Kløv

ting og tang til dyret

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Kløv

Innlegg Anne » Lør Jun 19, 2004 8:26 am

Er det noen som har godt/dårlig kløvtips? Tenker på merke som dere er fornøyd med, eller misfornøyd med...
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Ida » Søn Jun 20, 2004 11:19 am

Jeg har en sånn "kennel" kløv. Den er helt grei.... Har ikke brukt den no særlig. Men den sitter fint på :roll:

Så den kan jeg anbefale!
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Ida » Søn Jun 20, 2004 6:29 pm

Forresten hundre år siden jeg kjøpte den kløven. Prøvde den nå i stad og den satt IKKE fint på... Vet ikke hvorfor jeg trodde det :oops: :oops:

Den var altfor stor (tror jeg)... De nederste lommene/veskene hang jo nesten midt på beinet hans. Sånn skal det vel ikke være?

Det så ut som en ruslende kløv med hode og veldig korte bein ;-) Kunne ikke skjønne hvorfor jeg hadde kjøpt så stor, men så kom jeg på at vi hadde en i str L, som virket liten foran ved brystet, men grei ellers(tror jeg :oops: ) Jeg byttet den i en Str XL og tror at jeg tenkte at den bare fikk passe..

Har noen av dere en grønn(eller annen farge)kløv, i merket KENNEL(merket med en valp på) hvor det står KENNEL oppe på en lomme på ryggen? Hvilke str har dere og hvordan ser den ut på hundene deres?
Ida&Victor
Ida
 
Innlegg: 189
Registrert: Tor Mai 27, 2004 9:35 pm
Bosted: Oslo

Innlegg Chryssi » Man Mar 14, 2005 6:11 pm

bedre sent enn aldri? ;-) jeg spurte om kløvtips på canis i dag, og fikk mange tips.

det "hotteste" tipset var vel seleverkstedet.no, venter på bilde av kløven. men de kostet ca 2000!!! DA må vi gå mye på fjellet gitt :roll: men synes det var litt sånn skjebnebestemt at de har utsalget sitt på harestua... så da kan vi stikke innom når vi er på spesialen \:D/ det er jo litt viktig at kløven er bra når man har hund med så kort pels, for det blir nok lettere gnagsår osv på den enn mer tykkpelsede hunder..

her er iallefall diskusjonen!

http://www.canis.no/redirect.php?target ... 21&start=1
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Irene » Man Mar 14, 2005 8:53 pm

Bilde
Her er kløven vår. Denne fikk vi ved kjøp av x-antall kilos fórsekk for noen mnd siden, og den er helt grei!
Baron bar maten sin, langlina, vanlig kobbel og teppet sitt - og det var stas skal jeg si dere!! Han var skikkelig stolt (fikk mye skryt også da ;-) ), og det virker virkelig som om de vokser på å få oppgaver de må utføre.
Det eneste vi erfarte denne gangen var at det ikke skal mye tyngdeforskjell til før kløvet siger til den ene siden, samt at vi nestegang kommer til å legge på mer vekt, han hadde ikke mer enn vel en kilo på hver side samt tepper oppå - de er jo tross alt sterke hunder og tåler en støyt.
Tjollahopp ;O)
Irene
Moderator
 
Innlegg: 1137
Registrert: Tor Des 04, 2003 2:29 pm
Bosted: Akershus

Innlegg Chryssi » Fre Jun 10, 2005 7:21 pm

Vel, vi var innom seleverkstedet når vi var på viubråtan og i dag kom en flott kløv i posten =D>

2500kr kosta den (størrelse XL) #-o så den må BRUKES altså!

Kamilla: jeg spurte om det med skinn på innsiden. Han sa han ikke hadde hørt om det før, men det måtte da i så fall være om man brukte den MYE og LENGE.. vi bestemte oss for å prøve uten (skinn må jo behandles og greier, så ikke helt for meg at det ble gjort så mye med her i huset, pluss at det ble dyrere) men fikk med en lapp der det stod at om vi får problemer, så skulle de lage en ny med skinnfor å bytte :D

skal få tatt bilde, må bare slutte å regne ute først....
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Kamilla » Fre Jun 10, 2005 7:41 pm

Hei!

Det synes jeg var rart - jeg snakket med ei som har dalmatiner som hadde fått den med skinn på nettopp fordi hunden var tynnpelset?!?! Men det finnes jo en til som syr (sledeverkstedet - bare veldig likt navn...) så vi kan jo ha snakket om to forskjellige.

Jeg bruker jo min MYE - langhelgsturer og ukesturer der hun bærer sin egen mat, dekken, mitt regntøy +++ Aner ikke hvor mye kløven veier på en sånn tur men det blir noen kilo.

Etter at jeg sydde på skinn har hun ikke hatt noen gnagsår eller hårløse partier (skammer meg litt over den episoden [-X #-o )

Jeg har kjøpt en Breeders-kløv også, opprinnelig til huskyen min så den er i kraftig cordura uten skinn. Men nå har jeg tenkt å bruke den til den yngste Ridgebacken så da må jeg frem med symaskinen igjen... Den er forrresten også kjempefin, litt bedre på frontpartiet men litt dårlligere igjen på innspenningsløsningene under buken.

Kamilla.
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Kamilla » Fre Jun 10, 2005 8:07 pm

Her kommer bilder av kløven min med påsydd skinn fra gammel ridebukse på innsiden...

Bilde
Bilde


Ble vel kjøpt i 1999/2000 tenker jeg, har tjent den inn! Ikke en skramme eller slitemerker på den og den har bl.a. vært med en bit av Rondanestien samt i hele Nord- og Østmarka.

Tamio synes det er kjempestas å bære kløv, første gang hun gikk med den (tom) gikk hun stolt og pent ved siden av oss menneskene og nektet å leke med de andre hundene som løp løse... Da var hun ca året tenker jeg, mulig halvannet!
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Kamilla » Fre Jun 10, 2005 8:54 pm

Klarer ikke få ut alt i et innlegg så da blir det flere...

Chryssi - når skinnet ligger sånn inn mot hundens pels tror jeg det er minimalt med behandling som trengs, da trekker skinnet til seg fett og blir mykgjort fra/av hunden. Men dyrere blir det kanskje.

Jeg gikk inn på sidene til Nes sledeverksted og det er nok de som har kløv med valgfritt skinn under.

Kamilla.
Kamilla
 
Innlegg: 187
Registrert: Lør Jan 31, 2004 4:25 pm
Bosted: Siggerud

Innlegg Chryssi » Lør Jun 11, 2005 2:24 pm

her er gullet med kløv!

Bilde

Bilde

den er vel ikke for stor? nå ser det jo veldig tomt ut da.. og den hompa en del på ryggen der han strutta framover, men dette bedrer seg kanskje hvis jeg fyller med et par puter? nå la jeg bare oppi en halvliterflaske i hver, og de ble jo bare liggende å slenge.. det er iallefall plass til MYE.. teoretisk sett skal jo kato kunne bære 20 kg v/toppform? er mer enn jeg gidder å bære jaffal #-o
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Seleverkstedet

Innlegg fot » Søn Jun 12, 2005 5:34 pm

Kom akkurat på noe når jeg bladde meg igjennom her:
Lars Monsen anbefaler Togo kløv, 40 liter, fra seleverkstedet, så den er tydeligvis holdbar!
Det er en test av kløven i villmarksboka hans!
Fikk terningkast fem!
fot
 
Innlegg: 45
Registrert: Søn Apr 25, 2004 5:07 pm
Bosted: Oslo... på flyttefot til Trondheim til sommeren

Innlegg Chryssi » Søn Jun 12, 2005 5:42 pm

ja det er Togo-kløven kato har fått. forhåpentligvis vil den vare hele hans levetid, og gjennom neste hund, og neste, og neste.. hehe. ok da.. håper den varer hele MIN levetid! [-o<
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Stolt gutt!!!

Innlegg fot » Tor Nov 24, 2005 10:05 pm

Her er det en stolt gutt som har fått seg ny kløv!!!

Fant den brukt på finn til en dugelig pris!
Så nå er det bare å tilvenne og vente til han blir fullvoksen!.....enda et halvt år igjen!....
Kløven er fra hundekjørerverkstedet, synes den ligner ganske mye på sledeverkstedets kløv, får se hvordan den fungerer! Venter i spenning!

Bilde
fot
 
Innlegg: 45
Registrert: Søn Apr 25, 2004 5:07 pm
Bosted: Oslo... på flyttefot til Trondheim til sommeren


Gå til Utstyr

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

cron