Presentasjon av meg og Eira

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Presentasjon av meg og Eira

Innlegg Ithildin » Tor Apr 14, 2011 11:51 am

Hei. Jeg er nå ei jente på 26 år. Utdannet vernepleier. Jeg har hatt hund siden jeg var ti(Cavalier king charles spaniel), eller familien har hatt hund siden da. Ellers har jeg jobbet på et hundepensjonat i ti somre, så har vært borti det meste av hunder. Dette var et lite pensjonat med plass til maks 14 hunder og jeg jobbet der alene. En sommer passet jeg en RR som het Leo, og jeg falt pladask.

Ett år senere var jeg ferdigutdannet og flyttet til Hedmark igjen(studerte i Harstad), jeg fikk meg jobb og fikk leid ett hus. Da hadde jeg ikke hatt noen dyr siden jeg ikke hadde plass, men nå kunne jeg skaffe meg dette. Lette først og fremst etter en hund, men letingen tok litt tid, så jeg meldte meg som fosterfamilie for dyrebeskyttelsen og fikk inn to katter. Jeg lette fortsatt etter hund, men pga huseier måtte jeg egentlig ha en liten rase. Jeg har alltid likt de større molosser rasene som BB, staff og rottis, men lette nå etter en staff eller en blanding. Var å så på flere, men ingen som passet meg eller eier ble bare stille...(er en del useriøst der ute). Men så fikk jeg en mail fra Haugesund om en RR tispe på 5 år. Hun hørtes perfekt ut for meg, en på og av knapp, humor, lydig og snill. Jeg hadde ikke engang vurdert en RR siden rasen var relativt ukjent for meg, men pga Leo som jeg hadde passet en sommer, så tenkte jeg ja hvorfor ikke. Man skal jo ha litt utfordring også ;-) Leste masse om RR og tenkte egentlig i mitt stille sinn at de er for aktive for meg. Men ei venninne av meg sa at det ikke ville bli noe problem. Vel uansett sa jeg ja til en prøvetid på 4 uker, og dro for å hente henne på halvveien. Etter en interesant tur over Hardangervidda hvor bilen kasta seg ned en skråning og vi måtte bli redda, så kom vi nå frem, og i bagasjerommet i bilen sitter ei lita RR jente, noe så nydelig :D
Jeg har ikke angret siden! Hun har masse personlighet, humor og kjærlighet. Hun elsker alt og spesielt små hunder og katter. Ene katta mi har fått 4 kattunger nå og hun løper bekymret frem og tilbake om kattemor ikke er der akkurat da. hun er en slukhals og har enda ikke funnet noe hun ikke spiser, inkludert ei pakke fishermans friend, som hun måtte spise for mamma sulter henne jo :tårer: (og om dere ser på dagboktråden under "må jo bare flire..." Så ser man bilde av den høyst uskyldige Eira som IKKE tok den pakken med (tom) After eight (det var katta altså!)

Ellers er hun med meg i stallen hver gang jeg har fri. Hester er morsomme leketøy som kan løpes litt etter, men hun slutter når jeg sier i fra da. Hun var også med på kjøretur forrige uke. Satte henne fast i sulkyen og hun var en engel og løp kjempefint ved siden av. Flinke jenta mi :D

Bilde

Bilde

Bilde
Ithildin
 
Innlegg: 2
Registrert: Tor Apr 07, 2011 3:06 pm

Re: Presentasjon av meg og Eira

Innlegg Lene » Fre Apr 15, 2011 10:26 am

Hun er jo helt nydelig! Gratulerer med RR, de er fantastiske :)
Matmor til Leo født 21. oktober 2009
Lene
 
Innlegg: 163
Registrert: Tor Okt 29, 2009 1:30 pm
Bosted: Oslo


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester

cron