Noen som skal på utstilling Tromsø 20-21 oktober

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Noen som skal på utstilling Tromsø 20-21 oktober

Innlegg Verind » Fre Aug 24, 2007 12:42 am

Så framt ikke mannen skal på rep... så kommer vi... :D
Blir morsomt å møte andre RR-eiere og få mange gode tips og råd :D

Klem fra Casper m/ matautomatene Ole og Veronica
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg lbend-d » Fre Aug 24, 2007 6:22 am

Vi kommer med våre to!!!Gleder oss masse til å treffe dere! Håper jo selvfølgelig at vi treffer arja og søster til Casper der.
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Vanja » Man Aug 27, 2007 7:11 am

Mulig vi skal dit, men jeg har ikke bestemt meg for om vi skal stille flere ganger, så vi får se. :smile:
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg Tormod » Man Aug 27, 2007 6:18 pm

Skal innom å ta en titt - har for en gangs skyld ikke basket turnering den helga!
Tormod
 
Innlegg: 104
Registrert: Ons Mai 17, 2006 12:50 pm
Bosted: Tromsø

Innlegg Verind » Tir Sep 04, 2007 3:23 pm

Er det noen her som kan forklare meg hva som skjer på et valpeshow, hva må vi og valpen kunne.., hav koster påmelding? Kjenner jeg begynner å få nærver allerede, hehe :D
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg lbend-d » Tir Sep 04, 2007 6:19 pm

Hvis dere skal til Tromsø i oktober, så er det kun lørdag dere kan stille Casper i Tromsø hundeklubbs utstilling - ikke norsk kennelklubbbs utstilling. Norsk kennelklubb har ikke hvalpeshow. ;-)
Men på lørdag kan dere som sagt stille hvalp. Jeg har selv aldri stilt ut noen av mine som hvalp , noe som jeg idag angrer på. Men det du/dere bør trene på er å få han til å gå pent i bånd og ikke hoppe.(ikke galopp, men trav) Det er også flott om dere trener litt på å stå. Venn han til at fremmede mennesker får lov å ta på han og trene på å vise tenner. Alle dommerne tar stort sett hensyn til at dette er en hvalp og går fram veldig forsiktig for ikke å skremme hvalpen. I tillegg vil det være masse masse inntrykk for en liten hvalp så dette er jo mest av alt en tilvenning til det "som en dag kommer" når han blir stor.

Når det gjelder pris for hvalpeshow ser jeg at dette varierer noe - men mellom 150 og 175 kr er vanlig.
Ta kontakt med tromsø hundeklubb, så får dere vite hvordan dere melder dere på, og prisen for denne utstilingen. :razz:
Vi kommer oppover på lørdag ettermiddag så vi håper vi treffer dere.
Lykke til med utstillingstrening =D>
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg lbend-d » Ons Okt 10, 2007 9:09 pm

Har hørt at det kommer 12 rr til utstillingen i Tromsø ;-) Det er jo sjelden kost på utstillingene her nord. Til og med 2 stk rr fra Estland er påmeldt =D> Er det flere her som er på forumet som kommer? Vi gleder oss kjempemasse
Linda,Kasan og Zera
lbend-d
 
Innlegg: 343
Registrert: Tir Des 13, 2005 8:04 pm
Bosted: ankenes,Narvik

Innlegg Verind » Ons Okt 10, 2007 10:08 pm

Huff, vi trener å trener.. og har funnet ut hvor sta en RR kan være, hehe :D
Vi håper bare han oppfører seg sånn någenlunde på showet :oops: Har funnet overnattingsplass også.... skal overnatte hos svigerfar i Nord-lenangen, og kjører tiiidlig på morgenen... Noen som har noen tips om hva vi bør ha med oss, bur, skåler, snacks osv??
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg Irene » Tor Okt 11, 2007 10:15 am

Verind skrev:Noen som har noen tips om hva vi bør ha med oss, bur, skåler, snacks osv??


Ja! Alt ;-)
Bur er ikke nødvendig om du ikke vil ha ett fristed for hunden og deg, og et sted å legge alle rosettene og kritikken :mrgreen:
Men ta med skål og vann, gobiter som hunden eeeeelsker, stol kaffe..........heheh!!
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Verind » Tor Okt 11, 2007 1:24 pm

Irene skrev:
Verind skrev:Noen som har noen tips om hva vi bør ha med oss, bur, skåler, snacks osv??


Ja! Alt ;-)
Bur er ikke nødvendig om du ikke vil ha ett fristed for hunden og deg, og et sted å legge alle rosettene og kritikken :mrgreen:
Men ta med skål og vann, gobiter som hunden eeeeelsker, stol kaffe..........heheh!!


Stol å kaffe ja, det hørtes ikke dumt ut... spesielt det med stolen :D
Blir litt fort sliten nå om dagene, har en liten en på vei, ikke det av jeg er så langt på vei(2 mndr). men kondisen og våkenheta er som blåst bort hehe :oops: :D

Er sambo som skal ta seg av Casper under showet, og det er han som har stått for treninga, mens jeg følger opp ellers i dagliglivet med de samme kommandoene.. Casper har en lei tendens til å bli helt oppslukt av andre ting, og mystisk nok blir han døv på begge ørene i slike tilfeller, så det skal bli moro å se hvordan han er påshowet med alle hundene og luktene.. hihi
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm

Innlegg Irene » Fre Okt 12, 2007 10:21 am

Kanskje blir han helt rolig pga for mye påvirkning og inntrykk - det skjer mange hunder på inneutstillinger.
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Verind » Søn Okt 21, 2007 12:22 pm

Da var vi kommet hjem etter valpeshowet... phu det var mye hunder der :D
Casper fikk BIM, en rød sløyfe og en hvit/grønn sløyfe... aner ikke hva sløyfene var for :oops:

Caspers søster Cheri fikk BIR, gratulerer :D
og ble utstillingens peneste valp, vant både gruppa og sowet tilslutt :D :D Desverre fikk ikke vi sett det, da vi dro rett etter at Cheri og Casper var ferdigpremiert med BIR og BIM...
Verind
 
Innlegg: 84
Registrert: Ons Jul 04, 2007 3:52 pm


Gå til Utstilling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester

cron