nå er jeg glad "valpekarrieren" er over... !

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

nå er jeg glad "valpekarrieren" er over... !

Innlegg Chryssi » Søn Apr 25, 2004 8:03 pm

vel, denne helga har vi vært på valpeshow både lørdag og søndag, og jeg må si at nå er jeg faktisk glad for at vi snart får begynne med ordentlige utstillinger, for begge desse dagene har vært litt nedtur :neutral:

ikke fordi vi ikke vant, for det gjorde vi ikke de to første gangene heller, men da satt jeg iallefall igjen med følelsen av at vi hadde blitt NOENLUNDE rettferdig dømt.

lørdag: dachsutstilling og valpeshow for alle (merk: ALLE) raser. møter opp og finner at ringen kun er tilpasset for små ovnsrør :sjokk: . liten plass tror dere? neida, utstillingen fant nemlig sted på en STOOR parkeringsplass! vi stakkarene som hadde litt større typer spurte om de ikke kunne gjøre den litt større, men "dere kan få lov til å løpe utenfor".. javel? utenfor alle tilskuerene som hadde benket seg rundt da eller? :roll: uansett, vi måtte jo prøve og kato fikk faktisk god kritikk til tross for at han måtte løpe i runding (og jeg kan jo bare legge til at kato svinger ikke så brått i trav.. han kan bare å løpe rett frem. derfor måtte jeg lene ene foten på ham nesten hele tiden). i gruppedømmingen løp han nok en gang sammen med den fantastiske dalmisen dorthe, som forøvrig kan å svinge og endte opp med å bli BIS, og vi kom på 2. plass blant annet "fordi vi godt kunne ha trent litt mer".. og det ser jo ikke ut som om vi har trent så mye når vi løper uten å kunne svinge i en dachsring da.....

vel vel.. bedre lykke søndag da, med store ringer og ordentlige dommere pga "ordentlig" utstilling for alle raser? vel, så feil kan man ta. for det første ble de voksne RR'ene flyttet til en annen dommer, fordi den de hadde blitt satt opp hos ikke kunne rasen (det samme gjaldt dalmatiner og ett par andre). men hvorfor har de ikke flyttet valpene også da, lurte vi? nei, for det er ikke så nøye med valpene... :-s nei nei, så var det vel ikke det, og vi er jo fra før vant til å stille for EN dommer som dømmer ALLE valpene.. så ikke noe galt med det, bare litt merkverdig at ikke valp og voksne av samme rase fikk stille i samme ring. og nok en gang fikk kato god kritikk (og det hørtes ut som dommeren hadde noenlunde peiling på hva hun snakket om).
men så var det altså nedturen kom. hele gruppedømmingen bar preg av dommere som hadde dårlig tid og ville hjem. jeg ble faktisk overrasket over hvor fort det gikk allerede før det var vår tur. vel, inn i ringen med oss, 6 valper i gruppe 6/4. vi løp EN runde, og ikke hadde vi fått stilt ordentlig opp heller før dommeren hadde bestemt seg og etter at hun sa takk for i dag til kato så ramset hun opp 5 til 1 på et halvt minutt!! :-s selvfølgelig var det surt å være den eneste i gruppen som ikke ble premiert, men det er jo sånn som følger med, men hadde dommeren i det minste tatt seg tid til å VURDERE valpene LITT mer seriøst før hun bestemte seg (det var forresten en annen gruppedommer enn rasedommer så hun hadde ikke studert dem før) så hadde det føltes litt mer rettferdig iallefall. hun hadde tydeligvis bestemt seg før vi kom inn i ringen. :-k

så nå er jeg glad Kato blir 9 mnd på lørdag, så vi kan se frem til å delta på ORDENTLIGE utstillinger... :roll:

måtte bare få ut litt frustrasjon O:)
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Aina » Søn Apr 25, 2004 9:11 pm

Huff! :smile: Jeg måtte le litt da jeg så for meg en stor RR i en altfor liten "ovnsrør"-ring! Det hørtes da utrolig uprofesjonelt ut av arrangørene dette!! Så velkommen i de "voksnes" rekker! :razz:
Aina

Soltoppen's Moja Sikio Terra aka "Turbo-Terra"
Ahali Fani's Kibwana Thairo aka "Prinsen" - Vi savner deg!!
Aina
 
Innlegg: 160
Registrert: Ons Des 31, 2003 1:09 am
Bosted: Østfold

Innlegg Jorunn » Man Apr 26, 2004 12:25 am

Det er kjedelig når arrangører og dommere er på denne måten #-o .
Jeg har sett dommere flere ganger ikke følge med i det hele tatt nå den som stiller løper i ringen. Selv om en dommer på et tidlig tidspunkt har bestemt seg er det temmelig arrogant [-X å stå og småprate med f.eks ringsekretær og ikke følge med på ekvipasjen i ringen. Her har utstiller kanskje kjørt milevis og stått opp før sola :sol: og litt forventinger har man jo når man entrer ringen :D
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Irene » Man Apr 26, 2004 10:38 am

Uff, kjedelig altså :sad:
Også så dårlig gjort når akkurat DU er der med DIN hund??! [-X
Sånn tenker jeg vertfall...
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus


Gå til Utstilling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 24 gjester

cron