Presenteasjon av Prana

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Presenteasjon av Prana

Innlegg Elisabet » Man Aug 09, 2010 11:11 am

På tide med en liten presentasjon av siste tilskudd i familien.

Etter 4 år uten RR kom lille Prana (Beyo-Bel C'est Prana) hjem til oss fra Andebu 16 juli, da hun var ca 9 uker gammel. Hun kommer fra et kull på 10 valper med 6 hanner og 4 tisper, og var minst i kullet da hun ble født. Ja hun var så bitteliten sammenliknet med de andre at hun gikk under navnet Micro/Tiny hjemme hos Hilde. Hun er datter av vakre Exgate's Qi by Forrest og (visstnok) vakre Spring Valley's Great Gatsby - hva vet vel jeg... jeg har ikke så greie på de eksteriør greiene, men sender min takk til dere som jobber for å få fram sundt bygde hunder ;-) Uansett: to stødige foreldre, og det har vært viktig for meg i letingen etter henne! Prana har verdens kuleste ridge med tonnevis av kroner i hytt og gevær og kommer overhodet ikke til å vise seg i nærheten av en utstillingsring da muttern syns det er grise-kjedelig :mrgreen:

Liten, javel. I kropp kanskje, men ikke i hodet!! Denne dama har klare meninger om hvordan hun vil tilbringe tiden sin, og det er stort sett IKKE med å ta det med ro og leve slaraffenlivets glade dager i solen som en typisk RR (eller iallefall som vår forrige RR). Her skal det være full action fra morgen til kveld. Og sove?... det kan jeg saktens gjøre når jeg blir gammel virker det som lille Prana syns. Dagen slutter seint og begynner TIDLIG!! Jeg trodde virkelig hvalper skulle sove mye - skal de ikke?? :zzz:
Standhaftig er hun også - etter 2-3 uker med "kjede-seg-trening" både i buret sitt og andre steder, holder hun fremdeles laaange konserter når hun ikke får lov til å vimse rundt som hun selv vil. På disse ukene har lille Prana laget mer lyd enn Balder (vår forrige RR) gjorde hele livet sitt :roll: Og vimse rundt på egenhånd kan hun virkelig ikke gjøre her hjemme - da er hun oppe i møbler og inne i skap og tygger og drasser rundt på alt hun får tak i før man får snudd seg. Dermed får hun bare bevege seg på begrenset plass her hjemme, og det syns den bestemte lille frøkna er KJEEEEDELIG og URETTFERDIG ;-)
Hilde: Noen ganger lurer jeg på om jeg har kjøpt meg en boxer og ikke en RR....... 8-[

Men stødig i hodet virker det iallefall som hun er, så langt. Hun har fått prøvd seg på mye rart disse ukene - båtturer, byturer, hilst på mennesker og hunder i alle mulige størrelser og hun har t.o.m ligget og sovet dypt og inderlig utenfor et tivoli (hmm.... kanskje jeg må bli nabo m et tivoli for at hun skal sove mer.....?) Hun har taklet det meste på strak arm.... eh, jeg mener labb. Hun er superglad i mennesker, og jeg må allerede begynne å kreve mer ro og kontakt av henne før hun får hilse. Ellers ender jeg opp med en pubert som tauer meg av gårde til alle mennesker hun ser...... Igjen lurer jeg på om jeg har kjøpt en boxer og ikke en RR, Hilde ;-)

Hun er supersøt (så klart ;-) ) og sjarmerer foreløpig alle hun møter i senk. Vi får se hvor lenge det varer...... pubert blir hun før man aner det :roll: Kjært barn har mange navn, og bortsett fra Prana kalles hun Bølla, Monsteret, Bøllefrø, Turbo, Vims, Prinsesse Vil-Ikke, og selvfølgelig Søta og Gullet

Valpetid er like intenst som baby-tid, mye kos og mye slit. Jeg gleder meg veldig til jeg får en rolig, passe lat RR som tur- og treningskamerat. Er litt av en RR selv, og dette turbo-livet er ikke for meg så jeg håper jeg får tøylet denne galskapen litt etter litt 8-[ Alt i alt: lille Prana 12 uker driver oss til vannvidd - og da er vel alt som det skal være i valpeheimen ;-)
Mammaen til
Prana (16.05.2010)
Balder (27.09.97-27.09.06)
..... og to to-beinte født 15.10.05

http://www.levemedprana.blogspot.com/
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Innlegg Annette » Man Aug 09, 2010 12:16 pm

Høres alldeles ut som den Prana jeg husker fra valpekassa :)
Hilsen Annette, Sali & Ziva

"It takes a strong minded human to appreciate a strong minded dog" Mary Webber
Annette
 
Innlegg: 1298
Registrert: Søn Aug 07, 2005 6:37 pm
Bosted: Arendal

Innlegg Letao » Man Aug 09, 2010 1:04 pm

Hihi! :D

Kos deg!!
/Kristin

Fineste, godeste Saqui (27.07.08 - 06.12.10), for alltid i mitt hjerte
Letao
 
Innlegg: 185
Registrert: Søn Nov 05, 2006 8:20 pm
Bosted: Trondheim

Innlegg Simira » Man Aug 09, 2010 2:21 pm

Måkke skremme meg sånn! Valper SKAL sove masse og være søte, og stille og snille, ihvertfall innimellom!

Og erre mulig å få se et bilde av skjønnheten? Eller står hun ikke stille så lenge av gangen at det er gjørbart?
(minner meg på at jeg må få kjøpt ekstrabatteri til mitt nye kamera før trollet kommer i hus)
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Elisabet » Man Aug 09, 2010 2:34 pm

Simira skrev:Eller står hun ikke stille så lenge av gangen at det er gjørbart?


Spikeren på hodet!! Hun er stort sett på vei ut eller inn av bilderammen...
Men skal få lagt ut noe allikevel ;-)
Mammaen til
Prana (16.05.2010)
Balder (27.09.97-27.09.06)
..... og to to-beinte født 15.10.05

http://www.levemedprana.blogspot.com/
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Innlegg Shange og Sigrid » Man Aug 09, 2010 7:05 pm

Husker godt når Shange var 4-5 mnd. gammel. Han lå da i buret om natta.
I en liten periode var jeg litt syk, og hadde litt dårlig samvittighet for han, så han fikk jo selvfølgelig sove sammen med matmor i en god varm seng.
Da jeg var frisk og han skulle sove i buret sitt igjen, holdt han en konsert med uling og piping i ca. 6 timer i strekk. Hadde han ute for å tisse halveis i tiden, da var han overlykkelig og hoppet rett opp i senga når vi hadde vært ute. Han ble så skuffa når han måtte i buret og fortsatt konserten. Gla jeg hadde sov i ro den natten og tålmodige naboer ;-)
Har hatt rottweiler før, jeg trodde hun var bestemt, men hun var ingen ting i forhold til Shange :D
Men uansett hvor mye styr jeg til tider synes det har vært og fortsatt kan være. Så er jeg sååå gla for å ha han. Men ære være all ro, binde og bur trening han har hatt. I morgen fyller Shange 1 år og hans 1. pubertet begynner å gå over. Deilig... Nå er det bare å vente og glede meg veldig til den 2. :-?

Kos dere masse med lille nurket :D

Hilsen Shange og Sigrid...
Shange og Sigrid
 
Innlegg: 23
Registrert: Søn Aug 08, 2010 7:39 am
Bosted: Vanse

Innlegg hilde » Tir Aug 10, 2010 5:16 am

Boxer?? Trodde det var Border Collie og fuglehund, jeg ;-)
Den oppbackinga den lille, gode jenta fikk de 5 første ukene sine har nok satt preg! Tror sikkert at det skjer igjen hvert øyeblikk!
Gleder meg til å se dere i helgen!!
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg Elisabet » Tir Aug 10, 2010 9:19 am

hilde skrev:Boxer?? Trodde det var Border Collie og fuglehund, jeg ;-)


Blir ikke det sånn ca Boxer da? Iallefall galskap...... :mrgreen:
Mammaen til
Prana (16.05.2010)
Balder (27.09.97-27.09.06)
..... og to to-beinte født 15.10.05

http://www.levemedprana.blogspot.com/
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Innlegg Elisabet » Tor Aug 19, 2010 6:04 pm

Er litt treg i avtrekkeren, men her er iallefall noen bilder... som allerede begynner å bli noen uker gamle siden hun alt stormer mot 14 uker :roll:

Bilde
Prana 9 uker

Bilde
Prana 11 uker


.... og hvorfor de har fått så ulik størrelse når jeg redigerte dem like store orker jeg ikke finne ut av nå (med to 4,5åringer svirrende rundt klare for legging)
Mammaen til
Prana (16.05.2010)
Balder (27.09.97-27.09.06)
..... og to to-beinte født 15.10.05

http://www.levemedprana.blogspot.com/
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Innlegg Shange og Sigrid » Tor Aug 19, 2010 6:13 pm

Så søt... Vakker...
Shange og Sigrid
 
Innlegg: 23
Registrert: Søn Aug 08, 2010 7:39 am
Bosted: Vanse

Innlegg Simira » Tor Aug 19, 2010 6:40 pm

Fin dame da!
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg Hefo » Fre Aug 20, 2010 11:34 am

Nyyydelig.

Jeg trodde også at valper sov mye, men Nala gjorde ikke det. Hun har vært en turbo fra dag 1. Noen sa til meg at de roet seg ned i 3 års alderen. Veeel, jeg kan vel med hånden på hjertet si at jeg ikke merket noe til dette før hun passerte 7,5 år!!! :twisted: :twisted:
Har allerede begynt å grue meg til neste valp eller kanskje jeg er heldig å får en rolig en da [-o<
Hilsen Hege og Nala :pote:
Hefo
 
Innlegg: 156
Registrert: Ons Okt 19, 2005 1:57 pm
Bosted: Kirkenes

Innlegg Elisabet » Fre Aug 20, 2010 11:39 am

Hefo skrev: Noen sa til meg at de roet seg ned i 3 års alderen. Veeel, jeg kan vel med hånden på hjertet si at jeg ikke merket noe til dette før hun passerte 7,5 år!!! :twisted: :twisted:


:vææ: ikke si sånt da!! ;-)
Mammaen til
Prana (16.05.2010)
Balder (27.09.97-27.09.06)
..... og to to-beinte født 15.10.05

http://www.levemedprana.blogspot.com/
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Innlegg hilde » Fre Aug 20, 2010 2:34 pm

Slapp av, Prana-mamma'n, Qi var spinn vill frem til 2-års alderen, men med kontroll :valp: det meste av den tia. Og etter 2-års aldren, har hun vært "enkel" å ha med å gjøre :cool: Hun må bare få bruke hodet og kroppen en god del ;-)

Koste meg SKIKKELIG når jeg besøkte dere i helgen, Prana har det bare helt toppers!! =D>
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Innlegg Elisabet » Fre Aug 20, 2010 6:15 pm

hilde skrev:Slapp av, Prana-mamma'n, Qi var spinn vill frem til 2-års alderen


:vææ: 2 år til med dette her!!! ;-) Neida, det går seg vel til.... eneste jeg har å "klage" på egentlig er oppførselen inne - fullstendig håpløs! Men vi smører oss med tålmodighet og venter på at RR-genet skal kikke inn..... :zzz:

hilde skrev:Koste meg SKIKKELIG når jeg besøkte dere i helgen, Prana har det bare helt toppers!! =D>


Ditto ;-) Og dyret viste seg fra sin mest eksemplariske side ;-) Sendte deg en mail med litt bilder.... har du fått den?
Mammaen til
Prana (16.05.2010)
Balder (27.09.97-27.09.06)
..... og to to-beinte født 15.10.05

http://www.levemedprana.blogspot.com/
Elisabet
 
Innlegg: 236
Registrert: Ons Mar 23, 2005 11:22 am
Bosted: Sandefjord

Neste

Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

cron