Varmedekken i XXXL

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Innlegg Kamilla » Tor Des 01, 2005 11:07 am

Er det mulig å få oppskriften til genseren?

For et par vintre siden når det var så kaldt hadde vi en liten forfrysingshistorie på Tamio, den ene patten ble stor og kald. Utrolig nok fungerte den fint og produserte melk når hun hadde valper men den er jo ekstra utsatt nå som den er større enn de andre :cry:

Vi bruker nå en superundertøy-dress som mamma har sydd til av min fars "lange vinter under" :oops: men det kunne vært kjekt å strikke en etter mål som sitter litt bedre!

Kan vi få se i profil fra siden også hvor lang den er og sånn?

Kamilla og jentene.
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Kamilla » Tor Des 01, 2005 11:09 am

Sorry - jeg gikk inn på hjememsiden først etterpå og der var det jo bilde på forsiden :oops:

Ble litt ivrig...

Kamilla.
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Gunn Tove » Tor Des 01, 2005 12:15 pm

Selvsagt! Skal få tatt mål av den og sender deg. Mamma strikket den på måfå og prøvde den på underveis. Er knapper på ryggen.
Gunn Tove
 
Innlegg: 206
Registrert: Tir Jun 22, 2004 10:48 am
Bosted: Arendal

Re: Sy selv

Innlegg Vanja » Tor Des 01, 2005 3:37 pm

Lillevofsen skrev:Jeg fant en nettside med mønster og tenkte jeg skulle prøve meg med symaskinen, www.hundedekken.tk Må sies at det er beregnet til en Bichon Havanais, men med noen små justeringer kan det jo være at det blir dekken på simba etterhvert. Så da er det bare å sette meg i sofaen med dyret i fanget og vente på at tiltakslysten kommer kastende over meg :smile:


Denne skal jeg sy til dobern vår! Har lett etter mønster over alt, og har en del stilige stoffer. :smile: Og innimellom venter jeg på ridgeback-valp. Tispen er parret og valper forventes rundt 25. januar. :D
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Oona i Marius-genser!

Innlegg Synne » Tor Des 01, 2005 10:22 pm

Bilde

Her er Oona i den nye "Marius-genseren" sin som vår venninne Nina har strikket til henne. Veldig god å ha når man må sette seg i kald bil på vei til og fra jobb, eller når man må vente i bilen mens mutter'n f.eks. er innom butikken, synes Oona. Nina har strikket den "på feelingen" og målt etter hvert på Oona. Begynte med vrangborden i halsen, fortsatte så over på rundpinne, satte igjen åpninger til forbeina, strikket 2 rette og 2 vrange bortover buken/magen for at den kan vide seg litt ut når den trekkes av og på, avsluttet bryststykket rett foran bakbeina og fortsatte bakstykket helt til halefestet - avsluttet der med noen omganger i perlestrikk for at den ikke skal krølle seg. Mønsteret kopierte hun fra en gammel "Marius-genser" hun hadde strikket til seg selv en gang. Kjøpte garnet på Europris til 10 kr nøstet - gikk med nesten 7 nøster. Fin?

Bilde
Synne
 
Innlegg: 32
Registrert: Tor Okt 27, 2005 8:14 pm
Bosted: Hedmark

Innlegg Vanja » Fre Des 02, 2005 8:24 am

Den Marius-genseren var rett og slett ufattelig fin! =D>
Vanja og Irma
Vanja
 
Innlegg: 168
Registrert: Ons Sep 14, 2005 2:41 pm
Bosted: Finnsnes, Troms

Innlegg Zinda » Fre Des 02, 2005 8:37 am

=D> =D> Hils til Nina: Mariusgenseren er kjempefin! Har et Kennell-dekken til Z. og det får holde, veit je.
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Kamilla » Fre Des 02, 2005 11:15 am

Kjempefin! =D> =D>

Wow så tiltakslystne venninner og mødre som finnes der ute :cool:

Kamilla og jentene.
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Irene » Fre Des 02, 2005 12:55 pm

Mon tro om ikke flettegenseren til mor må vente noen omganger nå??! Skal nok se å få strikket sammen en søt liten genser til Skrulla også ;-)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Frakker etc

Innlegg hilde » Lør Des 03, 2005 7:37 am

Hvis jeg ikke husker helt feil ( gjør det noen ganger...), skal Janne "doggie&style" ha stand i Sandefjordhallen på utstillinga der. Fin anledning til å se på hva hun har laga og prate med henne. Kanskje også få tatt noen riktige mål av kjælegrisene??
Hadde vært artig med dekken som har påsydd ridge!!! =D>
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg Anne » Tor Feb 09, 2006 10:28 pm

Har ikke sett denne tråden før det kom link på min tråd om dekken å frysing :oops:

Men, det var en kjempefin Marius-genser :mrgreen:


Jorunn: Har du bestilt/fått dekkenet???
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Jorunn » Tor Feb 16, 2006 6:49 pm

Så fine de hjemmelagete dekkene ble!!

Jorunn: Har du bestilt/fått dekkenet???

nei, Papito bruker fremdeles det vi hadde fra før...men jeg skal si ifra når det blir noe av :D
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Hege » Tor Feb 16, 2006 8:29 pm

Hector har fått nytt dekken!! Det er supert!!

Det er et utstillingsdekken (til en miniatyr hest / utstillingshest!!) Det kunne vel gått til en shettis også vil jeg tro... men hans dobermann venninne (som er liten...har også hestedekken nå ;-) )

Det passet perfekt!! Her er han i stallen..... med det på (det var kaldt så vi puster en del "tåke" rundt på bildet dessverre...og jeg var straks tom for baterier, så det ble ingen bra... Hector er hovedsaklig opptatt av hestemøkk...)


Bilde
Bilde
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

Innlegg Jorunn » Tor Feb 16, 2006 10:23 pm

det så jo veldig fint ut :D
Jorunn
 
Innlegg: 227
Registrert: Fre Nov 28, 2003 10:19 pm
Bosted: 0slo

Innlegg Hege » Tor Feb 16, 2006 11:03 pm

Jupp..

Egentlig skulle det nok vært mer åpent under magen (på hest), men fordi han er langt smalere enn en hest...(naturlig nok fordi han er en HUND) *ler* stroppet det til under magen så det ble så og si tett!

Bruker kun dette nå. Hadde jo et vanlig dekken til han (som det salgscompaniet har) ifra sverige i sort.. det klarte han å revne i halsen da.... Sterk vettu... dro til han... (og det betalte jeg 1300,- for i fjor...)
Dette ga jeg 200,- for, fordi det var en sånn utstillingsgreie... (litt solbleket på rumpa om du ser nøye etter) Syns ikke på bildene forøvrig (andre siden)
Hege
tidl. RR eier.... Nå Grand Danois eier...
http://hector.hchh.net/
Hege
 
Innlegg: 569
Registrert: Lør Nov 22, 2003 11:13 pm
Bosted: Skarnes i hedmark.

ForrigeNeste

Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron