Ny her...

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Ny her...

Innlegg Hefo » Lør Okt 22, 2005 6:59 pm

Hei.
Jeg er ny her, men har nå tasset litt rundt å kikket litt.
Jeg har ei RR tispe på snart 4 år. Hun heter Nala (Garrys choise is...), og er veeeldig bortskjemt.
Hadde lest masse om rasen, men må si at jeg til tider har følt meg litt "lurt" Det har stått at de ikke er selv aktiviserende slik som feks settere, og andre fugle/jakthunder- HAH. Lite sosial ( el direkte overlegen) overfor fremede- HAH. Vel... det har jo skjedd én gang....
Sove opptil 20 timer i døgnet- HAH. Det må i såfall være hvis jeg gjør det....

Ja ja sånn kan det gå, men vi LIKER det.
Planlegger faktisk å kjøpe en til.

Nala og jeg bor i Kirkenes, og her er faktisk 3 andre RR og snart kommer en til... Men vi treffes aldri alle sammen, og når jeg treffer noen er det på slump, eller for at jeg har "mast" meg til et møte.... Ja Ja det skal ikke være enkelt. Men vi har da greid oss.

Nå er snart vinteren her, så det er vel på tide å finne fram varmedekken og potesokker. Selv om hun ikke bruker det så ofte. Når hun hopper rundt i løssnøen fester snøen seg bare på innersiden av dekkenet og hun blir både våt og kald. Løssnø er GØY.

Dette får være alt for denne gang :smile:

Kjempe hilsen fra Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes

Innlegg Annette » Lør Okt 22, 2005 7:14 pm

Velkommen!
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Anne » Lør Okt 22, 2005 10:48 pm

Velkomme :mrgreen:

Aro lever faktisk opp til dette:
Sove opptil 20 timer i døgnet-


Elle rettere sagt FØR Shaylee (valp på 3 mnd) kom i hus sov han MYE!! Hun får nå dratt han ut av sofaen, så nå sover han ikke fult så mye :mrgreen:
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Chryssi » Søn Okt 23, 2005 3:23 am

Velkommen :mrgreen:

Det har stått at de ikke er selv aktiviserende slik som feks settere, og andre fugle/jakthunder- HAH. Lite sosial ( el direkte overlegen) overfor fremede- HAH.


hehe.. nei det er jo noe variasjon ;)

jeg fikk anti-setter'n (heldigvis! hadde en setter på besøk i 14 dager og det var mer enn nok..) men så veldig reservert er han ikke! men ikke helt labrador heller da liksom ;-)
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Hefo » Søn Okt 23, 2005 6:04 pm

Hei igjen.

Hadde Engelsk setter(dvs. den tilhørte min bror, men var hos meg..) da jeg fikk Nala, kanskje det er drefor hun som hun er.Hehehe.... Skjønt den var ikke så ille, men den som broder'n har nå... #-o

Ellers så sover hun helst med meg, og ja- under dyna. :oops: Den derre "fot formelen" kommer virkelig til sin rett... Har en mistanke om at hun tror at hun faktisk lar meg sove med henne :-?
Nala forventer også at hun får minst ett griseøre daglig, og er stadig vekk å henter meg for å vise meg at hun vet hvor de er.

Som sagt bortskjemt er ordet. :roll:

Hilsen Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes

Innlegg Zinda » Tir Okt 25, 2005 12:33 pm

Sitat:
Det har stått at de ikke er selv aktiviserende slik som feks settere, og andre fugle/jakthunder- HAH. Lite sosial ( el direkte overlegen) overfor fremede- HAH.
;-)
Zinda har sitt eget selv-aktiviserende-trim-system; jeg hyler eller "nyser" mot henne og hun tar 10-15 runder i et rasende tempo! (også kalt røkk her i forumet tidligere).
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Hefo » Man Okt 31, 2005 9:54 am

Hadde de bare vært "røkk" hadde det jo vært greit, men neida her skal alt sjekkes og evt. jages :twisted:
Nala har disse såkalte røkkene (eller tak, som jeg kaller det..)i tillegg, og det er mange.
Hun liker faktisk også å svømme, og vann er gøy ( Dette har jeg forstått at ikke er helt vanlig, selv om det skjer....)
Hun bader også i dammer og myrhull mens hun jager mer eller mindre imaginære frosker, firfisler og insekter.
Dette er spesielt morro i myrhull, like før vi skal i bilen. :geipe:
Mmmm yummy... #-o


Hun står faktisk på rype, selv om det bare er et par sekunder.
Ved et tilfelle sto hun, og rypa lå og trykket selv etter at Nala startet i mot den, da den endelig tok på vingene var Nala så nært at hun hoppet opp etter den. Hun bommet med 1-2 cm!!! Tror at den rypa letter litt tidligere neste gang :blihvit:
Lurer på om dette har noe å gjøre med at hun var sammen med en E.setter det første året....

For sikkerhets skyld fikk jeg henne strømmet på rein, da reineiere ikke nøler med å skyte. Dette har bare fungert delvis :-?

Jaja, man kan i allefall si at hun er aktiv, og vi har det da morro. :D
Hun er da verdens beste uansett.... :mrgreen:

Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron