Shopping i England (hva skal jeg ta med når drar tilbake?)

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Shopping i England (hva skal jeg ta med når drar tilbake?)

Innlegg Simira » Tor Apr 08, 2010 7:09 pm

Vi bor jo for tiden i England, og flytter hjem omtrent på samme tid som halvparten av de ventede RR-kullene er leveringsklare... Og håper jo da å komme hjem til en av disse.

Hundeutstyr er relativt billig her, så det ville jo være dumt å ikke kjøpe med en del hjem, spesielt til en såppas stor hund som det vil bli etterhvert.
Men hva skal jeg kjøpe?

Foreløpig har jeg på listen:
potesokker
halsbånd
seng
skåler
leker

Vi har et bur som passer valpen de første mnd., ellers har vi tenkt å greie oss uten. Bil har vi ikke, så bilbur må vente uansett. Bånd har vi mer enn nok av. Sele må prøves før kjøp.
Hva mer, spesielt av DYRE ting bør vi tenke på å kjøpe? Vet ikke om det er noe poeng i å kjøpe flybur, om en rr-hann blir for stor for de største burene der uansett?
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg hilde » Tor Apr 08, 2010 8:56 pm

Dekken er ganske dyre her, og de har noen flotte i England! Ellers er fjernkontroller, sofaputer, gjestesko - neida bare tuller :cool:

Men dekken er greit til vintern!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg Simira » Tor Apr 08, 2010 9:42 pm

Dekken syr jeg selv. ;) (på bestilling også)
Men så noen fine på et marked her som fristet veldig ja. De er forholdsvis dyre her også, selv om det er mye billigere enn hjemme. Men hjemmesydd er best, mest solid, og passer best. ;)
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Simira » Tor Apr 08, 2010 9:43 pm

(Stoff til dekken skal jeg dog kjøpe med en del av. Har funnet drømmebutikken med stoff til seilerklær - perfekt til hundedekken, det puster, er vanntett som bare seiltøy kan bli, og billig!)
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Holmorama » Fre Apr 09, 2010 6:49 am

Kong leker!!!
Bestill på amazon og få det enda billigere enn i butikken (er i alle fall billigere enn i de butikkene jeg var i nå i påsken i helgen - men jeg kjøpte i butikken siden jeg bare var der en ukes tid og mange "røde" dager :smile: ). Her i Norge er de svindyre - synes jeg da.

Og jeg synes dyrebutikkene i England hadde større utvalg av godbiter. Så jeg ville tatt med meg litt slikt. Tror jeg tok med meg 2 kg godbiter hjem :mrgreen: Den ene pakken var 850 gram med små godbiter, perfekt for trening ;-)
Masithela's Quality Kinto, født 25.10.09, kom hjem til oss 22.01.10.
Holmorama
 
Innlegg: 98
Registrert: Ons Des 09, 2009 8:32 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Lene » Tor Apr 15, 2010 1:26 pm

I forbindelse med at jeg skal til NY har jeg sjekket litt priser, aner ikke hvordan det er i England, men kan tippe nivået er det samme.

Leker av alle slag er ganske dyrt her, og utvalget er ufattelig dårlig. Hva med Kong, Nylabone/andre tyggeleker, og diverse konsentrasjonsleker? Ridgebacken er en "heavy chewer" så kun det mest solide vil holde.

Sjekket forresten toll-reglementet, og det er visstnok ikke lov å innføre hunde- og kattefor av noe slag... Men tipper jeg lurer med meg noen godbiter, likevel.

Om dere likevel skal ha med flyttelass, har dere antakelig plass til hundeseng også? Siden dere ikke har tenkt å ha bur til den når den har blitt stor, så kan det jo være fint å finne en god og behagelig seng. De koster flesk i store størrelser her. Eller kanskje du syr dette selv også?
Matmor til Leo født 21. oktober 2009
Lene
 
Innlegg: 163
Registrert: Tor Okt 29, 2009 1:30 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Annette » Tor Apr 15, 2010 5:52 pm

Lene skrev: Ridgebacken er en "heavy chewer" så kun det mest solide vil holde.


Signerer den! Jeg har fremdeles ikke funnet noe som holder. Trodde jeg hadde løsningen da jeg fant den aller største svarte kongen, men det var bare til teknikken satt, viste det seg.
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Simira » Tor Apr 15, 2010 7:16 pm

Seng og leker står på lista. ;)
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo


Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester

cron