Jeg er en RR nybegynner

Si hei til hverandre og litt om hvem du og evnt. din/dine hunder er.

Moderatorer: Chryssi, Zinda, Gunn Tove

Jeg er en RR nybegynner

Innlegg Holmorama » Lør Des 12, 2009 3:24 pm

Jeg er en jente på 30 år med 2 barn, alder 3 og 7, med samboer - og vi har nå besluttet å skaffe oss en RR.

Jeg bestemte meg i 2001 at dette var en rase jeg ønsket meg, da jeg for første gang leste om rasen da jeg gikk til anskaffelse av en hundebok i forbindelse med anskaffelse av Beagle. Min beagle døde dessverre i en bilulykke.

Min samboer er vokst opp med hund hele livet og ønsker å ha hund. En stor rase. Derfor har vi ventet fordi vi bor i en forholdsvis liten leilighet. Men så leste jeg at RR kan leve med liten leilighet så lenge den får nok mosjon :) Vi har gode turområder like utenfor hjemmet vårt. Og jeg elsker å gå tur i fjellet. Så vår fremtidige hund vil få minimum 1 time tur hver dag (helst mer) + minimum en fjelltur i uken som vil vare noen timer.

Vi har kontaktet en oppdretter som planlegger graviditet i nær fremtid. Vi skal treffes når graviditeten er et faktum. De vil få treffe oss flere ganger for å kunne vurdere oss som fremtidige hundeeier for en av deres valper. Vi har god tid og får nå tid til å forberede oss for å få kunnskap spesielt opp mot RR. Jeg skjønner den vil kreve helt andre ting enn min beagle som var den mest motiverte og mest lærevillige hunden jeg noensinne har vært borti! Men skal bli deilig med en hund som ikke stikker av på samme måte som min beagle :)

Fant dette forumet og håper dette kan bidra til å gi meg kunnskap om rasen. Jeg ser forumet er noe inaktivt, men litt bevegelse er det jo her :)
Masithela's Quality Kinto, født 25.10.09, kom hjem til oss 22.01.10.
Holmorama
 
Innlegg: 98
Registrert: Ons Des 09, 2009 8:32 pm
Bosted: Bergen

Innlegg Simira » Lør Des 12, 2009 5:31 pm

Velkommen hit! Er masse god informasjon å finne om rasen her, og har du spørsmål som ikke alt er besvart, så er folk flinke til å svare!

Er selv kommende rr-eier, og har begynt å kontakte oppdrettere. Spennende dette... Håper vi får vite mer om oppdretter når ting skjer! :)
Simira
 
Innlegg: 274
Registrert: Man Jun 08, 2009 10:55 am
Bosted: Oslo

Innlegg hilde » Søn Des 13, 2009 11:05 am

Her er en link til den Sør Afrikanske RR-klubben hvor det er bøtter med info. Særlig siden som skal vises med en gang, General information.

God lesing og velommen til forumet!
http://www.rhodesianridgeback.org.za/about/general.html
Hilde, Era og Caos :)

http://www.beyo-bel.com/
hilde
 
Innlegg: 330
Registrert: Tor Nov 24, 2005 8:44 pm
Bosted: Vestfold

Re: Jeg er en RR nybegynner

Innlegg Letao » Søn Des 13, 2009 12:41 pm

Holmorama skrev: Men skal bli deilig med en hund som ikke stikker av på samme måte som min beagle :)


Nåja, ingen garantier.. jeg har en hund som helst blir med fremmede folk vi møter på tur videre, og lar matmor gå alene hjem... #-o

Men ellers er hun bare søt og snill!! :D

Velkommen hit! ;)
/Kristin

Fineste, godeste Saqui (27.07.08 - 06.12.10), for alltid i mitt hjerte
Letao
 
Innlegg: 185
Registrert: Søn Nov 05, 2006 8:20 pm
Bosted: Trondheim

Re: Jeg er en RR nybegynner

Innlegg Holmorama » Søn Des 13, 2009 1:50 pm

Letao skrev:
Holmorama skrev: Men skal bli deilig med en hund som ikke stikker av på samme måte som min beagle :)


Nåja, ingen garantier.. jeg har en hund som helst blir med fremmede folk vi møter på tur videre, og lar matmor gå alene hjem... #-o

Men ellers er hun bare søt og snill!! :D

Velkommen hit! ;)


Hehe ingen garantier nei. Men jeg vil påstå at der er en garanti på at den ikke stikker av på samme måte som beagelen ;-) Min var helt ekstrem på det. Jeg likte å la henne løpe fritt, hun elsket det. Og som oftest fikk vi henne til oss igjen - men noen ganger etter MYE jobbing hvor hun elsket friheten sin mer enn det å være lydig hund. Etter løpetiden hadde vi 2 gode mnd, når hun trodde hun var gravid, da var hun rolig og lydig som bare det :mrgreen:

Du som ga link til infosiden, takk skal du ha! Har lest mange forskjellige nettsider nå. Men denne er super for min samboer som er engelsk :smile:
Masithela's Quality Kinto, født 25.10.09, kom hjem til oss 22.01.10.
Holmorama
 
Innlegg: 98
Registrert: Ons Des 09, 2009 8:32 pm
Bosted: Bergen

Innlegg MariaHelene » Tir Des 15, 2009 12:39 am

Velkommen hit :) og gratulerer med valg av værdens beste hunderase =D> Syns forumet har vært til stor hjelp fra jeg fikk Min første RR som faktisk blir 4 nå i januar (hærregud tiden flyr)
Og han har faktisk alldrig stokket av fra meg!! ;) holder seg alltid nærheten og godt er det, forrige hann hund jeg hadde stakk av i ett sett :razz:
Maria Og Leo
MariaHelene
 
Innlegg: 186
Registrert: Fre Jan 06, 2006 2:38 pm
Bosted: Bodø

Innlegg calm » Tir Des 15, 2009 6:19 pm

Hej! Önskar lycka till med blivande valpen, och det låter som ett härligt rr-liv ni har att erbjuda :smile: Min har aldrig heller stuckit från mig någon längre bit, fast vi har fått träna en del på att inte springa efter vilda djur :cool:
calm
 
Innlegg: 97
Registrert: Søn Mar 30, 2008 5:33 am
Bosted: Skåne, Sverige

Innlegg Holmorama » Ons Des 16, 2009 7:59 pm

Takk for det Calm. Og det skal vi prøve og jobbe for, at vår hund skal få et godt liv tilpasset sine behov. Vi gleder oss som noen unger her nå. Samboer har lyst på en NÅ med en gang :mrgreen: Og det vil i grunn jeg og... Men vet at den som venter på noe godt... Det er som å være gravid med barn. Man bruker ventetiden på forberedelse, få klart alt utstyr en trenger, kunnskap osv osv. Og det er det vi får nå, ventetid for å kunne forberede oss grundig :smile:
Masithela's Quality Kinto, født 25.10.09, kom hjem til oss 22.01.10.
Holmorama
 
Innlegg: 98
Registrert: Ons Des 09, 2009 8:32 pm
Bosted: Bergen


Gå til Presentasjoner

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 6 gjester

cron