nok desverre ikke av "ypperste klasse", men vi sover godt og koser oss "bare værre", som vi sier i trøndelag. Luksus eller ikke, hovedsaken er å treffe likesinnede, blide, trivelige RR-eiere og hunder, og dem er det mange av :mrgreen:

Liv og jentene ;-)
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Life » Søn Mai 10, 2009 12:02 am

PS: blir det mangel på varmvann kommer vi bare å låner vannkokeren din, Anette..........rekker til en hårvask, kanskje ;-)

Liv :mrgreen:
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Kango » Søn Mai 10, 2009 8:18 pm

For oss blir det andre gang på RR-dagene, første gang på Viubråten, og vi gleder oss veldig. :D
Vi har hund fra samme oppdretter som deg, Jannicke, så vi treffes nok og da kan jeg love deg at du slipper å være alene hvis ikke du vil! He,he. :D :hug:
Ellers så opplevde vi at det er mange hyggelige mennesker som er sosiale og lett å prate med, så du trenger nok ikke å engste deg.

Det var greit å få litt tips til hva som er lurt å ta med på Viubråten, Anette. Ikke minst tipset om varmtvannet... :sol:
Britt-Iren :)
Kango
 
Innlegg: 73
Registrert: Tor Jan 18, 2007 8:18 pm
Bosted: Askøy

Innlegg Annette » Søn Mai 10, 2009 9:55 pm

Life skrev:PS: blir det mangel på varmvann kommer vi bare å låner vannkokeren din, Anette..........rekker til en hårvask, kanskje ;-)

Liv :mrgreen:


Bare jeg får teen min først :) For alles beste...
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg calm » Man Mai 11, 2009 7:28 pm

Hej Jannicke (och alla andra)! Jag kommer ju också. Känner ingen och talar inte ens språket ;-)

Såg att det var dåligt med ställen att släppa hundarna. Det lät ju tråkigt :sad: Samtidigt stod det att det var skog omkring området. Kan man inte gå en sväng där med hundarna?
calm
 
Innlegg: 97
Registrert: Søn Mar 30, 2008 5:33 am
Bosted: Skåne, Sverige

Innlegg Jannicke » Tir Mai 12, 2009 1:07 am

Så snille dere er alle sammen!! Tusen takk for hyggelige svar og mange gode tips. Vet bare at vi skal bo på en hytte som oppdretter skulle ordne og ingenting mer. Gleder oss til å møte dere alle både jeg og Lucas. Kommer sikkert til å bli helt dårlig av å se så mange fine RR'er. :roll:
Gleder meg kjempemye til alt bortsett fra å utsette Lucas for flyturen. Hadde gladelig satt meg i buret sammen med han hvis jeg hadde fått lov!!

Camilla: Skal ta med laaangt tau og gode godbiter så skal vi nok la de kjære brødrene få leke. Kan jo ikke snyte de for det etter å ha vært adskilt i 1 år. :D

Takk for tipset om varmvannet Anette, får ta en grundig hårvask før vi reiser.. ;-) Kommer garantert innom RR boden og hilser på.
Jannicke
 
Innlegg: 39
Registrert: Søn Okt 23, 2005 9:08 pm
Bosted: Bodø

Innlegg hilde » Tir Mai 12, 2009 11:37 am

Man kan gå uti skogen forbi "vinterhyttene" og der er det noen plasser hundene kan være løse. MEN - det er jo mer enn 100 RR'er der, så man MÅ jo ha kontroll! ;-)
Mange tar med barna sine og hunden (-e) og går en tur, og da er det lite morsomt å bli "overfalt" av flere løse RR'er som ingen har kontroll over! Dere som har mulighet til å få med sykkelen bak bilen er jo heldige :razz: Det er lange fine veier med lite trafikk.

Husk sengetøy / soveposer og nok med varme klær! Og de fleste av oss klarer å glemme vinåpnern HVERT ENESTE ÅR! :oops: Please help! Campingstoler er jo et "must", så de glemmer vel ingen?

Gleder meg sinnsykt til å møte gamle og nye kjente 2- og 4-bente!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg Annette » Tir Mai 12, 2009 5:49 pm

hilde skrev:Man kan gå uti skogen forbi "vinterhyttene" og der er det noen plasser hundene kan være løse. MEN - det er jo mer enn 100 RR'er der, så man MÅ jo ha kontroll! ;-)


Hehe! Før klokka seks (ingen spydige kommentarer, takk :)) og under grillinga er det sikkert fredelig i skauen bak vinterhyttene...og mandag morgen når bare de standhaftige - som har lang reise - er igjen.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Life » Ons Mai 13, 2009 9:49 pm

Hei igjen :D

Når det gjelder flyturen må du bare ta det med ro :mrgreen: Begge mine har vært i fly, og jeg tror nok med sikkerhet at jeg var mye mer stressa en hundene ;-) Sist gang jeg fløy med hund var da jeg hentet lille Savannah, som nå er 4 mnd. Siden hun var under 8 kg fikk hun være i kabinen. Det gav meg muligheten til å se hvordan hun reagerte i løpet av flyturen, i sær var jeg spent på om hun ville bli urolig når flyduren satte i gang. Litt av en utfordring, tenkte jeg, men tok skammelig feil :mrgreen: Hun sov hele turen i flybagen, var ikke opp i armene en eneste gang og leet ikke på et øre, uansett om det durte og ristet =D>
Chillie var 5 mnd da hun var ute å fløy og måtte være i lasterommet. Da jeg gikk på flyet hadde jeg lange negler, da jeg gikk av var de nedbitt, så nervøs var jeg for "stakkars Chillie". Da buret ble fraktet inn i ankomsthallen var det en glad og helt avslappet hund som møtte meg, ikke noe stress i det hele tatt :mrgreen:
Så bare ta det med ro, hunden fikser en flytur og blir det for ille får du roe ned med en cognac ;-)

Liv og jentene :D
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Annette » Tir Mai 19, 2009 1:27 pm

Nå er det bare å følge ivrig med på været:D
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Jannicke » Lør Mai 23, 2009 2:31 pm

Hei alle sammen!

Ja nå har vi begynt å glede oss skikkelig. Tenk neste helg så er vi der! :D Håper været blir knallfint. Gleder oss til å treffe dere alle. Og til deg Camilla, vi ser masse på svensk tv3 og tv4 så vi skal nok skjønne hva dere sier. ;-)

Hilsen Jannicke
Jannicke
 
Innlegg: 39
Registrert: Søn Okt 23, 2005 9:08 pm
Bosted: Bodø

Innlegg Life » Man Mai 25, 2009 9:07 pm

Hørte nettopp værmelding for pinsehelgen:

PÅ ØSTLANDET ER DET VENTET OPP I MOT 30 VARMEGRADER !!!!! =D>

Neste litt for varmt spør du meg ;-) Men det er vel bare å benke seg med vannflasker, våte håndklær og god drikke =P~

Liv og jentene :D
Life
 
Innlegg: 139
Registrert: Man Des 18, 2006 10:27 pm
Bosted: Trondheim

Neste

Gå til Utstilling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron