Drister meg hit inn med min blandingshund!

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Drister meg hit inn med min blandingshund!

Innlegg Anin » Tir Okt 04, 2005 11:47 pm

Hei alle sammen!

Har vel egentlig presentert meg her inne før, men nå har det seg slik at det er min firbeinte venn jeg vil presentere denne gangen! \:D/
For ja, jeg har ENDELIG blitt hunde eier!!!!!!!!!!!! Og det til en skjønn liten ;-) dobermann/labradorblanding.. Han er ca 4 år, og av meeget ukjent opphav... Ekte ungarsk gatemix! Ei jente som gikk i klassa mi (er veterinærstudent i Ungarn) hentet han på et shelter for hjemløse voffser for snart to år tilbake, men det viste seg at det var litt mer jobb med hund enn som så, så hun ville omplassere han.
Jeg var jo egentlig på utkikk etter RR her nede, var i kontakt med kennel og greier, men det var ikke rette kennelen for meg... Og vips kom Zorro dalende ned i fanget på meg! :oops: Skulle "bare" være barnevakt ei påske, og 6 små uker etterpå var jeg blitt den stolte eier av en voffs :D Må få legge til at dette ikke var på impuls akkurat, jeg SKULLE jo ha hund... Bare det at den hunden jeg fikk ikke var lysebrun og med ridge... Men en ting er sikkert, en gang i verden SKAL jeg ha RR. Har forelsket meg helt..

Men tenkte at Zorro fortjente en presentasjon iallefall! Han er en herlig hund på alle måter.. Snill som ett lam.. Lærer fort som lynet, men er veldig selektiv når det gjelder å utføre komandoene.. "æsj, er dette noe vits i å gjøre dah?? jeg har jo allerede gjort det jo!!" Han trenger haugevis med motivasjon. En utfordring med andre ord!! Men hva hadde hundehold vært hvis det ikke hadde vært litt utfordring i det???? [-X

Vel, det var vel alt for denne gang. Jeg kommer i hvertfall til å snoke rundt på sidene her som jeg alltid har gjort! Selv om pelsen jeg har ikke har noen ridge :roll:

So long!
Anin
 
Innlegg: 24
Registrert: Lør Jan 22, 2005 3:50 pm
Bosted: Budapest

Innlegg Chryssi » Ons Okt 05, 2005 1:56 am

"æsj, er dette noe vits i å gjøre dah?? jeg har jo allerede gjort det jo!!" Han trenger haugevis med motivasjon.



Høres ut som du får god trening til du skal ha RR iallefall, for det er jo akkurat sånn de er ;-)
Chryssi
 
Innlegg: 778
Registrert: Lør Des 13, 2003 8:11 pm

Innlegg Zinda » Ons Okt 05, 2005 7:56 am

Gratulerer med liten hund! Enig med Chryssi at du får bra trening til RR med den holdningen!
PS: min nevø har startet medisinstudie i Budapest, kanskje dere treffes?! Han heter Joakim...
Hilsen Zinda og Berit m/fam.
Zinda
 
Innlegg: 673
Registrert: Tir Jan 13, 2004 9:58 am
Bosted: Rødtvet, Oslo

Innlegg Anne » Ons Okt 05, 2005 4:54 pm

Velkommen til Zorro også da :mrgreen:

Hvilken farge er han? Dobermann-farge eller ensfarget?
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Anin » Ons Okt 05, 2005 5:27 pm

Zorro ser helt ut som en dobermann, svart med tegninger, men de er ganske så mørke... Han er heller ikke like "spinkel", bitte litte grann grovere bygd, ellers skulle en nesten tro han er renraset... hehe

Hver eneste tur kommer folk bort å sier jeg har en nydelig hund, og lurer på hva slags rase det er, når jeg sier det er blandingshund sier de jeg burde begynne å avle på han.. eh... Jaja, et kompliment er det iallefall! Når jeg var hjemme i sommer var det til og med en som stoppet meg og ville kjøpe han på stedet... #-o LItt av hvert en kommer utenfor gitt!

Når jeg tenker etter så var det en link til en side her der det var RR med uvanlige farger, der var det en som var svart med dobermann/rotweiler-tegninger, vel, det var som å se Zorro iallefall! Så har vel fått en hund som er så lik en lettere bygd RR som jeg kan få, uten ridge da såklart... Så gjett om jeg er fornøyd :D
Anin
 
Innlegg: 24
Registrert: Lør Jan 22, 2005 3:50 pm
Bosted: Budapest

Innlegg Anne » Ons Okt 05, 2005 9:49 pm

Har han hatt noen språkproblemer? Eller har alle som har hatt han snakket norsk? :D
Bilde
Anne
 
Innlegg: 502
Registrert: Tir Jan 20, 2004 8:55 pm
Bosted: Varhaug/Rogaland

Innlegg Anin » Fre Okt 07, 2005 4:25 pm

Hehe, han er selektivt døv, så det er et vanskelig spørsmål å svare på :oops:

Neida, hun som hadde han før meg er også norsk, så han skjønner det meste, er bare det at han ikke kan så mye.. Og han har aldri MÅTTET utføre komandoer... Det pluss "RR instilling" som ble nevnt over her, betyr at jeg har en liten utfordring foran meg.... :roll:
Anin
 
Innlegg: 24
Registrert: Lør Jan 22, 2005 3:50 pm
Bosted: Budapest


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 17 gjester

cron