Poeng

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Poeng

Innlegg Anne » Søn Mar 28, 2004 5:58 pm

Leste på lista på nrrk sida, liste over hvilke hunder som har mest poeng. Det jeg lurer på er hvordan de får poengene?

Har lest om utstilling men der står det bare om fargene på sløyfene osv, men det står ingen ting om poeng.
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Chryssi » Søn Mar 28, 2004 9:40 pm

mange raseklubber har "gullhundlister", der de man rangerer de beste utstillingshundene hvert år. det varierer fra klubb til klubb hvor mange poeng man for og for hva, men reglene for RR-klubben står på sidene :wink: men jeg kopierte til deg i tilfelle du ikke finner den.


REGLER FOR POENGBEREGNING FOR GULLHUNDLISTEN

Følgende regler gjelder f.o.m 01.01.99:

Maksimalt 6 utstillinger pr hund er med i beregningen (de 6 beste resultatene).



Poeng gis etter følgende beregning:

BIR
21 poeng

BIM
18 poeng

2. BHK/BTK
15 poeng

3. BHK/BTK
13 poeng

4. BHK/BTK
11 poeng

5. BHK/BTK
9 poeng




Tilleggspoeng for deltagende hunder gis kun til de som plasserer seg i BHK/BTK. Det gis maksimum 20 tilleggspoeng, og de fordeles etter følgende system:

Deltagende hunder
Tilleggspoeng

1 - 5
0

6 -10
2

11 - 15
4

16 - 20
6

21 - 25
8

26 - 30
10

31 - 35
12

36 - 40
14

41 - 45
16

46 - 50
18

51 +
20




Følgende premiegrader gir følgende poeng under forutsetning at hunden ikke plasserer seg i BHK/BTK (Poengene er faste, og varierer ikke med antall deltagende hunder):

1. premie
1 poeng

HP
3 poeng

CK
5 poeng

CERT
7 poeng




På internasjonale utstillinger kommer poengene for CACIB og res.CACIB i tillegg til oppnådd poengsum i BHK og BTK. CACIB = 7 poeng res.CACIB = 5 poeng. Internasjonale utstillingschampioner som blir BIR/BIM på internasjonale utstillinger får tilleggspoeng tilsvarende verdien av et CACIB hvis dette deles ut til nr.2. Internasjonale utstillingschampioner som blir 2 BHK/BTK på internasjonale utstillinger får tilleggspoeng tilsvarende verdien av et res.CACIB hvis dette deles ut til nr.3 osv.


man får altså poeng etter hvor "vanskelig" det var å få gode resultater på den aktuelle utstillingen.. det er jo selvfølgelig større status å bli BIR når det var 20 deltagere, enn når det bare var EN :wink:

håper dette hjalp
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Irene » Man Mar 29, 2004 9:32 am

Jeg sier det igjen, best å holde tunga rett i munnen..
Glad det ikke er meg som beregner disse poengene :roll:
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus


Gå til Utstilling

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester

cron